Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Telekomunikacja » Telekomunikacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
  GPS Nawigacja
  Teleinformatyka
  Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Rynek usług telekomunikacyjnych 99.00zł
Rynek usług telekomunikacyjnych

Tytuł: Rynek usług telekomunikacyjnych
Autor: Henryk Babis, Kinga Flaga-Gieruszyńska
ISBN: 978-83-264-1404-6
Ilość stron: 468
Data wydania: 09/2011
Oprawa: Twarda
Format: 13.0x20.5cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Cena: 99.00zł


Komunikacja elektroniczna jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na poziom rozwoju państwa i społeczeństwa, dlatego coraz większego znaczenia nabiera wiedza o tym typie komunikacji.

W niniejszej książce zaprezentowano istotę rynku telekomunikacyjnego i podstawy prawne jego funkcjonowania. Jest to jedyna publikacja ujmująca aspekty ekonomiczne i prawne rynku usług telekomunikacyjnych.

Autorzy reprezentujący nauki ekonomiczne zwrócili szczególna uwagę na przekształcenia rynku usług telekomunikacyjnych, uwypuklili współczesne czynniki powodujące jego rozwój i wskazali na kierunki tego rozwoju na podstawie analizy regulacji rynku telekomunikacyjnego Unii Europejskiej.

Przedstawiciele nauk prawnych przeprowadzili analizę różnych aspektów funkcjonowania regulacji prawnych rynku usług telekomunikacyjnych z perspektywy zarówno przepisów prawa administracyjnego, jak i problematyki prawnokarnej. Rozważania te zostały wzbogacone o materie pozasądowych metod rozwiązywania sporów pomiędzy uczestnikami tego rynku.

Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii i zarządzania oraz prawa, a także menedżerów, pracowników operatorów telekomunikacyjnych i szeroko rozumianych mediów. Powinna tez być przedmiotem studiów pracowników administracji samorządowej.

Rozdziały:

I. Istota rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie do analizy struktur rynkowych
2. Polityka konkurencji Unii Europejskiej na rynku komunikacji elektronicznej
3. Kształtowanie konkurencyjności na polskim rynku usług telekomunikacyjnych

II. Społeczeństwo informacyjne w Polsce
1. Czynniki rozwoju cywilizacyjnego
2. Definiowanie społeczeństwa informacyjnego
3. Problemy rozwoju społeczeństwa informacyjnego
4. Dokumenty społeczeństwa informacyjnego
5. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce na tle innych państw

III. Przekształcenia polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
1. Liberalizacja polskiego rynku telekomunikacyjnego jako następstwo uregulowań prawnych
2. Stan rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce
3. Zakończenie

IV. Sieci telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Charakterystyka i klasyfikacja sieci telekomunikacyjnych
3. Ewolucja infrastruktury sieciowej w kierunku sieci nowej generacji (NGN)
4. Podsumowanie

V. Usługi telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Istota usług i telekomunikacji
3. Kryteria klasyfikacji usług telekomunikacyjnych
4. Wprowadzanie nowych usług telekomunikacyjnych na rynek

VI. Regulacja rynku telekomunikacyjnego
1. Wprowadzenie
2. Regulacje jako metoda ingerencji państwa na rynku telekomunikacyjnym
3. Zasady i podstawy prawne regulacji rynków łączności elektronicznej w Unii Europejskiej
4. Otoczenie regulacyjne w Polsce
5. Podsumowanie

VII. Postępowanie przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej
1. Zagadnienia wstępne
2. Przedmiotowy zakres regulacji kodeksu postępowania administracyjnego w kontekście postępowań przed Prezesem UKE
3. Konsekwencje procesowe związane z posiadaniem przez Prezesa UKE statusu centralnego organu administracji rządowej
4. Klasyfikacja oraz charakterystyka postępowań administracyjnych prowadzonych przez Prezesa UKE na podstawie ustawy - Prawo telekomunikacyjne
5. Tryb postępowania administracyjnego przed Prezesem UKE oraz modyfikacja przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
6. Postępowanie konsultacyjne i konsolidacyjne
7. Podsumowanie

VIII. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie
2. Pojęcie konsumenta
3. Znaczenie alternatywnych metod rozwiązywania sporów - zagadnienia podstawowe
4. Postępowanie mediacyjne w sporach cywilnoprawnych między konsumentami a dostawcą usług telekomunikacyjnych
5. Postępowanie arbitrażowe z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
6. Podsumowanie


IX. Przepisy karne i kary pieniężne za naruszenie przepisów prawa telekomunikacyjnego

X. Oddziaływanie telekomunikacji na nowe formy działalności gospodarczej
1. Pojęcie i struktura e-biznesu
2. Atuty e-biznesu oraz związane z nim rodzaje ryzyka
3. Stosowane strategie
4. Rozwój e-biznesu w Polsce na tle tendencji światowych

XI. Oddziaływanie telekomunikacji na administrację
1. Definicja i istota e-Government
2. Podstawowe usługi administracji publicznej on-line
3. Inicjatywy rozwoju e-Government w Polsce
4. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)
5. Rozwój e-administracji w Polsce
6. Bariery rozwoju e-Government w Polsce

XII. Możliwości wykorzystania niemieckich unormowań tajemnicy telekomunikacyjnej do rozwiązań polskich

XIII. Tendencje na rynku telekomunikacyjnym
1. Wprowadzenie
2. Proces konwergencji jako czynnik wyznaczający tendencje rozwoju rynku telekomunikacyjnego
3. Wizja rozwoju rynku komunikacji elektronicznej w projekcie Unii Europejskiej Europejska agenda cyfrowa

Rynek usług telekomunikacyjnych
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Rynek usług telekomunikacyjnych”, kupili także:

Sieci telekomunikacyjne, Wojciech Kabaciński, Mariusz Żal, Wydawnictwo WKiŁ

Mechanika dla niemechaników, Roman Bąk, Alojzy Stawinoga, Wydawnictwo WNT

Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1971-1983, Wojciech Połomski, Wydawnictwo WKiŁ

Ford Focus modele 1998-2004 Poradnik użytkownika, Dieter Korp, Wydawnictwo WKiŁ

System sygnalizacji nr 7 Protokoły standaryzacja zastosowania, Grzegorz Danilewicz, Wojciech Kabaciński, Wydawnictwo WKiŁ

HTML XHTML i CSS praktyczne projekty Wydanie II, Włodzimierz Gajda, Wydawnictwo Helion

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami