Bogato ilustrowana książka poświęcona pojazdom produkowanym w lubelskiej fabryce samochodów od 1951 roku.
Opisano zarówno pojazdy produkowane seryjnie, jak i prototypowe, podając szczegóły ich powstania, dzieje rozwoju i podstawowe dane techniczne produkowanych samochodów.
Przybliżono także plany zakupów licencji oraz przedstawiono współpracę z innymi producentami nad wspólnym konstruowaniem samochodów dostawczych. Zamieszczono również wiele archiwalnych, dotychczas niepublikowanych zdjęć.
Odbiorcy: miłośnicy polskiej motoryzacji, hobbiści oraz wszyscy zainteresowani samochodami produkowanymi w lubelskiej fabryce samochodów.
Spis treści: Historia fabryki Pojazdy Lublin 51 (1951–1959) Furgon na podwoziu Lublina 51 (prototyp, 1954) Żuk (1958–1970) FSC A-08 (prototypy, 1958–1964) SKOT (1963–1971) FSC B-40 (prototypy, 1963–1965) FSC A-40 (prototyp, 1965) FSC A-32 do A-45 (prototypy, 1968–1973) Żuk F.A.T.A. (prototyp, 1969) Ramzes – licencyjny Żuk (1970–1990) Żuk (1970–1998) Żuk 30 (prototyp, 1974) Lublin (prototyp pierwszej serii) Bedford Eurovan – plany produkcji (1975–1976) Lublin 25/35 (prototypy, 1976–1992) Iveco Daily – plany produkcji (1979) Kiaz-Lublin 3502 (prototyp, 1985–1987) Lublin I (1993–1997) Peugeot 405 (1993–1995) Daewoo Nexia (1995–1997) Honker (od 1996) Avia A60/A75 (1996–1999) Lublin II (1997–1999) LDV 400 Convoy (1988–2000) Daewoo Korando (1998–2000) Daewoo Musso (1998–2001) LD-100 (prototyp, 1998–2001) Lublin 3 (1999–2005) Lublin 3Mi (2005–2011) Intrall-Praga – plany produkcji (2006) Lubo (prototypy, 2006–2007) Pasagon (2011–2014) / Honker cargo (od 2011) Następcy Żuka – niezrealizowane projekty Samochody z Lublina po latach Bibliografia Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 35,70zł
Samochody z Lublina 1951 - 2014
|