Autor: Jo Billingham
ISBN: 978-83-01-14712-9
Ilość stron: 136
Data wydania: 10/2012 (dodruk)
Poradnik dla wszystkich pracujących z tekstem. Książka "Redagowanie tekstów" jest praktycznym wprowadzeniem w podstawowe zagadnienia edytorskie: opracowanie założeń, przygotowanie tekstu, ustalenie odbiorcy i stylu, dostosowanie formy przekazu do celu oraz adiustację i opracowanie merytoryczne.
Pozycja przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił w pracy redaktorskiej; maturzystów, osób przygotowujących prace magisterskie, czy doktorskie; studentów filologii polskiej na specjalizacji redaktorskiej, dziennikarzy oraz pracowników działów public relations, promocji i marketingu.
Rozdziały:
Część A.
1. Co to jest redagowanie? 6
2. Autorzy i redaktorzy 12
3. Czytelnice i cele tekstu 16
4. Założenia redakcyjne 26
5. Pierwsze kroki 30
6. Praca nad treścią 34
7. Spójność strukturalna 40
8. Spójność językowa 48
9. Styl i ton 54
10. Dokładność 64
11. Zwięzłość 70
12. Przejrzystość 78
13. Kurs mistrzowski 92
14. Współczesna technika w procesie redagowania 96
Część B. Zestaw narzędzi redaktora 102
Redagowanie tekstów --- Pozycja niedostępna.---
|