Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Empatia Co potrafią lustrzane neurony?

Empatia Co potrafią lustrzane neurony?

39.00zł
28.47zł
Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009 180.00zł 158.40zł
Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009

Autor: Piotr Grudowski

ISBN: 978-83-7426-628-4

Ilość stron: 110

Data wydania: 2010

Projektowanie, nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009 w oparciu o podejście procesowe z uwzględnieniem specyfiki sektora MŚP (z suplementem elektronicznym)

Przedstawiona w niniejszym opracowaniu metodyka jest adresowana przede wszystkim do tych organizacji, które pragną samodzielnie zaprojektować swój system zarządzania jakością (SZJ) i uzyskać dzięki temu systemowi coś więcej niż tylko certyfikat.

Dlatego też zawarte w niej moduły mogą pełnić wielorakie funkcje:
• stanowić kompleksowy system doradczy umożliwiający odpowiednie przygotowanie pracowników do samodzielnego zaprojektowania odpowiednich elementów SZJ,
• przygotować odpowiednie mechanizmy umożliwiające obsługę, diagnozowanie i doskonalenie tych systemów:
• umożliwiać szkolenie nowych pracowników oraz przygotować ich do pełnienia określonych ról w SZJ (np. audytorów wewnętrznych);
• ułatwić kontakty z osobami i instytucjami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z SZJ oraz umożliwić podejmowanie skutecznych decyzji w tym zakresie.

Szczególną uwagę zwrócono na rozwiązania integrujące zasady podejścia procesowego w różnych fazach wdrażania i w odniesieniu do różnych aspektów funkcjonowania SZJ. Wprowadzanie SZJ w oparciu o przedstawioną metodykę jest możliwe po krótkim przygotowaniu osób mających podstawową wiedzę w zakresie zarządzania jakością.

Należy podkreślić, że metodyka ta może być skutecznie wykorzystywana zarówno w zastosowaniach indywidualnych, jak i, zwłaszcza w odniesieniu do mniejszych organizacji, w ramach grupowego wdrażania SZJ.

Metodyka ta może być oczywiście wykorzystana także przez zewnętrznych konsultantów wspierających te organizacje, którym trudno jest się zmobilizować do samodzielnego wysiłku oraz przez audytorów jednostek certyfikacyjnych pragnących lepiej dostosować swój warsztat do specyfiki mniejszych organizacji. Duża część z przedstawionych informacji znaleźć może zastosowanie również w większych przedsiębiorstwach.

Podstawowym warunkiem, by metodyka ta była skuteczna jest zaangażowanie wszystkich pracowników, w tym kierownictwa, w projektowanie i budowę SZJ. Tylko wtedy można bowiem oczekiwać, że system ten będzie traktowany jako własność organizacji oraz autentyczne narzędzie służące zdobywaniu przewagi konkurencyjnej.

Integralną częścią opracowania jest suplement elektroniczny, dzięki któremu użytkownik może równolegle korzystać z wszystkich modułów metodyki, stosując łącza hipertekstowe szybko przywołujące najważniejsze pojęcia i elementy wykorzystywane w prezentowanej metodyce.

Rozdziały:

Metodyka projektowania, nadzorowania i doskonalenia systemu zarządzania
jakością według normy ISO 9001 dla małych i średnich przedsiębiorstw    5
Podstawy i struktura przyjętego modelu                5

Interpretacja i adaptacja wymagań (moduł I)             9
Wskazówki interpretacyjne dotyczące wymagań normy ISO 9001        9
System zarządzania jakością (rozdział 4 normy)             10
Wymagania ogólne (pkt 4.1 normy)               10
Wymagania dotyczące dokumentacji (pkt 4.2 normy)           12
Nadzorowanie dokumentacji (pkt 4.2.3 normy)           17
Nadzorowanie zapisów (pkt 4.2.4 normy)             18
Odpowiedzialność kierownictwa (rozdział 5 normy)            19
Zaangażowanie kierownictwa (pkt 5.1 normy)             19
Orientacja na klienta (pkt 5.2 normy)               19
Polityka jakości (pkt 5.3 normy)                 19
Planowanie (pkt 5.4 normy)                 20
Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja (pkt 5.5 normy)        21
Przegląd zarządzania (pkt 5.6 normy)               22
Zarządzanie zasobami (rozdział 6 normy)               24
Zapewnienie zasobów (pkt 6.1 normy)               24
Zasoby ludzkie (pkt 6.2 normy)                 24
Infrastruktura (pkt 6.3 normy)                 25
Środowisko pracy (pkt 6.4 normy)                26
Realizacja wyrobu (rozdział 7 normy)                27
Planowanie realizacji wyrobu (pkt 7.1 normy)             27
Procesy związane z klientem (pkt 7.2 normy)             27
Projektowanie i rozwój (pkt 7.3 normy)              29
Zakupy (pkt 7.4 normy)                   30
Produkcja wyrobów, dostarczanie usługi (pkt 7.5 normy)          31
Nadzorowanie produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.1 normy)       31
Walidacja procesów produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.2 normy)      32
Identyfikacja i identyfikowalność (pkt 7.5.3 normy)           32
Własność klienta (pkt 7.5.4 normy)               33
Zabezpieczenie wyrobu (pkt 7.5.5 normy)             33
Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów (pkt 7.6 normy)     34
Pomiary, analiza i doskonalenie (rozdział 8 normy)            36
Postanowienia ogólne (pkt 8.1 normy)               36
Monitorowanie i pomiary (pkt 8.2 normy)              36
Zadowolenie klienta (pkt 8.2.1 normy)              36
Audyt wewnętrzny (pkt 8.2.2 normy)               38
Monitorowanie i pomiary procesów (pkt 8.2.3 normy)          41
Monitorowanie i pomiary wyrobów (pkt 8.2.4 normy)          42
Nadzór nad wyrobem niezgodnym (pkt 8.3 normy)            43
Analiza danych (pkt 8.4 normy)                 44
Doskonalenie (pkt 8.5 normy)                 45
Ciągłe doskonalenie (pkt 8.5.1 normy)              45
Działania korygujące (pkt 8.5.2 normy) i działania zapobiegawcze (pkt 8.5.3 normy)  45

Zarządzanie procesami (moduł II)               51
Wprowadzenie                      51
Projektowanie procesów                    51
Budowanie świadomości kierownictwa i pracowników           51
Identyfikacja i podział procesów                 52
Określenie hierarchii oraz relacji pomiędzy procesami           52
Opis przebiegu procesów                   55
Ustalenie celów i zadań procesów                56
Określenie metod nadzorowania procesów             58
Wdrożenie procesów                   59
Nadzorowanie procesów                  60
Analiza danych                    60
Właściciel procesu                    61
Dokumentacja                     61
Doskonalenie procesów                  63

Diagnoza (moduł III)                   67
Wprowadzenie                      67
Wskazówki dotyczące audytu wewnętrznego SZJ w MŚP          67
Zagadnienia stanowiące przedmiot audytu wewnętrznego odniesione do wymagań
normy ISO 9001                     68
Przykładowe wskaźniki skuteczności procesów              80
Samoocena poziomu dojrzałości małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie orientacji
procesowej                       82
Metoda określania skuteczności działań doskonalących w procesach        84

Dokumentacja (moduł IV)                  87
Wprowadzenie                      87
Metoda tworzenia struktury dokumentacji SZJ w oparciu o strukturę procesów
przedsiębiorstwa (MASP)                   100
Wybór i zasady współpracy z konsultantem              102
Rola wyboru jednostki certyfikującej                103
Podsumowanie                    106
Jak korzystać z wersji elektronicznej tego opracowania?         107

Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009
Tytuł książki: "Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009"
Autor: Piotr Grudowski
Wydawnictwo: ODDK
Cena: 180.00zł 158.40zł
Klienci, którzy kupili „Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009”, kupili także:
<b>Pewność siebie Jak mała zmiana może zrobić wielką różnicę</b>, <font color="navy">Paul McGee</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Pewność siebie Jak mała zmiana może zrobić wielką różnicę, Paul McGee, Wydawnictwo Sensus
<b>Ty postaw na zmianę, my pokażemy Ci, jak jej dokonać</b>, <font color="navy">Brian Tracy, Sebastian Kotow</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Ty postaw na zmianę, my pokażemy Ci, jak jej dokonać, Brian Tracy, Sebastian Kotow, Wydawnictwo Onepress
<b>Patologie komunikowania w Internecie Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży</b>, <font color="navy">Stanisław Kozak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Difin</font>
Patologie komunikowania w Internecie Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży, Stanisław Kozak, Wydawnictwo Difin
<b>Prawo ochrony danych osobowych. Podręcznik dla studentów i praktyków</b>, <font color="navy">Tomasz A.J. Banyś, Edyta Bielak-Jomaa, Magdalena Kuba, Joanna Łuczak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Difin</font>
Prawo ochrony danych osobowych. Podręcznik dla studentów i praktyków, Tomasz A.J. Banyś, Edyta Bielak-Jomaa, Magdalena Kuba, Joanna Łuczak, Wydawnictwo Difin
<b>Java Rusz głową Wydanie 2 (Head First Java)</b>, <font color="navy">Kathy Sierra, Bert Bates</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Java Rusz głową Wydanie 2 (Head First Java), Kathy Sierra, Bert Bates, Wydawnictwo HELION
<b>Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw</b>, <font color="navy">Marek Różycki</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Strategie zakupowe. Jak prowadzić udane negocjacje w łańcuchu dostaw, Marek Różycki, Wydawnictwo Onepress
<b>Podstawy sterowania z PLC</b>, <font color="navy">Krzysztof Kamiński</font>, <font color="green"> Wydawnictwo GRYF</font>
Podstawy sterowania z PLC, Krzysztof Kamiński, Wydawnictwo GRYF
<b>Jak projektować kroje pisma Od szkicu do ekranu</b>, <font color="navy">Scaglione Jose, Meseguer Laura, Henestrosa Cristobal</font>, <font color="green"> Wydawnictwo D2D</font>
Jak projektować kroje pisma Od szkicu do ekranu, Scaglione Jose, Meseguer Laura, Henestrosa Cristobal, Wydawnictwo D2D
<b>Windows 7 wskazówki dla zaawansowanych z płytą DVD</b>, <font color="navy">Axel Springer</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Axel Springer</font>
Windows 7 wskazówki dla zaawansowanych z płytą DVD, Axel Springer, Wydawnictwo Axel Springer
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
 Kategoria:
 Informatyczne systemy zarzadzania
Insert nexo: Subiekt, Rachmistrz, Rewizor

Insert nexo: Subiekt, Rachmistrz, Rewizor

34.90zł
8.73zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
UML 2.1 ćwiczenia Praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Wryczy HELION
OpenOffice 3.x PL Oficjalny podręcznik Mirosław Dziewoński HELION
Bazy danych i PostgreSQL od podstaw Richard Stones, Neil Matthew HELION
Blender Podstawy modelowania Bogdan Bociek HELION
Algorytmy i struktury danych Helion Alfred V. Aho, John E. Hopcroft. Jeffrey D. Ullman HELION
Ubuntu Serwer Oficjalny podręcznik Wydanie II Kyle Rankin, Benjamin Mako Hill HELION
Access 2007 PL ćwiczenia praktyczne Danuta Mendrala, Marcin Szeliga HELION
Układy mikroprocesorowe przykłady rozwiązań Bartłomiej Zieliński HELION
101 zabezpieczeń przed atakami w sieci komputerowej Maciej Szmit, Marek Gusta, Mariusz Tomaszewski HELION

niedziela, 22 styczeń 2017   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami