• Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? • Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? • Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorki książki „Psychologia konsumenta”. Katarzyna Stasiuk i Dominika Maison wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski Autorek poparte są wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Książkę wyróżnia opis zachowań konsumenckich z trzech punktów widzenia: • klasyczna perspektywa podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw), • analiza procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta, • perspektywa praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.
Psychologia konsumenta
|