Autor: Witold Chmielarz
ISBN: 978-83-7251-708-1
Ilość stron: 320
Data wydania: 2007
W książce analizowane są też narzędzia marketingu internetowego i otoczenie elektronicznego biznesu w postaci systemów elektronicznej administracji publicznej oraz systemów umacniających pozycję e-biznesu w społeczeństwie (elektronicznych szkoleń i pracy na odległość).
Podstawową tezą jest dowiedzenie nieuchronności rozwoju elektronicznego biznesu w gospodarce wspieranej najnowszymi technologiami informacyjnymi, zintegrowanymi z systemami tradycyjnymi firm.
Powyższa teza jest weryfikowana licznymi zestawieniami statystycznymi oraz badaniami własnymi wybranych branż usługowych (turystyka, nieruchomości, aukcje) oraz wsparta analizą literaturową i własnymi doświadczeniami.
Rozdziały:
Rozdział 1. Idea i rozwój zjawiska biznesu elektronicznego 1.1. Pojęcia i typologie elektronicznego biznesu 1.2. Powstanie i ewolucja systemów elektronicznego biznesu 1.3. Biznes elektroniczny w wymiarze międzynarodowym 1.4. Infrastruktura technologiczna elektronicznego biznesu 1.5. Przesłanki tworzenia, zalety i wady elektronicznego biznesu 1.6. Biznes elektroniczny w Polsce na tle tendencji światowych
Rozdział 2. Transakcje w elektronicznym biznesie 2.1. Charakterystyka obszarów transakcji w elektronicznym biznesie 2.2. Transakcje pomiędzy przedsiębiorstwami w elektronicznym biznesie 2.3. Transakcje pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem w elektronicznym biznesie 2.4. Charakterystyka i funkcjonowanie sklepów internetowych 2.5. Klienci sklepów elektronicznych i ich zakupy
Rozdział 3. Marketing w sieci 3.1. Internet w promocji uzupełniającej 3.2. Wykorzystanie poczty elektronicznej w marketingu internetowym 3.3. Narzędzia wspomagające public relations 3.4. Narzędzia wspomagające komunikację w marketingu call center 3.5. Ocena skuteczności narzędzi promocji poprzez Internet
Rozdział 4. Projektowanie stron internetowych dla działalności gospodarczej 4.1. Analiza zagadnienia i tworzenie założeń witryn internetowych 4.2. Zasady projektowania grafiki i struktury informacyjnej witryn internetowych 4.3. Zasady projektowania nawigacji na stronach internetowych 4.4. Zasady ogólne wdrażania stron internetowych 4.5. Zasady budowy strategii marketingowej stron internetowych 4.6. Ramowe założenia eksploatacji, rozwoju i utrzymania stron internetowych
Rozdział 5. Badanie stanu i rozwoju systemów elektronicznego biznesu w wybranych sektorach w Polsce 5.1. Metodyka postępowania badawczego 5.2. Analiza możliwości zastosowania systemów elektronicznego biznesu w turystyce 5.3. Ocena zastosowań biznesu elektronicznego w handlu nieruchomościami 5.4. Analiza rozwiązań elektronicznego biznesu w tworzeniu i funkcjonowaniu aukcji internetowych
Rozdział 6. Kształtowanie społeczeństwa informacyjnego - społeczno-instytucjonalnego otoczenia elektronicznego biznesu 6.1. Podstawowe założenia społeczeństwa informacyjnego 6.2. Systemy elektronicznego kształcenia i elektronicznej pracy 6.3. Formy budowania wirtualnych społeczności 6.4. Budowa i funkcjonowanie systemów elektronicznej administracji publicznej
Zakończenie - bariery rozwoju e-biznesu w Polsce i sposoby ich pokonania
Systemy biznesu elektronicznego --- Pozycja niedostępna.---
|