Autor: Chris Todman
ISBN: 83-204-3150-6
Ilość stron: 348
Data wydania: 2005
Hurtownie danych następnej generacji są budowane w celu zmaksymalizowania możliwości zarządzania kontaktami z klientami firmy (ang. Customer Relationship Management; CRM). Temu właśnie problemowi jest poświęcona książka "Projektowanie hurtowni danych Zarządzanie kontaktami z klientami CRM".
Autor opisuje zagadnienia dotyczące zarządzania informacjami o klientach firmy i podkreśla jego znaczenie dla powodzenia firmy. Przedstawia metodykę definiowania, projektowania i implementacji hurtowni typu CRM. Analizuje kluczowe znaczenie czasu w modelowaniu hurtowni danych i formułowaniu zapytań do niej. Sporo miejsca poświęca sprawom związanym z kierowaniem przedsięwzięciem, a mianowicie określaniu celów, założeń i ryzyka.
Zajmuje się problemem tworzenia zespołu, a w tym podziału zadań. Przedstawia zagadnienia dotyczące szacowania opłacalności hurtowni danych typu CRM. Omawia dostępne na rynku oprogramowanie potrzebne do budowy takich hurtowni. Opisuje trendy rozwojowe w dziedzinie tworzenia hurtowni danych. Zajmuje się więc między innymi temporalnymi bazami danych, rozszerzeniami SQL o OLAP, wspomaganiem aktywnego podejmowania decyzji, integracją danych zewnętrznych i niestrukturalnych oraz agentami wyszukiwania. W dodatkach przedstawia opis schematu hurtowni danych typu CRM dla fikcyjnego Klubu Miłośników Wina.
Książka "Projektowanie hurtowni danych Zarządzanie kontaktami z klientami CRM" jest napisana bardzo przystępnie. Jest przeznaczona dla specjalistów od baz danych, dla projektantów systemów wspomagających podejmowanie decyzji, a także dla szefów firm, którym zależy na sprawnych kontaktach z klientami.
Rozdziały:
- Spis rysunków
- Wstęp
- Zarządzanie kontaktami z klientami
- Wprowadzenie do tematyki hurtowni danych
- Problemy projektowe, którym musimy stawiać czoła
- Znaczenie czasu w hurtowniach danych
- Model pojęciowy
- Model logiczny
- Implementacja fizyczna
- Uzasadnienie biznesowe
- Zarządzanie przedsięwzięciem
- Produkty programowe
- Przyszłość
- Dodatek A. Klasyfikacja temporalna dla Klubu Miłośników Wina
- Dodatek B. Model punktowy dla Klubu Miłośników Wina
- Dodatek C. Model logiczny dla Klubu Miłośników Wina
- Dodatek D. Atrybuty klientów
- Literatura
- Skorowidz
Projektowanie hurtowni danych Zarządzanie kontaktami z klientami CRM wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|