Tytuł: | Przez innowację do wzrostu Jak wprowadzić innowację przełomową | Autor: | Edward I. Altman , Scott D. Anthony , Mark W. Johnson , Joseph V. Sinf | ISBN: | 978-83-264-3179-1 | Ilość stron: | 300 | Data wydania: | 01/2014 | Format: | 148 × 210 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 49.00zł |
Osiągnięcie wzrostu przez innowację wydaje się bardzo trudne. Niemal wszystkie firmy borykają się z problemem osiągnięcia zysków z inwestycji w innowacje. Niektórym brakuje narzędzi pozwalających włączyć innowację do codziennej praktyki.
Autorzy książki Przez innowację do wzrostu zdobyli bogate doświadczenie, pomagając dziesiątkom firm osiągnąć wzrost oparty na innowacji. Przedstawiają sprawdzone na rynku metody, które pozwolą menedżerom tworzyć nowe, rozwojowe projekty i systematycznie dążyć do wzrostu przez innowację. Wskazują także pułapki na drodze do udanej innowacji i sposoby ich ominięcia.
Prezentują ramy pojęciowe, narzędzia i schematy, które ułatwią czytelnikowi: • dostrzec szansę, niezauważone dotychczas przez konkurentów, • opracować rozwiązania prowadzące do nowego wzrostu, • zarządzać ryzykiem na wczesnych etapach rozwoju projektów, • tworzyć systemy i struktury pozwalające podejmować udane działania gospodarcze.
Książka dostarcza praktycznych wskazówek osobom zarządzającym firmami, które starają się efektywnie połączyć swoją wiedzę i doświadczenie, aby lepiej projektować i rozwijać przełomowe produkty. Może być przydatna zarówno doświadczonym praktykom, jak i nowicjuszom w dziedzinie innowacji przełomowej.
Spis treści:
Przedmowa. Refleksje na temat przełomu 13 Błędny paradygmat 1: zawsze słuchać najlepszych klientów 14 Błędny paradygmat 2: segmentacja rynku 15 Błędny paradygmat 3: koszty utopione 16 Błędny paradygmat 4: najważniejsze kompetencje 17 Jak dokonać transformacji 18 Podziękowania 21 Wprowadzenie. Jak osiągnąć wzrost? 27 Innowacja przełomowa jako główna dźwignia wzrostu 29 Innowacja przełomowa 30 Zasady innowacji przełomowej 31 Pospolite błędy 35 Historie sukcesu 37 Ogólny zarys książki 40
Rozdział 1. Warunki wstępne innowacji 45 1. Uzyskać kontrolę nad aktualnymi aktywami 46 2. Stworzyć plan gry o wzrost 48 3. Opanować proces alokacji zasobów 59 Rada dla menedżerów liniowych 63 Rada dla członków ścisłego kierownictwa: zarządzać oczekiwaniami 64 Podsumowanie 65 Ćwiczenia praktyczne 67 Wskazówki 67
CZĘŚĆ I. ZIDENTYFIKOWAĆ SZANSE 69
Rozdział 2. Identyfikacja niekonsumentów 71 Definicja niekonsumpcji 72 Cztery rodzaje ograniczeń 74 Konsekwencje wykrycia ograniczeń konsumpcji 86 Podsumowanie 88 Ćwiczenia praktyczne 89 Wskazówki 89
Rozdział 3. Identyfikacja klientów nadmiernie obsługiwanych 91 Czym jest, a czym nie jest nadmierna obsługa 92 Jak odkryć nadmierną obsługę 95 Studium przypadku: insulina 104 Konsekwencje nadmiernej obsługi 106 Podsumowanie 109 Ćwiczenia praktyczne 110 Wskazówki 110
Rozdział 4. Identyfikacja zadań do wykonania 111 Koncepcja rynku oparta na zadaniach 114 Zadanie odkrycia zadania 120 Uszeregowanie zadań według priorytetów: szybkie testy i szczegółowe badania ilościowe 127 Wykorzystanie koncepcji zadań do wykonania w cyklu życia innowacji 130 Podsumowanie 137 Ćwiczenia praktyczne 138 Wskazówki 138
CZĘŚĆ II. SFORMUŁOWAĆ IDEE I NADAĆ IM KSZTAŁT 141
Rozdział 5. Opracowanie przełomowych pomysłów 143 Schematy i zasady przełomowego sukcesu 144 Trzy kroki do przełomowej idei 149 Wskazówki w sprawie generowania pomysłów 162 Podsumowanie 165 Ćwiczenia praktyczne 166 Wskazówki 166
Rozdział 6. Ocena zgodności strategii ze schematem 167 Opracowanie listy kontrolnej 168 Trzy metody oceny pomysłów 173 Trzy ważne wnioski 183 Podsumowanie 186 Ćwiczenia praktyczne 187 Wskazówki 187
CZĘŚĆ III. ROZWINĄĆ DZIAŁALNOŚĆ 189
Rozdział 7. Opanowanie strategii doraźnych 191 Etap 1. Identyfikowanie najważniejszych obszarów niepewności 193 Etap 2. Przeprowadzenie przemyślnych eksperymentów 200 Etap 3. Korygowanie i przekierowywanie strategii 207 Strategie doraźne jako akcelerator innowacji 210 Siła niedoboru: dwa studia przypadków 210 Pułapki, których trzeba unikać 213 Podsumowanie 215 Ćwiczenie praktyczne 215 Wskazówki 215
Rozdział 8. Tworzenie zespołów projektowych i zarządzanie nimi 217 Wyzwanie 1. Nastawić zespół na sukces 218 Wyzwanie 2. Zarządzać łączami pomiędzy zespołem a organizacją 225 Podsumowanie 237 Ćwiczenia praktyczne 238 Wskazówki 238
CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ POTENCJAŁ 239
Rozdział 9. Organizacja na rzecz innowacji 241 Tworzenie struktur sprzyjających innowacji 242 Inne systemy wsparcia i nastawienie ludzi 257 Podsumowanie 261 Ćwiczenia praktyczne 261 Wskazówki 262
Rozdział 10. Mierniki innowacji 263 Pułapki pomiaru 264 Sugerowane mierniki 266 Rady dla członków ścisłego kierownictwa 270 Przykładowe zastosowanie: "Nowa gazeta" 271 Podsumowanie 274 Ćwiczenia praktyczne 275 Wskazówki 275
Rozdział 11. Wnioski 277 Droga, którą przebyliśmy 278 Główne pułapki innowacji 281 Lekcje Procter & Gamble 283 Ostatnie rady 285 Era rozpoznawania schematów 287
Dodatek. Często zadawane pytania
Przez innowację do wzrostu Jak wprowadzić innowację przełomową --- Pozycja niedostępna.---
|