Autor: Włodzimierz Szpringer
ISBN: 83-7251-572-7
Ilość stron: 328
Data wydania: 2005
Publikacja zapewnia kompleksowe podejście do wszystkich istotnych kwestii e-businessu. Koncepcja e-businessu integruje całokształt problemów ekonomicznych i regulacyjnych Internetu, komputerów i e-commerce, adaptacji struktur i strategii firmy, zastosowań oprogramowania komputerowego i baz danych, ochrony konsumenta, ale też stworzenia firmie możliwości działania na Wspólnym Rynku - bez nadmiernych ograniczeń.
Rozwój handlu elektronicznego wymaga podejścia systemowego. Dotychczas brakowało pogłębionej refleksji kojarzącej rozmaite kierunki badawcze, a zwłaszcza uwzględniającej rosnącą rolę instytucji prawnych i konwergencję mediów elektronicznych.
Nie jest bowiem prawdą twierdzenie, że w tej sferze działa tylko wolny rynek. Występuje potrzeba łagodzenia sprzeczności np. między ochroną prywatności a przejrzystością zawieranych transakcji, efektywnością a bezpieczeństwem. Na nowo trzeba przemyśleć problemy ochrony prywatności i nieuczciwej konkurencji - pod kątem rozważenia potrzeby specjalnych regulacji.
Istnieje sprzeczność między globalnym charakterem Internetu a regulacjami krajowymi, które nierzadko znacznie różnią się między sobą. Trudności sprawia stosowanie zasady siedziby i teorii skutku, a więc ustalenia właściwości władz krajowych w konkretnej sprawie.
Niejasności regulacyjne i orzecznicze powstają w kontekście określenia, czym jest aktywna lub pasywna strona www oraz kiedy konsument jest adresatem oferty lub reklamy, a tym samym korzysta z przywileju prawa swego kraju (a nie kraju dostawcy). Kontrowersje dotyczą również sytuacji, kiedy podpis własnoręczny może być zastępowany przez podpis elektroniczny, a forma pisemna (papierowa) - innym "trwałym" nośnikiem danych.
Książka wypełnia lukę rynkową, ponieważ zapewnia kompleksowe podejście do wszystkich istotnych kwestii e-businessu.
Rozdziały: 1. E-commerce (wyzwania globalizacji) 2. Linking i framing (kwestia dopuszczalności) 3. Domeny a linki (granice odpowiedzialności) 4. Problem linków w sektorze mediów 5. "Poprawianie" własnej pozycji na listach wyników wyszukiwania - pozycjonowanie strony www czy nieuczciwa konkurencja? 6. Formy i metody prowadzenia przedsiębiorstwa w Internecie 7. Podpisy elektroniczne oraz elektroniczne oświadczenia woli - wspólny problem e-commerce i e-goverment 8. Handel elektroniczny a ochrona prywatności 9. Handel elektroniczny a inne formy sprzedaży dóbr lub usług na odległość 10. Prawo europejskie a prawo krajowe (dylematy harmonizacji a swobody wspólnego rynku) 11. Internet - e-commerce - prawo konkurencji 12. Software komputerowy i bazy danych 13. Uwarunkowania efektywności i bezpieczeństwa (co dalej po sprawie Microsoft?) 14. Ewolucja praw autorskich w środowisku cyfrowym
Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie od e-commerce do e-businessu --- Pozycja niedostępna.---
|