Tytuł: | Rynek usług telekomunikacyjnych | Autor: | Henryk Babis, Kinga Flaga-Gieruszyńska | ISBN: | 978-83-264-1404-6 | Ilość stron: | 468 | Data wydania: | 09/2011 | Oprawa: | Twarda | Format: | 13.0x20.5cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 99.00zł |
Komunikacja elektroniczna jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na poziom rozwoju państwa i społeczeństwa, dlatego coraz większego znaczenia nabiera wiedza o tym typie komunikacji.
W niniejszej książce zaprezentowano istotę rynku telekomunikacyjnego i podstawy prawne jego funkcjonowania. Jest to jedyna publikacja ujmująca aspekty ekonomiczne i prawne rynku usług telekomunikacyjnych.
Autorzy reprezentujący nauki ekonomiczne zwrócili szczególna uwagę na przekształcenia rynku usług telekomunikacyjnych, uwypuklili współczesne czynniki powodujące jego rozwój i wskazali na kierunki tego rozwoju na podstawie analizy regulacji rynku telekomunikacyjnego Unii Europejskiej.
Przedstawiciele nauk prawnych przeprowadzili analizę różnych aspektów funkcjonowania regulacji prawnych rynku usług telekomunikacyjnych z perspektywy zarówno przepisów prawa administracyjnego, jak i problematyki prawnokarnej. Rozważania te zostały wzbogacone o materie pozasądowych metod rozwiązywania sporów pomiędzy uczestnikami tego rynku.
Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii i zarządzania oraz prawa, a także menedżerów, pracowników operatorów telekomunikacyjnych i szeroko rozumianych mediów. Powinna tez być przedmiotem studiów pracowników administracji samorządowej.
Rozdziały:
I. Istota rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie do analizy struktur rynkowych
2. Polityka konkurencji Unii Europejskiej na rynku komunikacji elektronicznej
3. Kształtowanie konkurencyjności na polskim rynku usług telekomunikacyjnych
II. Społeczeństwo informacyjne w Polsce
1. Czynniki rozwoju cywilizacyjnego
2. Definiowanie społeczeństwa informacyjnego
3. Problemy rozwoju społeczeństwa informacyjnego
4. Dokumenty społeczeństwa informacyjnego
5. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce na tle innych państw
III. Przekształcenia polskiego rynku usług telekomunikacyjnych
1. Liberalizacja polskiego rynku telekomunikacyjnego jako następstwo uregulowań prawnych
2. Stan rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce
3. Zakończenie
IV. Sieci telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Charakterystyka i klasyfikacja sieci telekomunikacyjnych
3. Ewolucja infrastruktury sieciowej w kierunku sieci nowej generacji (NGN)
4. Podsumowanie
V. Usługi telekomunikacyjne
1. Wprowadzenie
2. Istota usług i telekomunikacji
3. Kryteria klasyfikacji usług telekomunikacyjnych
4. Wprowadzanie nowych usług telekomunikacyjnych na rynek
VI. Regulacja rynku telekomunikacyjnego
1. Wprowadzenie
2. Regulacje jako metoda ingerencji państwa na rynku telekomunikacyjnym
3. Zasady i podstawy prawne regulacji rynków łączności elektronicznej w Unii Europejskiej
4. Otoczenie regulacyjne w Polsce
5. Podsumowanie
VII. Postępowanie przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej
1. Zagadnienia wstępne
2. Przedmiotowy zakres regulacji kodeksu postępowania administracyjnego w kontekście postępowań przed Prezesem UKE
3. Konsekwencje procesowe związane z posiadaniem przez Prezesa UKE statusu centralnego organu administracji rządowej
4. Klasyfikacja oraz charakterystyka postępowań administracyjnych prowadzonych przez Prezesa UKE na podstawie ustawy - Prawo telekomunikacyjne
5. Tryb postępowania administracyjnego przed Prezesem UKE oraz modyfikacja przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
6. Postępowanie konsultacyjne i konsolidacyjne
7. Podsumowanie
VIII. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
1. Wprowadzenie
2. Pojęcie konsumenta
3. Znaczenie alternatywnych metod rozwiązywania sporów - zagadnienia podstawowe
4. Postępowanie mediacyjne w sporach cywilnoprawnych między konsumentami a dostawcą usług telekomunikacyjnych
5. Postępowanie arbitrażowe z udziałem konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych
6. Podsumowanie
IX. Przepisy karne i kary pieniężne za naruszenie przepisów prawa telekomunikacyjnego
X. Oddziaływanie telekomunikacji na nowe formy działalności gospodarczej
1. Pojęcie i struktura e-biznesu
2. Atuty e-biznesu oraz związane z nim rodzaje ryzyka
3. Stosowane strategie
4. Rozwój e-biznesu w Polsce na tle tendencji światowych
XI. Oddziaływanie telekomunikacji na administrację
1. Definicja i istota e-Government
2. Podstawowe usługi administracji publicznej on-line
3. Inicjatywy rozwoju e-Government w Polsce
4. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)
5. Rozwój e-administracji w Polsce
6. Bariery rozwoju e-Government w Polsce
XII. Możliwości wykorzystania niemieckich unormowań tajemnicy telekomunikacyjnej do rozwiązań polskich
XIII. Tendencje na rynku telekomunikacyjnym
1. Wprowadzenie
2. Proces konwergencji jako czynnik wyznaczający tendencje rozwoju rynku telekomunikacyjnego
3. Wizja rozwoju rynku komunikacji elektronicznej w projekcie Unii Europejskiej Europejska agenda cyfrowa
Rynek usług telekomunikacyjnych --- Pozycja niedostępna.---
|