Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Biznes » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw 78.00zł
Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw

Autor: Leszek Kiełtyka

ISBN: 978-83-7641-301-3

Ilość stron: 456

Data wydania: 09/2010

Książka jest oryginalnym opracowaniem interdyscyplinarnej tematyki szeroko rozumianego efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw.

Mając na uwadze rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, w publikacji zostały ujęte najistotniejsze zagadnienia dotyczące nowoczesnych metod zarządzania, perspektyw i możliwości rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, wpływu technologii informatycznej na ich funkcjonowanie, zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach.

Publikacja jest zwartą pozycją wydawniczą, będącą rezultatem licznych spotkań naukowych ośrodków akademickich w kraju, współpracujących z Katedrą Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest zbiorem wybranych najistotniejszych zagadnień obejmujących rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw.

W opracowaniu przedstawione zostały ważniejsze aktualne zagadnienia związane z rozwojem i doskonaleniem funkcjonowania przedsiębiorstw rozważane w wielu aspektach. Wielowątkowość treści zawartej w tym wydaniu jest związana z interdyscyplinarnością osób będących autorami poszczególnych rozdziałów.

Duża różnorodność zagadnień, zgromadzona wokół tematyki tej książki, sygnalizuje sporą liczbę istotnych problemów, które poprzez innowacyjność, kreatywność i zwinność powinny doprowadzić do wskazania kierunków dla dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw.

Rozdziały:

CZĘŚĆ I. Nowoczesne metody zarządzania organizacją

1. ABM w systemach logistycznych jako sposób na optymalizację procesów wytwarzania
1.1. Logika przyporządkowania kosztów a kierunek wewnętrznej spójności
1.2. Capability sourcing

2. Dylematy projektowania wielopłaszczyznowej metody oceny procesów podejmowania decyzji kierowniczych
2.1. Charakterystyka wielopłaszczyznowej metody oceny procesów podejmowania decyzji kierowniczych
2.2. Dylematy o charakterze metodyczno-przedmiotowym
2.3. Dylematy o charakterze narzędziowym

3. Istota oraz uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw
3.1. Pojęcie i kierunki badań nad konkurencyjnością przedsiębiorstw
3.2. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw
3.3. Elementy konkurencyjności przedsiębiorstw

4. Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie wartością
4.1. Pojęcie wartości i koncepcja zarządzania wartością
4.2. Funkcje kluczowych wartości firmy
4.3. Jak mierzyć wartość?
4.3.1. Miernik tworzenia wartości dla inwestorów
4.3.2. Rachunek wyników
4.3.3. Nowoczesne koncepcje mierników tworzenia wartości ekonomicznej
4.4. Wartość organizacji dla klientów a jej kapitał intelektualny

5. Ryzyko efektywnościowe a jakość strategii personalnej
5.1. Zarządzanie ryzykiem efektywnościowym w organizacjach
5.2. Analiza jakości w strategii personalnej
5.3. Jakość strategii personalnej a ryzyko efektywnościowe

6. Umiejętności menedżerskie związane z przeciwdziałaniem patologiom organizacyjnym i kształtowaniem efektywnych zespołów pracowniczych
6.1. Rola kompetencji społecznych w funkcjonowaniu współczesnego menedżera
6.2. Wybrane patologie organizacyjne zaburzające relacje pracownicze a kompetencje interpersonalne menedżera
6.2.1. Mobbing jako przykład patologii zachowań organizacyjnych
6.2.2. Pracoholizm i jego wpływ na zaburzenia relacji pracowniczych
6.2.3. Cynizm organizacyjny jako wyraz kryzysu zaufania pracowników do organizacji
6.3. Umiejętności menedżerskie wspierające tworzenie efektywnych zespołów pracowniczych
6.3.1. Kreowanie pozytywnych relacji pracowniczych poprzez budowanie współpracy i zaufania
6.3.2. Wspieranie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym pracowników
6.3.3. Kształtowanie pozytywnej organizacji poprzez tworzenie klimatu organizacyjnego wspierającego dobrostan pracowników

CZĘŚĆ II. Perspektywy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw

7. Działalność badawczo-rozwojowa a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw wytwórczych
7.1. Metodyka badań empirycznych
7.2. Wyniki badań empirycznych
7.2.1. Rodzaj działalności badawczo-rozwojowej
7.2.2. Funkcjonowanie jednostki badawczo-rozwojowej
7.2.3. Potrzeba prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej
7.2.4. Formalizacja współpracy w obszarze badań i rozwoju
7.2.5. Podmioty współpracujące w obszarze badań i rozwoju
7.2.6. Potrzeba nawiązania współpracy w obszarze badań i rozwoju
7.2.7. Korzyści ze współpracy w obszarze badań i rozwoju
7.2.8. Działalność badawczo-rozwojowa i współpraca w tym zakresie a innowacyjność technologiczna

8. Wybrane aspekty monitoringu małych przedsiębiorstw
8.1. Monitorowanie otoczenia przedsiębiorstwa
8.2. System monitoringu i jego elementy
8.3. Model monitoringu czynników

9. Uwarunkowania i kierunki rozwoju sektora przedsiębiorstw w Polsce
9.1. Główne uwarunkowania i zmiany struktury w polskiej gospodarce
9.2. Wybrane tendencje i kierunki zmian w działalności przedsiębiorstw w Polsce

10. Koncepcja procesowego i systemowego zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstwa
10.1. Konceptualizacja bezpieczeństwa
10.2. Proces zarządzania bezpieczeństwem
10.3. System zarządzania bezpieczeństwem

11. Badania literaturowe wybranych aspektów funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw
11.1. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
11.2. Badania literaturowe z zakresu wpływu: upełnomocnienia, innowacyjności, umiędzynarodowienia na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw w kontekście wykorzystania IT
11.2.1. Upełnomocnienie
11.2.2. Innowacyjność
11.2.3. Umiędzynarodowienie (internacjonalizacja)
11.2.4. Wykorzystanie technologii informacyjnych
11.2.5. Związki pomiędzy upełnomocnieniem, innowacyjnością, umiędzynarodowieniem a efektywnością funkcjonowania MSP
11.3. Wnioski i kierunki dalszych badań

Część III. Wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw

12. Konkurencyjność firmy i zarządzanie relacjami z klientem
12.1. Koncepcja zarządzania relacjami z klientem
12.2. Marketing relacji – filar koncepcji zarządzania relacjami z klientem
12.3. Konkurencyjność firm
12.4. Charakterystyka wybranych badań i ich analiza
12.4.1. Analiza odpowiedzi uzyskanych z ankiety skierowanej do pracowników firmy
12.4.2. Analiza odpowiedzi uzyskanych z ankiety skierowanej do klientów firmy
12.4.3. Podsumowanie wyników badań
12.5. Wnioski końcowe
Literatura

13. Evolution and characteristics of customer relationship management
13.1. Individualized Approach to Customer Relationship Management
13.2. The Concept of CRM
13.3. CRM as a Strategy
13.4. CRM as an IT System
13.5. Functionalities in the Selected CRM Systems
13.6. eCRM Systems
13.7. Functional Area of e-CRM Systems

14. Infrastruktura negocjacyjna w biznesie elektronicznym
14.1. E-negocjacje
14.2. Proponowana infrastruktura negocjacyjna

15. Rynek kart płatniczych w Polsce w latach 2005–2009
15.1. Rodzaje kart płatniczych
15.2. Analiza rynku kart płatniczych w latach 2005–2009

16. Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwach przemysłu elektronicznego w województwie śląskim – wybrane aspekty
16.1. Charakterystyka przemysłu elektronicznego w Polsce
16.2. Analiza procesu rekrutacji i selekcji

17. Systemy informatyczne wspierające działalność przedsiębiorstw dystrybucyjnych sektora energetycznego
17.1. Klasyfikacja informatycznych systemów w przedsiębiorstwach sektora energetycznego
17.2. Zintegrowany Pakiet dla Rynku Energii – ZiPRE

18. Model funkcjonalny platformy e-usług dedykowanej świadczeniom medycznym
18.1. Przesłanki aktywacji wybranych e-usług implementowanych w placówkach medycznych
18.2. Model funkcjonalny elektronicznej platformy dedykowanej placówkom służby zdrowia
Podsumowanie

Część IV. Rola zarządzania wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw

19. Postrzeganie informacji i wiedzy w organizacjach gospodarczych
19.1. Informacja i wiedza jako zasoby organizacji
19.1.1. Pojęcie i znaczenie informacji
19.1.2. Pojęcie i znaczenie wiedzy
19.2. Postrzeganie informacji i wiedzy przez kadrę menedżerską w organizacjach gospodarczych
19.2.1. Populacja badawcza
19.2.2. Postrzeganie informacji przez menedżerów
19.2.3. Postrzeganie wiedzy przez menedżerów

20. Pomiar wiedzy jako źródło informacji o przebiegu procesów przedsiębiorstwa
20.1. Wiedza, jej cechy, rodzaje, strategie
20.2. Zarządzanie wiedzą
20.3. System zarządzania wiedzą
20.4. Wartościowanie wiedzy
20.5. Pomiar kapitału intelektualnego
20.6. Użyteczność metod pomiaru wiedzy

21. Koncepcja Zarządzania Wiedzą a zarządzanie strategiczne
21.1. Geneza i rozwój Koncepcji Zarządzania Wiedzą
21.2. Koncepcja Zarządzania Wiedzą
21.3. Istota, cele i zasady zarządzania strategicznego
21.4. Analiza porównawcza zarządzania strategicznego i Koncepcji Zarządzania Wiedzą

22. Współpraca międzyuczelniana w transferze wiedzy do biznesu
22.1. Przedsiębiorczość akademicka w Polsce
22.2. Transfer wiedzy
22.3. Warunki sukcesu transferu wiedzy
22.4. Sieci współpracy
22.5. Współpraca międzyuczelniana w transferze wiedzy – dobre praktyki

23. Przegląd narzędzi i systemów wspierających zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
23.1. Koncepcja Knowledge Management w przedsiębiorstwach
23.2. Podstawowe systemy i narzędzia stosowane w zarządzaniu wiedzą
23.3. Zintegrowane narzędzia zarządzania wiedzą w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw

24. Organizacje oparte na wiedzy a umiejętności współczesnego menedżera
24.1. Organizacje uczące się (learning organizations)
24.2. Umiejętności i role współczesnego menedżera
24.3. Coaching jako menedżerska metoda wydobywania z ludzi tego co najcenniejsze
24.4. Umiejętności współczesnych menedżerów ze szczególnym zwróceniem uwagi na umiejętności coachingowe – doświadczenia niektórych organizacji

25. Determinanty decyzyjne menedżerów wiedzy
25.1. Opis próby badawczej
25.2. Postawy i funkcje menedżerów wiedzy
25.3. Procentowe wagi istotności wybranych determintów decyzyjnych menedżerów wiedzy

26. Doskonalenie umiejętności menedżerskich jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw
26.1. Drogi rozwoju przedsiębiorstw
26.2. Znaczenie umiejętności menedżerskich dla rozwoju przedsiębiorstw
26.3. Obszary, metody i formy doskonalenia umiejętności menedżerskich
 
Część V. Innowacje w przedsiębiorstwie

27. Transfer technologii i informacji w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych
27.1. Wewnętrzne i zewnętrzne źródła wiedzy wdrażanych technologii
27.1.1. Polityka innowacji w przedsiębiorstwach usługowych
27.1.2. Bariery wewnętrzne i uwarunkowania rynkowe wdrażania nowych technologii
27.1.3. Wpływ wdrożonej innowacji na rozwój przedsiębiorstwa
27.2. Informatyzacja procesów w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych
27.2.1. Narzędzia informatyzacji procesów w transferze technologii
27.2.2. Zastosowanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych
27.2.3. Znaczenie bezpieczeństwa informacji

28. Źródła pomysłów i możliwości innowacyjnych w działalności przedsiębiorstw
28.1. Wewnętrzne i zewnętrzne obszary możliwości innowacyjnych
28.1.1. Źródła wewnętrzne
28.1.2. Źródła zewnętrzne
28.2. Inne ujęcia potencjalnych źródeł innowacji

29. Prosumpcja jako innowacja współczesnego przedsiębiorstwa
29.1. Ekonomika innowacji
29.1.1. Konsument jako innowator
29.1.2. Aktywna rola użytkownika Internetu
29.2. Produkcja na własny użytek v. produkcja na sprzedaż
29.2.1. Początki prosumpcji
29.2.2. Przykłady ofert dla prosumentów
29.3. Użytkownik systemu informatycznego jako prosumer
29.4. Prosumpcja w gospodarce elektronicznej

30. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej
30.1. Kategoryzacja innowacji w obszarze wytwarzania energii elektrycznej
30.2. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu technicznym
30.3. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu technologicznym
30.4. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu organizacyjnym
30.5. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej w ujęciu informatycznym i produktowym

Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw”, kupili także:

Systemy zarządzania bazami danych, Lech Banachowski, Krzystzof Stencel, Wydawnictwo PJWSTK

Zasady rachunkowości zarządczej, Andrzej Piosik, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Jak projektować systemy uczenia maszynowego. Iteracyjne tworzenie aplikacji gotowych do pracy</b>, <font color="navy">Chip Huyen</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Jak projektować systemy uczenia maszynowego. Iteracyjne tworzenie aplikacji gotowych do pracy, Chip Huyen, Wydawnictwo Helion
<b>Projektowanie zielonych przestrzeni publicznych</b>, <font color="navy">Monika Trojanowska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Projektowanie zielonych przestrzeni publicznych, Monika Trojanowska, Wydawnictwo Naukowe PWN

Jednakowo odmienni. Dlaczego możemy zmieniać swoje geny, Tim Spector, Wydawnictwo Prószyński

Prawa ludzkiej natury, Robert Greene, Wydawnictwo Sensus

Mały poradnik mechanika Tom I i II, Praca zbiorowa, Wydawnictwo WNT

Praca, którą widać. Jak walczyć ze złodziejami czasu i optymalizować swoją wydajność, Dominica DeGrandis, Wydawnictwo Helion

Jak upadają giganci. I dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają, Jim Collins, Wydawnictwo MT Biznes

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami