Autor: (redakcja naukowa) Celina M. Olszak, Ewa Ziemba
ISBN: 978-83-01-15162-1
Ilość stron: 452
Data wydania: 10/2007
Książka zawiera omówienie pojęć, teorii, modeli i narzędzi pozwalających zrozumieć, w jaki sposób we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy można zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną dzięki umiejętnemu zastosowaniu możliwości, jakie daje Internet. Autorzy przedstawiają w niej jak najlepiej wykorzystać w niej najnowsze technologie i narzędzia informatyczne:
• systemów zarządzania organizacją, • systemów zarządzania wiedzą, • systemów podejmowania decyzji.
Książka "Strategie i modele gospodarki elektronicznej" napisana z myślą o studentach kierunków ekonomicznych w różnego typu szkołach wyższych do przedmiotów: informatyka w zarządzaniu, biznes elektroniczny, rynki elektroniczne, informatyka ekonomiczna, technologie zarządzania wiedzą, budowa aplikacji internetowych. Jest również przydatna dla projektantów, wdrożeniowców i użytkowników powiązań informatycznych wykorzystujących najnowsze technologie informatyczne.
Rozdziały:
Część I. Systemy gospodarki elektronicznej
1. Wyzwania ery wiedzy 17
2. Strategia rozwoju systemów gospodarki elektronicznej 41
3. Marketing elektroniczny 55
4. Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie 73
5. Systemy handlu elektronicznego 97
6. Elektroniczne systemy logistyczne 124
7. Finanse w gospodarce elektronicznej 141
8. Administracja w gospodarce elektronicznej 163
9. szkolenia elektroniczne 180
10. Prawne aspekty gospodarki elektronicznej 200
Część II. Inżynieria systemów gospodarki elektronicznej
11. Systemy Business Intelligence 221
12. Hurtownie danych oraz analizy wielowymiarowe 242
13. Eksploracja danych 259
14. Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą niejawną 281
15. Systemy zarządzania treścią 299
16. Systemy zarządzania relacjami z klientami 316
17. Portale korporacyjne 343
18. Personalizacja portali internetowych 376
19. Kreowanie bezpiecznej organizacji w gospodarce elektronicznej 399
Strategie i modele gospodarki elektronicznej
|