Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje.
Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie.
Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych.
Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach ("lekcjach"). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż.
Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji "krok po kroku", opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania.
Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej: • Zrozumienie kontekstu. • Wybór odpowiedniego wykresu. • Eliminacja śmieci. • Kierowanie uwagą odbiorców. • Myślenie niczym projektant. • Przedstawianie historii.
Dane nadają sens prezentacji.
Spis treści: Wstęp 13 Rozdział 1. Znaczenie kontekstu 33 Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu 49 Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem! 83 Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców 109 Rozdział 5. Myśl jak projektant 137 Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów 163 Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii 177 Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów 199 Rozdział 9. Analizy przypadków 217 Rozdział 10. Uwagi końcowe 251 Bibliografia 267 Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,25zł
Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów
|