Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Biznes » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Szukaj Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję

Szukaj Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję

34.90zł
Reguły small biznesu Własna firma w praktyce 49.00zł 36.75zł
Reguły small biznesu Własna firma w praktyce

Tytuł: Reguły small biznesu Własna firma w praktyce
Autor: Zbigniew Mendel
ISBN: 978-83-246-4361-5
Ilość stron: 304
Data wydania: 08/2012
Format: 140x208
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 49.00zł 36.75zł


Własna firma bez reguł to tylko biznesowa partyzantka.

Sektor MSP, czyli małych i średnich przedsiębiorstw, ma prawie 47% udziału w tworzeniu polskiego produktu krajowego brutto. Co roku powstaje kilkaset tysięcy firm, z których zdecydowana większość nie przetrwa dziesięciu lat. Dlaczego tak się dzieje? Może odpowiedź znowu kryje się w statystyce: z tych firm, które przetrwały pierwszy, najtrudniejszy okres, jedynie 36% ma strategię rynkową, 17% planuje budowę kultury organizacji i opracowywanie wizji przedsiębiorstwa, 20% zdefiniowało role i funkcje poszczególnych działów firmy i aż 66% nie podejmuje działań zmierzających do podporządkowania procesów operacyjnych zdefiniowanym celom nadrzędnym.

Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa.

Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu.

Spis treści:

Rozdział 1. Czy i kiedy oraz na jakich warunkach warto być właścicielem, a nie pracownikiem najemnym (13)

  • 1.1. Własny biznes - świadomy wybór czy ekonomiczny determinizm? (16)
  • 1.2. Działalność gospodarcza - początek czy zwieńczenie kariery zawodowej? (20)
  • 1.3. Ułańska fantazja - romantyczny element naszej historii, ale niekoniecznie wartość własnej firmy (24)
  • 1.4. Czy naprawdę zawsze pierwszy milion trzeba ukraść? - czyli o etyce w biznesie (28)

Rozdział 2. Między marzeniami a rzeczywistością - przesłanki wyboru rodzaju działalności gospodarczej (33)

  • 2.1. Czy warto startować, jeżeli nie jesteś Steve'em Jobsem - czyli od rzemieślniczej solidności do wyróżniającej innowacyjności (34)
  • 2.2. Oceń realnie swoje predyspozycje, kompetencje i zasoby, rzetelnie scharakteryzuj otoczenie - lepszy jest bolesny szacunek szans niż kosztowna diagnoza przyczyn porażek (36)
  • 2.3. Bądź realistą: jeżeli nie potrafisz kreować nowych potrzeb, skoncentruj się na zaspokajaniu już istniejących (43)
  • 2.4. Nie musisz być omnibusem - gdzie szukać wsparcia (47)

Rozdział 3. Nazwa, logotyp, przedmiot działania, siedziba - pierwsze kluczowe decyzje (51)

  • 3.1. Tożsamość wizualna firmy - bądź kreatywny, ale nie pozwalaj sobie na amatorstwo (52)
  • 3.2. Siedziba firmy a miejsce wykonywania działalności - optymalna lokalizacja działalności gospodarczej (55)
  • 3.3. Co robisz, co zamierzasz robić, a czego na pewno nie będziesz robił - podejście do przedmiotu działalności (61)

Rozdział 4. Kto jest moim klientem, kształt mojej oferty, gdzie jest moja konkurencja - czyli zręby strategii (67)

  • 4.1. Segmentacja klientów - uniwersalny patent na biznes? (68)
  • 4.2. Oferta handlowa i usługowa - czy można ignorować zasadę Pareto? (73)
  • 4.3. Produkty oraz usługi substytutywne i komplementarne - zlokalizuj i zdefiniuj konkurencję (78)
  • 4.4. W czym muszę być lepszy? - poszukiwanie źródeł przewagi konkurencyjnej (83)

Rozdział 5. Intuicja to nie wszystko, czyli podstawy planowania biznesu (87)

  • 5.1. Poznaj swoją firmę, zwłaszcza strukturę przychodów i kosztów, oraz określ "wąskie gardła" (88)
  • 5.2. Uwzględnij wszystkie czynniki wpływające na Twój biznes (90)
  • 5.3. Rozmawiaj ze swoimi odbiorcami i dostawcami (94)
  • 5.4. Biznesplan (plan prowadzenia biznesu) - uniwersalne, sprawdzone narzędzie czy jedynie przejaw ulegania ogólnym tendencjom? (99)
  • 5.5. Monitoruj wykonanie założeń i koryguj je w zależności od wyników i rozwoju sytuacji (101)

Rozdział 6. Etapy rozwoju firmy a decyzje właścicielskie (105)

  • 6.1. Koncepcyjne narodziny firmy - dominacja właścicielskiej kreatywności (107)
  • 6.2. Pozytywistyczna praca u podstaw - konieczna formalizacja (109)
  • 6.3. Kres spontanicznego rozwoju - początki struktury organizacyjnej (112)
  • 6.4. Korekta "błędów młodości" przedsiębiorstwa - ewolucja czy rewolucja? (114)
  • 6.5. Mikroprzedsiębiorstwo czy mała firma - dylematy wyboru skali działania (116)
  • 6.6. Czas profesjonalizacji: autonomia - delegowanie - kontrola - biurokracja (119)
  • 6.7. Strategiczne dylematy - czy już czas na ład korporacyjny? (120)
  • 6.8. Jeszcze mała, średnia czy już duża firma - czy dalszy rozwój wart jest ryzyka, które trzeba podjąć? (123)

Rozdział 7. Nie myl przychodów z kosztami - o właścicielskich priorytetach (125)

  • 7.1. Przychody - marże - koszty: w żelaznym uścisku "świętej" triady (126)
  • 7.2. Dochody a konsumpcja i inwestycje: w poszukiwaniu "złotego środka" (131)
  • 7.3. Racjonalnie buduj reputację i prestiż (135)
  • 7.4. Jesteś przedsiębiorcą, a nie feudałem! (137)

Rozdział 8. Konkurencja - kooperacja - konsolidacja, czyli jak egzystować z rywalami rynkowymi (141)

  • 8.1. Konkurencja - trwały element rynkowej egzystencji Twojej firmy (142)
  • 8.2. Nadużywanie pozycji rynkowej - groźny i kosztowny w skutkach proceder (144)
  • 8.3. Zabronione praktyki nie dotyczą tylko wielkich - zmowy cenowe (146)
  • 8.4. Pokojowe współistnienie czy technologiczny wyścig - granice i płaszczyzny walki konkurencyjnej (150)

Rozdział 9. Delegowanie kompetencji - bolesny wymóg, znak czasu czy naturalna kolej rzeczy? (157)

  • 9.1. Jeżeli nie potrafisz zaufać, musisz zbankrutować! (158)
  • 9.2. Buduj priorytety i strategię, to powinna być Twoja domena! (163)
  • 9.3. Delegujesz kompetencje czy tylko odpowiedzialność? (165)
  • 9.4. Pańskie oko konia tuczy - czy aby na pewno w biznesie jest to uniwersalna zasada? (168)

Rozdział 10. Właściciel przedsiębiorstwa w życiu lokalnej społeczności - społeczna percepcja przedsiębiorcy (171)

  • 10.1. Przedsiębiorca jako pracodawca (173)
  • 10.2. Właściciel jako klient: zamawiający, usługobiorca (176)
  • 10.3. Przedsiębiorca jako członek lokalnej społeczności (178)
  • 10.4. Polityczne preferencje przedsiębiorcy a bierne i czynne prawo wyborcze (182)

Rozdział 11. Efektywna, czyli jaka? Praktyczne metody oceny, monitorowania oraz podnoszenia skuteczności biznesowej i bezpieczeństwa rynkowego firmy (185)

  • 11.1. Efektywność przez pryzmat finansów (187)
  • 11.2. Efektywność w aspekcie otoczenia rynkowego (202)
  • 11.3. Efektywność w odniesieniu do organizacji i kształtu oraz przebiegu procesów biznesowych (207)
  • 11.4. Efektywność a zasoby ludzkie przedsiębiorstwa (215)
  • 11.5. Efektywność przez pryzmat jakości, innowacyjności i rozwoju (221)
  • 11.6. Benchmarking - czyli popatrz i podpatrz, jak funkcjonuje Twoja konkurencja (224)

Rozdział 12. Jak kupić/sprzedać firmę i nie dać się oszukać (227)

  • 12.1. Kryteria atrakcyjności inwestycji kapitałowych (229)
  • 12.2. Uwaga na "okazje" - faktyczne motywy zmian właścicielskich (231)
  • 12.3. Nie aspiruj do roli omnibusa - proces kupna/sprzedaży firmy a doradcy i konsultanci (233)
  • 12.4. Wycena firmy - podstawowe metody (235)
  • 12.5. Due diligence - formalność czy próba minimalizacji ryzyka? (239)
  • 12.6. Umowa inwestycyjna - baza konsensusu i potencjalnych roszczeń (242)
  • 12.7. Zasady współpracy z byłym właścicielem (245)
  • 12.8. Kupujesz firmę, czyli żywy organizm - kadra zarządzająca i pracownicy w procesie zmian właścicielskich (248)
  • 12.9. Budowa synergii - czy jako kupujący masz wymagane zasoby i doświadczenie? (250)
  • 12.10. Zmiany właścicielskie a relacje z otoczeniem (253)

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł

Reguły small biznesu Własna firma w praktyce
Tytuł książki: "Reguły small biznesu Własna firma w praktyce"
Autor: Zbigniew Mendel
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 49.00zł 36.75zł
Klienci, którzy kupili „Reguły small biznesu Własna firma w praktyce”, kupili także:

Pewność siebie Jak mała zmiana może zrobić wielką różnicę, Paul McGee, Wydawnictwo Sensus

Język VHDL w praktyce, Józef Kalisz, Wydawnictwo WKiŁ

Hartowanie Linuksa we wrogich środowiskach sieciowych. Ochrona serwera od TLS po Tor, Kyle Rankin, Wydawnictwo Helion

Jak działa Google, Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg, Wydawnictwo Insignis Media

Zastosowania metod sztucznej inteligencji w inżynierii produkcji, R. Knosala, Wydawnictwo WNT

Nowoczesna logistyka Wydanie X, Paul R. Murphy Jr., Donald F. Wood, Wydawnictwo Onepress

Urządzenia chłodnicze sprężarkowe parowe Podstawy teoretyczne i obliczenia, Tadeusz Bohdal, Henryk Charun, Marian Czapp, Wydawnictwo Naukowe PWN

jQuery Poradnik programisty, Włodzimierz Gajda, Wydawnictwo Helion
<b>Rzemiosło w czystej formie. Standardy i etyka rzetelnych programistów</b>, <font color="navy">Robert C. Martin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Rzemiosło w czystej formie. Standardy i etyka rzetelnych programistów, Robert C. Martin, Wydawnictwo Helion

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami