Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009
Piotr Grudowski
Wydawnictwo ODDK
Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009Adresowana do tych organizacji, które pragną samodzielnie zaprojektować swój system zarządzania jakością (SZJ) i uzyskać dzięki temu systemowi coś więcej niż tylko certyfikat.

Cena: 180.00zł 158.40zł

 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009  180.00zł 158.40zł
Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009

Autor: Piotr Grudowski

ISBN: 978-83-7426-628-4

Ilość stron: 110

Data wydania: 2010

Projektowanie, nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009 w oparciu o podejście procesowe z uwzględnieniem specyfiki sektora MŚP (z suplementem elektronicznym)

Przedstawiona w niniejszym opracowaniu metodyka jest adresowana przede wszystkim do tych organizacji, które pragną samodzielnie zaprojektować swój system zarządzania jakością (SZJ) i uzyskać dzięki temu systemowi coś więcej niż tylko certyfikat.

Dlatego też zawarte w niej moduły mogą pełnić wielorakie funkcje:
• stanowić kompleksowy system doradczy umożliwiający odpowiednie przygotowanie pracowników do samodzielnego zaprojektowania odpowiednich elementów SZJ,
• przygotować odpowiednie mechanizmy umożliwiające obsługę, diagnozowanie i doskonalenie tych systemów:
• umożliwiać szkolenie nowych pracowników oraz przygotować ich do pełnienia określonych ról w SZJ (np. audytorów wewnętrznych);
• ułatwić kontakty z osobami i instytucjami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z SZJ oraz umożliwić podejmowanie skutecznych decyzji w tym zakresie.

Szczególną uwagę zwrócono na rozwiązania integrujące zasady podejścia procesowego w różnych fazach wdrażania i w odniesieniu do różnych aspektów funkcjonowania SZJ. Wprowadzanie SZJ w oparciu o przedstawioną metodykę jest możliwe po krótkim przygotowaniu osób mających podstawową wiedzę w zakresie zarządzania jakością.

Należy podkreślić, że metodyka ta może być skutecznie wykorzystywana zarówno w zastosowaniach indywidualnych, jak i, zwłaszcza w odniesieniu do mniejszych organizacji, w ramach grupowego wdrażania SZJ.

Metodyka ta może być oczywiście wykorzystana także przez zewnętrznych konsultantów wspierających te organizacje, którym trudno jest się zmobilizować do samodzielnego wysiłku oraz przez audytorów jednostek certyfikacyjnych pragnących lepiej dostosować swój warsztat do specyfiki mniejszych organizacji. Duża część z przedstawionych informacji znaleźć może zastosowanie również w większych przedsiębiorstwach.

Podstawowym warunkiem, by metodyka ta była skuteczna jest zaangażowanie wszystkich pracowników, w tym kierownictwa, w projektowanie i budowę SZJ. Tylko wtedy można bowiem oczekiwać, że system ten będzie traktowany jako własność organizacji oraz autentyczne narzędzie służące zdobywaniu przewagi konkurencyjnej.

Integralną częścią opracowania jest suplement elektroniczny, dzięki któremu użytkownik może równolegle korzystać z wszystkich modułów metodyki, stosując łącza hipertekstowe szybko przywołujące najważniejsze pojęcia i elementy wykorzystywane w prezentowanej metodyce.

Rozdziały:

Metodyka projektowania, nadzorowania i doskonalenia systemu zarządzania
jakością według normy ISO 9001 dla małych i średnich przedsiębiorstw    5
Podstawy i struktura przyjętego modelu                5

Interpretacja i adaptacja wymagań (moduł I)             9
Wskazówki interpretacyjne dotyczące wymagań normy ISO 9001        9
System zarządzania jakością (rozdział 4 normy)             10
Wymagania ogólne (pkt 4.1 normy)               10
Wymagania dotyczące dokumentacji (pkt 4.2 normy)           12
Nadzorowanie dokumentacji (pkt 4.2.3 normy)           17
Nadzorowanie zapisów (pkt 4.2.4 normy)             18
Odpowiedzialność kierownictwa (rozdział 5 normy)            19
Zaangażowanie kierownictwa (pkt 5.1 normy)             19
Orientacja na klienta (pkt 5.2 normy)               19
Polityka jakości (pkt 5.3 normy)                 19
Planowanie (pkt 5.4 normy)                 20
Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja (pkt 5.5 normy)        21
Przegląd zarządzania (pkt 5.6 normy)               22
Zarządzanie zasobami (rozdział 6 normy)               24
Zapewnienie zasobów (pkt 6.1 normy)               24
Zasoby ludzkie (pkt 6.2 normy)                 24
Infrastruktura (pkt 6.3 normy)                 25
Środowisko pracy (pkt 6.4 normy)                26
Realizacja wyrobu (rozdział 7 normy)                27
Planowanie realizacji wyrobu (pkt 7.1 normy)             27
Procesy związane z klientem (pkt 7.2 normy)             27
Projektowanie i rozwój (pkt 7.3 normy)              29
Zakupy (pkt 7.4 normy)                   30
Produkcja wyrobów, dostarczanie usługi (pkt 7.5 normy)          31
Nadzorowanie produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.1 normy)       31
Walidacja procesów produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.2 normy)      32
Identyfikacja i identyfikowalność (pkt 7.5.3 normy)           32
Własność klienta (pkt 7.5.4 normy)               33
Zabezpieczenie wyrobu (pkt 7.5.5 normy)             33
Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów (pkt 7.6 normy)     34
Pomiary, analiza i doskonalenie (rozdział 8 normy)            36
Postanowienia ogólne (pkt 8.1 normy)               36
Monitorowanie i pomiary (pkt 8.2 normy)              36
Zadowolenie klienta (pkt 8.2.1 normy)              36
Audyt wewnętrzny (pkt 8.2.2 normy)               38
Monitorowanie i pomiary procesów (pkt 8.2.3 normy)          41
Monitorowanie i pomiary wyrobów (pkt 8.2.4 normy)          42
Nadzór nad wyrobem niezgodnym (pkt 8.3 normy)            43
Analiza danych (pkt 8.4 normy)                 44
Doskonalenie (pkt 8.5 normy)                 45
Ciągłe doskonalenie (pkt 8.5.1 normy)              45
Działania korygujące (pkt 8.5.2 normy) i działania zapobiegawcze (pkt 8.5.3 normy)  45

Zarządzanie procesami (moduł II)               51
Wprowadzenie                      51
Projektowanie procesów                    51
Budowanie świadomości kierownictwa i pracowników           51
Identyfikacja i podział procesów                 52
Określenie hierarchii oraz relacji pomiędzy procesami           52
Opis przebiegu procesów                   55
Ustalenie celów i zadań procesów                56
Określenie metod nadzorowania procesów             58
Wdrożenie procesów                   59
Nadzorowanie procesów                  60
Analiza danych                    60
Właściciel procesu                    61
Dokumentacja                     61
Doskonalenie procesów                  63

Diagnoza (moduł III)                   67
Wprowadzenie                      67
Wskazówki dotyczące audytu wewnętrznego SZJ w MŚP          67
Zagadnienia stanowiące przedmiot audytu wewnętrznego odniesione do wymagań
normy ISO 9001                     68
Przykładowe wskaźniki skuteczności procesów              80
Samoocena poziomu dojrzałości małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie orientacji
procesowej                       82
Metoda określania skuteczności działań doskonalących w procesach        84

Dokumentacja (moduł IV)                  87
Wprowadzenie                      87
Metoda tworzenia struktury dokumentacji SZJ w oparciu o strukturę procesów
przedsiębiorstwa (MASP)                   100
Wybór i zasady współpracy z konsultantem              102
Rola wyboru jednostki certyfikującej                103
Podsumowanie                    106
Jak korzystać z wersji elektronicznej tego opracowania?         107

Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009
Wszystkie dostępne w tej chwili książki z kategorii: Zarządzanie jakością
• Doktryna jakości Rzecz o skutecznym zarządzaniu  Andrzej Jacek Blikle  Onepress 59.00zł 41.89zł
•••
• Doskonalenie zarządzania organizacją w praktyce  Jerzy Kowalczyk  CEDEWU 59.00zł 50.15zł
•••
• GlobalGAP Podstawy wymagania wdrażanie i kontrola  Małgorzata Wiśniewska  ODDK 136.50zł 116.03zł
•••
• Hoshin Kanri Strategiczne podejście do nieustannego doskonalenia Wydanie 2  David Hutchins  Wolters Kluwer 99.00zł 79.20zł
•••
• Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością  Tomasz Bartosz Kalinowski  Wolters Kluwer 59.00zł 48.97zł
•••
• Inżynieria bezpieczeństwa technicznego Problematyka podstawowa  Włodzimierz Pihowicz  WNT 40.95zł 30.71zł
•••
• Inżynieria produkcji  Tadeusz Karpiński  WNT 34.00zł 25.50zł
•••
• Jakość w systemie zarządzania przedsiębiorstwem Wydanie 2  Marcin Żemigała  PLACET 45.00zł 38.25zł
•••
• Konkurencyjność Poziom makro mezo i mikro  Nelly Daszkiewicz  Naukowe PWN 39.90zł 28.33zł
•••
• Konsultant zarządzania jakością Wydanie 3  Jerzy Kowalczyk  CEDEWU 39.00zł 33.15zł
•••
• Koszty jakości dla inżynierów  Katarzyna Szczepańska  PLACET 46.00zł 36.80zł
•••
• Koszty jakości Wybrane aspekty  Grażyna Paulina Wójcik  Difin 46.00zł 39.10zł
•••
• Kwalitologia wiedza o różnych dziedzinach jakości  Romuald Kolman  PLACET 79.00zł 66.36zł
•••
• Logistyka produkcji Procesy, systemy, organizacja  Andrzej Szymonik  Difin 46.00zł 39.10zł
•••
• Nowoczesne zarządzanie produkcją Ujęcie procesowe  Kazimierz Szatkowski  Naukowe PWN 69.90zł 49.63zł
•••
• Organizacja systemów produkcyjnych  Jerzy Lewandowski, Bożena Skołud, Dariusz Plinta  PWE 64.90zł 55.17zł
•••
• Podstawowe zagadnienia zarządzania produkcją Wydanie 3  Bolesław Liwowski, Remigiusz Kozłowski  Wolters Kluwer 49.00zł 41.65zł
•••
• Podstawy organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie  Andrzej Rogowski  CEDEWU 42.00zł 35.70zł
•••
• Podstawy zarządzania produkcją  Ewa Grandys  Difin 45.00zł 38.25zł
•••
• Pomiar dokonań Od wyniku finansowego do Balanced Scorecard  Jan Michalak  Difin 46.00zł 41.40zł
•••
• Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009  Piotr Grudowski  ODDK 180.00zł 158.40zł
•••
• Przygotowanie produkcji  Kazimierz Szatkowski  Naukowe PWN 39.90zł 28.33zł
•••
• Strategia zarządzania jakością  Stanisław Tkaczyk, Ewa Kowalska-Napora  Difin 40.00zł 34.00zł
•••
• System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność administracji samorządowej  Piotr Modzelewski  CEDEWU 49.00zł 42.14zł
•••
• Systemowe zarządzanie jakością Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji  Piotr Miller  Difin 92.00zł 78.20zł
•••
• Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość Wydanie 3  Jerzy Kowalczyk  CEDEWU 39.00zł 33.15zł
•••
• Teoria grafów w zarządzaniu produkcją  Ewa Grandys  PWE 56.90zł 45.52zł
•••
• Współczesne systemy zarządzania Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko  Marek Bugdol, Piotr Jedynak  Onepress 44.90zł 31.88zł
•••
• Zarządzanie jakością Podstawy systemy i narzędzia  Sławomir Wawak  Onepress 49.00zł 34.79zł
•••
• Zarządzanie jakością Standardy i zasady  Jerzy Łunarski  WNT 55.00zł 40.15zł
•••
• Zarządzanie jakością Teoria i praktyka Wydanie 3 PWN  Adam Hamrol, Władysław Mantura  Naukowe PWN 49.90zł 35.43zł
•••
• Zarządzanie jakością W dążeniu do doskonałości  Katarzyna Szczepańska  C.H. BECK 69.00zł 58.65zł
•••
• Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka Wydanie 2  Marek Bugdol  Difin 60.00zł 51.00zł
•••
• Zarządzanie jakością w usługach publicznych Wydanie II zmienione i poprawione  Krzysztof Opolski, Piotr Modzelewski  CEDEWU 47.00zł 40.42zł
•••
• Zarządzanie jakością z przykładami Wydanie 2  Adam Hamrol  Naukowe PWN 74.90zł 53.18zł
•••
• Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych  Marek Bugdol  Difin 48.00zł 40.80zł
•••
• Zarządzanie produkcją Produkt technologia organizacja  Edward Pająk  Naukowe PWN 64.90zł 46.08zł
•••
• Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie  Anna Kosieradzka  C.H. BECK 49.00zł 41.65zł
•••
• Zarządzanie strategiczne dla inżynierów  Grażyna Gierszewska, Barbara Olszewska, Jan Skonieczny  PWE 64.90zł 53.22zł
•••
Klienci, którzy kupili „Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009”, kupili także:
<b>Adobe Illustrator CS3/CS3 PL ćwiczenia praktyczne</b>, <font color="navy">Aleksandra Tomaszewska-Adamarek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Adobe Illustrator CS3/CS3 PL ćwiczenia praktyczne, Aleksandra Tomaszewska-Adamarek, Wydawnictwo HELION
<b>Zarządzanie projektami ze Scrumem Twórz produkty, które pokochają klienci</b>, <font color="navy">Roman Pichler</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Zarządzanie projektami ze Scrumem Twórz produkty, które pokochają klienci, Roman Pichler, Wydawnictwo HELION
<b>Podstawy architektury i technologii usług XML sieci WEB</b>, <font color="navy">Zbigniew Fryźlewicz, Adam Salamon</font>, <font color="green"> Wydawnictwo MIKOM PWN</font>
Podstawy architektury i technologii usług XML sieci WEB, Zbigniew Fryźlewicz, Adam Salamon, Wydawnictwo MIKOM PWN
<b>Interfejsy sprzętowe komputerów PC</b>, <font color="navy">Michael Gook</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Interfejsy sprzętowe komputerów PC, Michael Gook, Wydawnictwo HELION
<b>Microsoft Windows Server 2003 Planowanie organizacji serwera Resource kit</b>, <font color="navy">Microsoft</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Microsoft Press</font>
Microsoft Windows Server 2003 Planowanie organizacji serwera Resource kit, Microsoft, Wydawnictwo Microsoft Press
<b>Excel 2003 PL funkcje leksykon kieszonkowy</b>, <font color="navy">Bartosz Gajda</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Excel 2003 PL funkcje leksykon kieszonkowy, Bartosz Gajda, Wydawnictwo HELION
<b>PowerPoint 2007 PL nieoficjalny podręcznik</b>, <font color="navy">E. A. Vander Veer</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
PowerPoint 2007 PL nieoficjalny podręcznik, E. A. Vander Veer, Wydawnictwo HELION
<b>Wprowadzenie do kinetyki chemicznej</b>, <font color="navy">Andrzej Molski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WNT</font>
Wprowadzenie do kinetyki chemicznej, Andrzej Molski, Wydawnictwo WNT
<b>Metoda Lean Analytics Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych</b>, <font color="navy">Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Metoda Lean Analytics Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych, Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz, Wydawnictwo Onepress