Autor: Mirosław Filiciak
ISBN: 978-83-89281-95-1
Ilość stron: 472
Data wydania: 09/2010
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach.
To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania: • czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom? • o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury? • jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji?
Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania.
Pozycja skierowana przede wszystkim do: • zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ale też ekonomia i informatyka; • pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi; • graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby.
Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych, kształcących przyszłych twórców gier.
Światy z pikseli Antologia studiów nad grami komputerowymi --- Pozycja niedostępna.---
|