Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone |
77.00zł 57.75zł |
|
|
Szanowny Czytelniku!
Oddajemy w Twoje ręce książkę szczególną - i nie jest to slogan marketingowy.
Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.
Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja.
Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską specyfikę.
Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi.
Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.
Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich szczególnego uznania dla polskich menedżerów.
Szefie, ta książka przyda Ci się, jeżeli: • masz kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji; • denerwuje Cię i osłabia narzekanie i marudzenie podwładnych; • potrzebujesz więcej narzędzi do motywowania pracowników i budowania postawy odpowiedzialności; • wyrosłeś z zespołu swoich kolegów i trudno Ci się pogodzić z samotnością w roli szefa; • chcesz zainwestować w budowanie współpracy w swoim zespole.
Spis treści:
Rozdział 1. Szef to trudny zawód
Rozdział 2. Exposé szefa
- Jak wygłosić exposé?
- Intencje szefa dotyczące jego wystąpienia
- Minimalne granice szefa
- Maksymalne preferencje szefa
- Zakończenie exposé
- Przykładowe exposé szefa
- Uwagi i komentarze do szefowskiego exposé
Rozdział 3. Karanie
- Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych
- Sankcje i dolegliwości do karania podwładnych
- Pułapki podczas karania. Dziecko Rodzic Dorosły
- Algorytm karania
- Cel spotkania i ludzka twarz szefa
- Co podwładny zrobił?
- Na jakie koszty i konsekwencje pracownik naraził szefa?
- Jaką granicę z exposé naruszył podwładny?
- Wyznaczenie kary lub innej dolegliwości
- Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz
- Propozycja pomocy, aby podwładny w przyszłości nie popełniał podobnych błędów
- Zapowiedź bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy
- Zalecenie naprawy błędu
- Wyraźne zakończenie spotkania
Nasze uwagi do karania
Rozdział 4. Nagradzanie
- Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników
- Sposoby doceniania i wyróżniania pracowników
- Nagrody-symbole. Przynależność do elity
- Docenianie bliskich osób dobrego pracownika
- Nagrody dopasowane do potrzeb i zainteresowań pracownika
- Nie bój się mówić: Dziękuję. Doceniam. Jestem wdzięczny
Kłopoty szefa podczas nagradzania
Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym
Uwagi do nagradzania
- Osoby rzeczowe
- Osoby osobiste
Rozdział 5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa
- Jak przekazywać trudne decyzje?
- Nazwanie celu spotkania
- Ludzka twarz szefa
- Jak dopasować ludzką twarz do osobowości szefa (typ osobisty typ rzeczowy)
- Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie
- Krótkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji
- Obrona własnej decyzji zdarta płyta
- Zamknięcie spotkania dotyczącego decyzji szefa lub zaproszenie podwładnego do negocjacji nad sposobem wykonania decyzji
Rozdział 6. Model negocjacji nastawionych na współpracę
Rozdział 7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa
- Zdarta płyta
- Odsłanianie intencji szefa
- Informacja zwrotna
- Pytania i parafrazy. Narzędzia skutecznego słuchania
- Trudne pytania
- Parafraza potrzeb
- Sztuka odmawiania podwładnym, czyli szefowskie: Nie
- Stawianie granic
- Targowanie szefowskie. Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji
Rozdział 8. Zwalnianie pracowników
- Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu
- Ludzka twarz szefa, intencje, trudności i cel spotkania
- Decyzja o zwolnieniu, z krótkim uzasadnieniem
- Zdarta płyta, czyli ochrona decyzji
- Negocjacje dotyczące sposobu rozstania
- Targuj się, aby dać podwładnemu satysfakcję
Rozdział 9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości
Rozdział 10. Od prośby do negocjacji
Rozdział 11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności
Rozdział 12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych?
- Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z narzekaczem
- Algorytm rozmowy z narzekaczem
- Wysłuchanie osłabionego pracownika i odtruwanie go
- Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi, który narzeka i marudzi. Zaproszenie do współpracy
- Zgłuszanie zawziętego i niepoprawnego narzekacza, który zatruwa zespół
Rozdział 13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności
Rozdział 14. Szef jako mediator
- Szef jako mediator
- Algorytm mediacji szefowskiej
Rozdział 15. Refleksje na pożegnanie
- Refleksje na pożegnanie
- Samotność szefa
- Motywowanie podwładnych
- Wiedza i umiejętności szefa
Rozdział 16. Nie mamy czego się wstydzić
SUPLEMENT 2008: Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą
Rozdział 17. Jak związać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy?
- Doskonalenie relacji szef podwładni
- Budowanie awansu poziomego
- Pozycja coacha
- Pozycja trenera
- Pozycja specjalisty
Dbanie o rozwój osobisty pracownika
- Akceptuj i nie przeszkadzaj
- Jeżeli możesz, zainwestuj
- Jeżeli wierzysz inspiruj
Rozdział 18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy?
- Próba zatrzymania dobrego pracownika
- Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy?
Zakończenie
SUPLEMENT 2014: Jak budować współpracę i zaufanie w zespole oraz w firmie?
NEGOCJACJE NASTAWIONE NA WSPÓŁPRACĘ
- 1. Zapowiedź celu spotkania negocjacyjnego
- 2. Podział na grupy interesów
- 3. Przygotowanie listy interesów w podgrupach
- 4. Wprowadzenie reguł negocjacyjnych
- 5. Przedstawienie interesów każdej z grup
- 6. Formułowanie problemów
- 7. Grupy robocze i podział zadań wdrożeniowych
INFORMACJE O SZKOLENIACH Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 57,75zł
Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
|
|
|
|
|
|
|
|
Klienci, którzy kupili „Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone”, kupili także: |
Poradnik skutecznego działania. Jak nie przekładać spraw na potem w obliczu prokrastynacji, Rafał Albiński, Magdalena Kuszewska, Wydawnictwo Onepress |
Nowe ujęcie rachunku dźwigni ekonomicznych Produkcja jedno- i wieloasortymentowa, Adam Żwirbla, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Jak to działa Odkrywanie kosmosu, Miles Kelly, Wydawnictwo Zielona Sowa |
Marketing według Teda Levitta, Theodore Levitt, Wydawnictwo Onepress |
Przyłączenie do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Aspekty prawne, Henryk Palarz, Wydawnictwo Wolters Kluwer |
Decydujący czynnik Analiza podstawą właściwych decyzji, Larry Rosenberger, John Nash, Wydawnictwo Promise |
Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 1. Urządzenia te, Tomasz Kowalski, Tomasz Orkisz, Wydawnictwo Helion |
Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie, Allen B. Downey, Wydawnictwo Helion |
Droga na szczyt, Donald J. Trump, Wydawnictwo Onepress |
|
|
|