Autor: Paul N. Friga
ISBN: 978-83-7541-058-7
Ilo¶æ stron: 208
Data wydania: 09/2009
Rozwi±zywanie problemów to wysi³ek zespo³owy. Czy mamy do czynienia z wprowadzaniem du¿ych zmian w pojedynczym oddziale b±d¼ w ca³ej firmie, czy te¿ odnalezieniem i usuniêciem k³ód le¿±cych pod nogami b±d¼ przywróceniem wigoru s³abn±cej satysfakcji klienta – lepsze zespo³y zawsze bêd± tworzyæ lepsze rozwi±zania.
Bazuj±c na kulturze skupionej wokó³ rozwi±zañ i zachowañ opisanych w ¶wiatowym bestsellerze McKinsey – sposób na sukces oraz opieraj±c siê na niezrównanych umiejêtno¶ciach analitycznych przedstawionych w Umy¶le McKinsey, ostatni tom Trylogii McKinsey dostarcza metodyk przydatnych w budowaniu zespo³u i komunikacji. Dziêki nim konsultanci McKinsey tworz± najwy¿szej klasy rozwi±zania biznesowe, które jednocze¶nie trzymaj± siê realiów.
Dowiedz siê, jak krok po kroku: • Ustanowiæ dobre kana³y komunikacyjne • Oceniæ bie¿±cy poziom wydajno¶ci • Zidentyfikowaæ kluczowe pytania dotycz±ce problemu do rozwi±zania • Opracowywaæ i testowaæ hipotezy • Syntetyzowaæ istotne informacje w prezentacji
Oprócz sprawdzonych w praktyce strategii dr Friga wyposa¿a czytelnika w arsena³ narzêdzi, æwiczeñ, wskazówek, list kontrolnych oraz najlepszych praktyk, które o rz±d wielko¶ci podnosz± sprawno¶æ zespo³u w rozwi±zywaniu problemów i pozwalaj± nieustannie osi±gaæ wyniki ¶wiatowej klasy.
Praca zosta³a oparta na do¶wiadczeniach autora i jego badaniach w McKinsey oraz innych organizacjach i nie jest sponsorowana ani zatwierdzona przez McKinsey b±d¼ inn± firmê konsultingow±. Ksi±¿ka nie zawiera ¿adnych poufnych i zastrze¿onych informacji McKinsey ani te¿ ¿adnej innej firmy konsultingowej lub klienta.
Rozdzia³y:
Czê¶æ 1: Zespó³
Rozdzia³ 1: Rozmawiaj 9 Koncepcja 9 Regu³y projektu 10 Regu³a 1: Komunikuj siê nieustannie 11 Regu³a 2: S³uchaj uwa¿nie 12 Regu³a 3: Oddzielaj zagadnienia od ludzi 12 Taktyki operacyjne 13 Historie z ¿ycia 14 Studium przypadku 20
Rozdzia³ 2: Oceniaj 25 Koncepcja 25 Regu³y projektu 27 Regu³a 1: Omawiaj dynamikê zespo³u 27 Regu³a 2: Ustal oczekiwania i monitoruj wyniki 28 Regu³a 3: Opracuj i stale oceniaj plan osobisty 29 Taktyki operacyjne 30 Historie z ¿ycia 31 Studium przypadku . 36
Rozdzia³ 3: Pomagaj 39 Koncepcja 39 Regu³y projektu 40 Regu³a 1: Wykorzystaj do¶wiadczenie 40 Regu³a 2: Okre¶l odpowiedzialno¶ci wspó³pracowników 42 Regu³a 3: Przekazuj informacjê zwrotn± na czas 43 Taktyki operacyjne 44 Historie z ¿ycia 45 Studium przypadku 50
Rozdzia³ 4: Motywuj 53 Koncepcja 53 Regu³y Projektu 54 Regu³a 1: Zidentyfikuj unikatowe motywatory 54 Regu³a 2: Pozytywnie wzmacniaj wspó³pracowników 56 Regu³a 3: Celebruj osi±gniêcia 58 Taktyki operacyjne 59 Historie z ¿ycia 59 Studium przypadku 63
Czê¶æ 2: Skupienie
Rozdzia³ 5: Okre¶l 69 Koncepcja 69 Regu³y projektu 71 Regu³a 1: Zidentyfikuj pytanie g³ówne 71 Regu³a 2: Opracuj drzewo problemu 73 Regu³a 3: Sformu³uj hipotezy 75 Taktyki operacyjne 77 Historie z ¿ycia 77 Studium przypadku 81
Rozdzia³ 6: Organizuj 87 Koncepcja 87 Regu³y projektu 88 Regu³a 1: Opracuj ogóln± mapê procesu 89 Regu³a 2: Utwórz mapê zawarto¶ci do testowania hipotez 89 Regu³a 3: Przygotuj fabu³ê 90 Taktyki operacyjne 91 Historie z ¿ycia 91 Studium przypadku 97
Rozdzia³ 7: Zbierz 103 Koncepcja 103 Regu³y projektu 104 Regu³a 1: Zaprojektuj „wykresy-widma”, w których bêd± prezentowane niezbêdne dane 104 Regu³a 2: Przeprowad¼ istotne wywiady 106 Regu³a 3: Zgromad¼ potrzebne dane wtórne 107 Taktyki operacyjne 108 Historie z ¿ycia 109 Studium przypadku 113
Rozdzia³ 8: Zrozum 119 Koncepcja . 119 Regu³y projektu 120 Regu³a 1: Zidentyfikuj „I co z tego?” 120 Regu³a 2: My¶l o wp³ywie na wszystkich uczestników projektu 121 Regu³a 3: Dokumentuj na wykresach kluczowe spostrze¿enia 122 Taktyki operacyjne 123 Historie z ¿ycia 123 Studium przypadku 125
Rozdzia³ 9: Syntetyzuj 129 Koncepcja 129 Regu³y projektu 130 Regu³a 1: Zapewnij sobie zaanga¿owanie i aprobatê klienta 130 Regu³a 2: Zalecenia dotycz±ce ulepszeñ powinny byæ konkretne 131 Regu³a 3: Opowiedz dobr± historiê 132 Taktyki operacyjne 134 Historie z ¿ycia 135 Studium przypadku 139
Pos³owie 185 Zastosowania w szko³ach biznesu 185 Zastosowania w firmach konsultingowych 186 Zastosowania w korporacjach 187 Korzy¶ci ze studium przypadku (z punktu widzenia Tima) 188 Korzy¶ci ze studium przypadku (z punktu widzenia Paula) 189 Regu³y projektu TEAM FOCUS 191 Indeks historii z ¿ycia 193 Indeks 199 O autorze 208
Projekt McKinsey Skuteczne techniki zespo³owego rozwi±zywania problemów --- Pozycja niedostêpna.---
|