Biblioteka wxWidgets jest potężnym, wieloplatformowym narzędziem, stworzonym do pisania aplikacji okienkowych, przeznaczonych dla wszystkich popularnych systemów operacyjnych.
Jest wzbogacona o szereg narzędzi, umożliwiających realizację większości zadań i wymagań stawianych przed nowoczesnymi programami - w tym m.in. pełną obsługę współbieżności, obsługę protokołów sieciowych, czy też obsługę nowoczesnego OpenGL, choć to jedynie mała część jej możliwości.
Co ważne, licencja wxWidgets pozwala na jej dowolne wykorzystanie w projektach każdego rodzaju, natomiast bogaty zestaw rozszerzeń znakomicie zwiększa zakres, w którym może być stosowana.
Biblioteka wxWidgets jest wykorzystywana między innymi przez NASA do tworzenia oprogramowania pracującego z teleskopami kosmicznymi, a także przez koncern zbrojeniowy Lockheed Martin, czy też firmę AMD.
Z jej pomocą stworzono szereg popularnych aplikacji, takich jak FileZilla, CodeLite, czy RapidSVN, a także wiele innych.
Niniejsza książka to kompleksowy i wyjątkowy przewodnik po wxWidgets. To publikacja skierowana do wszystkich programistów C++ – także tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie programowania GUI i programowania wieloplatformowego.
Każdy kolejny rozdział wprowadza Czytelnika w coraz bardziej złożone i zaawansowane techniki wxWidgets, a zawarte w niej liczne przykłady kodu można uruchomić na większości popularnych platform systemowych.
Możliwe będzie poznanie m.in. wyglądu struktury aplikacji wxWidgets oraz działanie i możliwość wykorzystania kluczowych typów wxWidgets takich jak wxString czy wxDateTime.
Dzięki lekturze Czytelnik nauczy się: • jak utworzyć pierwsze okno, wzbogacając je o pasek stanu i pasek menu oraz inne elementy i kontrolki GUI, • pracować ze standardową i dynamiczną obsługą zdarzeń, • pisać atrakcyjne programy, wykorzystywać standardowe okna dialogowe oraz pisać własne i kontrolować pozyskiwane przy ich pomocy dane wejściowe, • pracować z plikami, czy formatem XML, • przechowywać konfigurację programu, • tworzyć aplikacje obsługujące różne języki, • w jaki sposób napisać własny serwer oraz aplikację kliencką, • stworzyć własnego klienta FTP, czy obsłużyć protokół HTTP, • projektować oraz realizować własne kontrolki GUI, • korzystać z innych zaawansowanych komponentów biblioteki, umożliwiających tworzenie nowoczesnych aplikacji komputerowych różnego typu.
Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
|