Autor: Pat Fallon, Fred Senn
ISBN: 978-83-246-0974-1
Ilość stron: 280
Data wydania: 09/2007
Twarda oprawa
Dlaczego większość reklam nas wkurza, skłania do wyjścia po kanapkę albo kwaśnego spojrzenia na billboard? Esencja to w reklamie towar deficytowy. Iluzją jest myślenie, że reklama działa, jeśli po prostu emituje się ją przez wiele tygodni we wszelkich możliwych mediach. Konsumenci nie akceptują tego, co nie ma w sobie esencji. Czym jest esencja?
To motyw przewodni kampanii. To jeden genialny slogan, jeden nieodparcie pociągający motyw graficzny. Dzięki niej reklamowana marka staje się czymś, bez czego klienci nie chcą dłużej żyć. Takiego efektu nie zagwarantuje nawet największa medialna siła przebicia. To czwarty wymiar reklamy. O czym jest ta książka, czyli jak powstaje czwarty wymiar reklamy?
Pat Fallon i Fred Senn, zarządzający agencją Fallon Worldwide, wyciskają esencję z marek takich, jak Porsche, Starbucks, Nikon, Microsoft czy NBC. W tej książce Fallon i Senn piszą o kulisach odważnych kampanii reklamowych, które zbudowały świadomość znanych nam wszystkim marek. Omawiają zagadnienia takie, jak:
- tworzenie reklamy sterującej emocjami,
- odgadywanie myśli i emocji klientów,
- wybieranie odpowiednich środków przekazu,
- promowanie nowej marki,
- zapobieganie powszednieniu marki,
- naprawianie wizerunku kulejącej marki
Rozdziały:
Rozdział pierwszy: Nowa definicja kreatywności w świetle zasad współczesnego marketingu (11)
Rozdział drugi: Zapobiec powszednieniu marki (37) O tym, jak dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu emocji Citibank uwolnił się od niebezpieczeństwa powszednienia
Rozdział trzeci: Walka o wizerunek marki (57) O tym, jak linie United Airlines utrzymywały kontakt ze swoimi najważniejszymi klientami w momentach kryzysowych
Rozdział czwarty: Stworzyć i wykorzystywać przewagę w reprezentowanej kategorii (81) O tym, jak sieć Holiday Inn stworzyła slogan, który pozwolił jej zdominować całą kategorię hoteli
Rozdział piąty: Przezwyciężyć poważne problemy z marką (101) O tym, jak Skoda UK wykorzystała kpiny ze swojej marki
Rozdział szósty: Odmłodzić dojrzałą markę konsumencką (119) O tym, jak stary korporacyjny symbol pomógł ożywić markę Lee Jeans
Rozdział siódmy: Odmłodzić dojrzałą markę B2B (143) O tym, jak EDS uwolnił się od schematów marki B2B
Rozdział ósmy: Wybrać właściwy środek przekazu (163) O tym, jak BMW wykorzystało Internet, by dotrzeć do kierowców
Rozdział dziewiąty: Promowanie grupy firm działających pod jedną marką (191) O tym, jak Wyspy Bahama stały się atrakcyjną marką
Rozdział dziesiąty: Nowa koncepcja zaangażowania klientów (211) O tym, dlaczego udział w rynku nie zależy już od siły przebicia marki
Rozdział jedenasty: Wnioski z naszych doświadczeń (235) O tym, jak działać kreatywnie
Siła kreacji w reklamie Marka soczysta jak pomarańcza --- Pozycja niedostępna.---
|