Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób.
Żeby ten cel osiągnąć należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Dzięki licznym przykładom zaczerpniętym z polskich przedsiębiorstw oraz dobrym poradom autora ten cel został w pełni zrealizowany.
Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak lean management – dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur, kaizen – ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię six sigma. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach z polskich przedsiębiorstw co zwiększa praktyczny charakter publikacji.
Spis treści:
Część I. Sprawność, strategie i praktyki sprawnego działania
Rozdział 1. Sprawność działań i procesów 1.1. Sprawność jako ogólna kategoria oceny działań 1.2. Mierniki sprawości działań i procesów 1.3. Kluczowe eskaxniki sprawności
Rozdział 2. Strategie i praktyki sprawnego działania 2.1. Źródła strategii i praktyk sprawnego działania 2.2 Staregie spranego działania: TQM, Kaizen, Lean Manufacturing, Six Sigma, TOC 2.3. Praktyki sprawnego działania
Część II. Strategie i praktyki sprawanego działania w zapewnianiu, sterowaniu i doskonaleniu
Rozdział 3. Zapewnianie. Planowanie i organizowanie warunków so spełniania wymagań 3.1. Budowanie zaufania 3.2. Cele i Wartości - określanie tożsamości przedsiębiorstwa 3.3. Ludzie - kluczowy zasób 3.4. Produkty - narzędzia konkurowania 3.5. Dostawcy -zewnętrzne oddziały przedsiębiorstwa 3.6. Technologia i organizacja procesów produkcyjnych 3.7. Praktyki zapeniania dostepności zasobów 3.8. Zarządzanie jakością - zapewnienie spójności
Rozdział 4. Sterowanie. Spełnianie wymagań 4.1. Spełnianie wymagań i utrzymywanie warunków 4.2. Kontrola - pozyskiwanie danych do sterowania 4.3. Obwody sterowania w praktyce
Rozdział 5. Doskonalenie. Zwiększanie zdolności do spełniania wymagań 5.1. Doskonalenie - sztuka zauważania i wykorzystywania okazji 5.2 Narzędzia i metody doskonalenia 5.3. Studia przypadków 5.4. Wybór i ocena efektywności projektów
Strategie i praktyki sprawnego działania LEAN, SIX SIGMA i inne
|