Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » OpenGL » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Bascom AVR w przykładach

Bascom AVR w przykładach

66.00zł
52.80zł
Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL 54.00zł 39.96zł
Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

Tytuł: Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Autor: Karol Sobiesiak
ISBN: 978-83-01-18199-4
Ilość stron: 344
Data wydania: 06/2015
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 54.00zł 39.96zł


Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.

Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.

Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz się:
• Czym są shadery
• Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
• Jak programować potok renderujący
• Na czym polega i jak działa teselacja
• Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)

Powinieneś znać:
• API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
• Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Spis treści:

1. Wstęp
1.1. Do kogo jest skierowana ta książka?
1.2. Przydatne narzędzia

2. Zrozumieć GPU
2.1. Co to jest Shader?
2.2. Architektura GPU

3. Potok renderujący OpenGL
3.1. Najważniejsze etapy potoku graficznego
3.2. Wprowadzenie do programowania potoku
3.3. Kompilacja

4. Podstawy programowania
4.1. Język programowania GLSL
4.2. Profile
4.3. Interpretacja schematów konstrukcji programistycznych
4.4. Nazwy identyfikatórów obiektów
4.5. Preprocesor
4.6. Typy danych
4.7. Zmienne
4.8. Zakres zmiennych
4.9. Operatory
4.10. Instrukcje kontroli przepływu
4.11. Funkcje

5. Dane
5.1. Generyczny magazyn danych (obiekt bufora)
5.2. Zmienne oraz bloki uniform
5.3. Zmienne oraz bloki buffer
5.4. Sformatowany magazyn danych (obiekt tekstury)
5.5. Tekstury w shaderach
5.6. Obrazy w shaderach
5.7. liczniki atomowe
5.8. Dodatkowe metody synchronizacji w dostępie do danych

6. Programowanie potoku renderującego
6.1. Przykładowy program zawierający wszystkie podstawowe shadery
6.2. Ogólny obraz komuniakcji międzyetpaowej
6.3. Przekazywanie danych do potoku
6.4. Przebieg i własności teselacji
6.5. Programowanie shadera wierzchołków
6.6. Programowanie shadera kontorli teselacji
6.7. Programowanie shadera ewoluacji teselacji
6.8. Programowanie shadera geometrii
6.9. Programowanie shadera fragmentów

7. Mechanizmy uzupełniające
7.1. Renderowanie do tekstur
7.2. Mechanizm Shader Subroutine

8. Shader obliczeniowy
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wywołania shadera obliczeniowego i grupy wykonawcze
8.3. Charakterystyka przetwarzania
Dodatki
Słownik pojęć

Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Tytuł książki: "Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL"
Autor: Karol Sobiesiak
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 54.00zł 39.96zł
Klienci, którzy kupili „Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL”, kupili także:
<b>Zrównoleglanie i automatyczne dostosowanie algorytmów numerycznych do architektur hybrydowych z akceleratorami GPU</b>, <font color="navy">Krzysztof Rojek, Łukasz Szustak, Roman Wyrzykowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Zrównoleglanie i automatyczne dostosowanie algorytmów numerycznych do architektur hybrydowych z akceleratorami GPU, Krzysztof Rojek, Łukasz Szustak, Roman Wyrzykowski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>OpenCL Akceleracja GPU w praktyce</b>, <font color="navy">Marek Sawerwain</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
OpenCL Akceleracja GPU w praktyce, Marek Sawerwain, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Animacja komputerowa Algorytmy i techniki</b>, <font color="navy">Rick Parent</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki, Rick Parent, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Struktury równoległe dla jednokierunkowych i dynamicznych sieci neuronowych</b>, <font color="navy">Jarosław Bilski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Struktury równoległe dla jednokierunkowych i dynamicznych sieci neuronowych, Jarosław Bilski, Wydawnictwo EXIT
<b>Python rozmówki</b>, <font color="navy">Brad Dayley</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Python rozmówki, Brad Dayley, Wydawnictwo HELION
<b>Tom 9. Sieci neuronowe w inżynierii biomedycznej</b>, <font color="navy">Ryszard Tadeusiewicz, Józef Korbicz, Leszek Rutkowski, Włodzisław Duch</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Tom 9. Sieci neuronowe w inżynierii biomedycznej, Ryszard Tadeusiewicz, Józef Korbicz, Leszek Rutkowski, Włodzisław Duch, Wydawnictwo EXIT
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Naukowe PWN
 Kategoria:
 Fizyka
Przewodnik młodego odkrywcy 70 bezpiecznych eksperymentów Nauka przez zabawę

Przewodnik młodego odkrywcy 70 bezpiecznych eksperymentów Nauka przez zabawę

46.90zł
39.87zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
CorelDRAW 12 Oficjalny podręcznik Steve Bain, Nick Wilkinson HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 1 Mark DeLoura HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 3 Dante Treglia HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 6 Mike Dickheiser HELION
UNIX. Sztuka programowania Eric S. Raymond HELION
Python rozmówki Brad Dayley HELION
C++ wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych Janusz Ganczarski, Mariusz Owczarek HELION
Ubuntu Serwer Oficjalny podręcznik Wydanie II Kyle Rankin, Benjamin Mako Hill HELION
AVR Praktyczne projekty Tomasz Francuz HELION

wtorek, 19 czerwiec 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami