Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Automatyka Robotyka » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Projektowanie analogowych układów scalonych

Projektowanie analogowych układów scalonych

82.00zł
65.60zł
Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody 59.00zł 43.07zł
Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody

Tytuł: Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody
Autor: Dariusz Bismor
ISBN: 978-83-01-19542-7
Ilość stron: 576
Data wydania: 11/2017
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x24.0cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł 43.07zł


Programowanie systemów sterowania to książka omawiająca jedno z podstawowych zagadnień automatyki i inżynierii sterowania, jakim jest programowanie mikrokomputerowych systemów identyfikacji, nadzoru i sterowania obiektami przemysłowymi.

Autor, wykorzystując wieloletnie doświadczenie programistyczne i dydaktyczne, zebrał w niej wiedzę z zakresu teorii systemów, sterowania i przetwarzania sygnałów oraz programowania systemów symulacji i układów implementujących opracowane algorytmy.

Szczegółowo omówił:
• podstawy języka C w kontekście oprogramowania urządzeń fizycznych
• podstawy i zaawansowane techniki programowania obiektowego w języku C++
• podstawy programowania symulacji w środowisku Matlab/Simulinka
• zjawiska zachodzące w dyskretnym układzie regulacji
• modelowanie obiektów dyskretnych
• regulację PID, regulację predykcyjną oraz identyfikację parametryczną.

Opanowanie materiału ułatwiają liczne przykłady i ćwiczenia programistyczne, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób można wykorzystać poznane metody i narzędzia do zaprogramowania kompletnego systemu do symulacji układów dyskretnych.

Za walory dydaktyczne podręcznika autor został uhonorowany Nagrodą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Wydawnictwo poleca ten podręcznik studentom automatyki i robotyki, a także inżynierom automatykom specjalizującym się w programowaniu systemów sterowania.

Spis treści:

Część I. Programowanie niskiego poziomu w języku C Wprowadzenie

1. Typy
1.1 Fundamentalne typy danych
1.2 Typy pochodne
1.3 Typy niekompletne

2. Stałe
2.1 Stałe całkowitoliczbowe
2.2 Stałe zmiennopozycyjne
2.3 Stale znakowe
2.4 Znaki przestankowe
2.5 Stałe łańcuchowe
2.6 Stałe wyliczeniowe

3. Zmienne i ich nazwy
3.1 Kwalifikatory typu
3.2 Kwalifikatory miejsca
3.3 Kombinacje kwalifikatorów
3.4 Zakres ważności nazw zmiennych

4. Operatory i wyrażenia
4.1 Wyrażenia
4.2 Podstawowe operatory arytmetyczne
4.3 Operatory inkrementacji i dekrementacji
4.4 Operatory relacyjne
4.5 Operatory logiczne
4.6 Operator przecinka
4.7 Operatory bitowe
4.8 Operatory przypisania
4.9 Konwersje typów i operatory konwersji (rzutowania)
4.10 Wyrażenie warunkowe
4.11 Operator sizeof
4.12 Priorytety operatorów
4.13 Punkt sekwencji

5. Instrukcje sterujące przebiegiem programu
5.1 Instrukcje i bloki
5.2 Instrukcja warunkowa
5.3 Instrukcja wyboru
5.4 Pętle
5.5 Sterowanie pętlami --- break i continua
5.6 Instrukcja skoku

6. Funkcje
6.1 Zwracanie wartości przez funkcję
6.2 Przesyłanie argumentów do funkcji przez wartość
6.3 Deklaracja zapowiadająca funkcji i pliki nagłówkowe
6.4 Rekurencja wywołań funkcji
6.5 Stary styl definicji funkcji
6.6 Funkcja o zmiennej liczbie argumentów wywołania

7. Wskaźniki i tablice
7.1 Definiowanie wskaźników
7.2 Wskaźniki jako argumenty funkcji
7.3 Tablice
7.4 Wskaźniki a tablice
7.5 Działania arytmetyczne na wskaźnikach
7.6 Wskaźniki nieokreślonego typu (void)
7.7 Wskaźniki do wskaźników
7.8 Wskaźniki do funkcji
7.9 Wskaźniki a kwalifikator const

8. Struktury i unie
8.1 Deklarowanie i definiowanie struktur
8.2 Praca ze strukturami
8.3 Przesyłanie struktur do i z funkcji
8.4 Tablice struktur
8.5 Struktury alokowane dynamicznie
8.6 Deklaracje typu
8.7 Unie
8.8 Pola bitowe

9. Preprocesor
9.1 Załączanie plików
9.2 Kompilacja warunkowa
9.3 Definiowanie symboli
9.4 Definiowanie makr
9.5 Makra predefiniowane
9.6 Inne dyrektywy  

Część II. Programowanie obiektowe w języku C ++ Wprowadzenie

10. Język C++ a język C
10.1 Stałe
10.2 Nowe typy danych
10.3 Referencje
10.4 Nazwy zastępcze
10.5 Priorytety operatorów języka C ++

11. Funkcje w języku C++
11.1 Deklarowanie nazw funkcji
11.2 Funkcje typu „inline"
11.3 Argumenty domniemane funkcji
11.4 Nienazwany argument funkcji
11.5 Przekazywanie argumentów funkcji przez referencję
11.6 Przeładowanie nazw funkcji
11.7 Typy rozróżniane przy przeładowaniu
11.8 Etapy dopasowania przeładowanycłi funkcji

12. Klasy
12.1 Deklarowanie i definiowanie klas
12.2 Elementy składowe klasy
12.3 Enkapsulacja składników klasy
12.4 Deklaracja przyjaźni
12.5 Funkcje składowe
12.6 Funkcje składowe typu „inline"
12.7 Wskaźnik „this"
12.8 Przesłanianie nazw
12.9 Statyczny składnik klasy
12.10 Statyczna funkcja składowa klasy
12.11 Stały składnik klasy
12.12 Funkcja składowa typu const
12.13 Składnik dostrajamy (mutable)
12.14 Funkcja składowa typu volatile
12.15 Wskaźniki do składników klasy
12.16 Struktury i unie jako klasy

13. Konstruktory i destruktory
13.1 Deklarowanie i definiowanie konstruktora
13.2 Deklarowanie i definiowanie destruktora
13.3 Automatyczne wywołania konstruktora i destruktora
13.4 Przeładowanie konstruktora
13.5 Argumenty domniemane i konstruktor domniemany
13.6 Lista inicjalizacyjna konstruktora
13.7 Konstruktor kopiujący
13.8 Niepubliczny konstruktor
13.9 Singletony

14. Konwersja typów
14.1 Potrzeba konwersji
14.2 Konwersje automatyczne
14.3 Konstruktor jako konwerter
14.4 Jawne wywołanie konwersji
14.5 Rezygnacja z konwersji automatycznych
14.6 Operator konwersji
14.7 Jawne konwersje typów w języku C++
14.8    Konwersje a przeładowanie funkcji

15. Przeładowanie operatorów
15.1 Zasady przeładowania operatorów
15.2 Funkcja operatorowa jako składnik klasy
15.3 Globalna funkcja operatorowa
15.4 Operator przypisania
15.5 Operator przypisania a pseudoprzypisania
15.6 Operator pobrania adresu
15.7 Operator przecinka
15.8 Operatory new i delete
15.9 Operator tablicowy [ ]
15.10 Operator funkcyjny ( )
15.11 Operator odniesienia przez wskaźnik - >
15.12 Operator odniesienia przez wskaźnik do składnika - >*
15.13 Operatory inkrementacji i dekrementacji

16. Obsługa sytuacji wyjątkowych
16.1 Zgłaszanie wyjątków
16.2 Obsługa wyjątków
16.3 Rozróżnianie wyjątków
16.4 Wyjątki nigdzie nieobsłużone
16.5 Specyfikacje wyjątków
16.6 Różnice między wywołaniem funkcji a obsługą wyjątków
16.7 Wyjątki w konstruktorze
16.8 Wyjątki w destruktorze
16.9 Blok try na poziomie funkcji
16.10 Wyjątkowe bezpieczeństwo
16.11 Standardowe klasy wyjątków

17. Dziedziczenie i zawieranie klas
17.1 Zawieranie klas
17.2 Dziedziczenie
17.3 Reguła przesłaniania
17.4 Konstruktory  klas podstawowych i składowych
17.5 Zagnieżdżona deklaracja klasy
17.6 Kolejność konstrukcji i destrukcji obiektów składowych
17.7 Sposoby dziedziczenia
17.8 Czego się nie dziedziczy?
17.9 Konwersje standardowe przy dziedziczeniu
17.10 Dziedziczenie wielokrotne
17.11 Wieloznaczność przy dziedziczeniu wielokrotnym
17.12 Dziedziczenie wirtualne

18. Funkcje wirtualne
18.1 Podstawy
18.2 Technikalia
18.3 Kiedy wystąpi polimorfizm?
18.4 Kiedy nie wystąpi polimorfizm?
18.5 Nietypowe funkcje wirtualne  
18.6 Identyfikacja typu (RTTI)
18.7 Funkcje czysto wirtualne
18.8 Klasy abstrakcyjne
18.9 Wirtualne konstruktory i funkcje globalne

19. Szablony
19.1 Szablony funkcji
19.2 Szablony klas
19.3 Sposoby ukonkretnienia szablonu
19.4 Specjalizacja szablonu
19.5 Szablony z wieloma parametrami
19.6 Statyczny składnik w szablonie klasy
19.7 Szablony a przyjaźń
19.8 Inne uwagi dotyczące szablonów

20. Przestrzenie nazw
20.1 Deklarowanie przestrzeni nazw
20.2 Używanie przestrzeni nazw
20.3 Dyrektywa Rusing
20.4 Instrukcja Rusing
20.5 Anonimowe przestrzenie nazw

21. Elementy biblioteki standardowej
21.1 Iteratory
21.2 Klasy-pojemniki (kontenery)
21.3 Obiekty funkcyjne
21.4 Standardowe algorytmy
21.5 Klasa string
21.6 Standardowe wejście i wyjście

Część III. Programowanie symulacji Simulinka Wprowadzenie

22. Podstawy działania s-funkcji
22.1 Matematyczny opis bloku
22.2 Fazy symulacji
22.3 Bezpośrednie przejście sygnału przez blok
22.4 Dynamiczny rozmiar wejść i wyjść
22.5 Czas próbkowania dla bloku

23. S-funkcje w języku Matlaba
23.1 Format s-funkcji w języku Matlaba
23.2 Cechy s-funkcji
23.3 Przykład s-funkcji —  wzmacniacz
23.4 Przykład s-funkcji — dynamika ciągła
23.5 Przykład s-funkcji dynamika dyskretna
23.6 Przykład s-funkcji — układ hybrydowy
23.7 Wersja 2 interfejsu s-fmkcji w języku Matlaba

24. S-funkcje w języku C
24.1 Kolejność wywoływania metod
24.2 Struktura SimStruct
24.3 Metody
24.4 Szablon s-funkcji w języku C
24.5 Kompilacja s-funkcji i osadzenie w modelu
24.6 Kreator s-funkcji

25. Definiowanie właściwości bloku s-funkcji
25.1 Zmienne s-funkcji
25.2 Sygnały wejściowe bloku
25.3 Sygnały wyjściowe bloku
25.4 Stany bloku
25.5 Parametry bloku s-funkcji
25.6 Zmienne robocze bloku
25.7 Definiowanie czasów próbkowania
25.8 Detekcja przejść przez zero
25.9 Definiowanie własnych typów danych
25.10   Obsługa błędów
25.11   Opcje symulacji

26. S-funkcje w języku C++
26.1 Szablon s-funkcji w języku C++
26.2 Przechowywanie obiektów w pamięci
26.3 Kompilacja s-funkcji w języku C+

Część IV. Symulowanie układów regulacji Wprowadzenie

27. Dokumentacja w projektach programistycznych
27.1 Doxygen   - wstęp
27.2 Dokumentowanie kodu
27.3 Formatowanie dokumentacji

28. Dyskretny obiekt symulacji
28.1 Model matematyczny
28.2 Programowanie symulacji modelu ARMAX
28.3 Sprawdzanie poprawności implementacji

29. Dyskretna pętla regulacji i interfejs dla klas regulatorów
29.1 Dyskretna pętla regulacji
29.2 Interfejs klasy regulatora
29.3 Prosty regulator
29.4 Programowanie dyskretnej pętli regulacji
29.5 Sprawdzanie poprawności implementacji

30. Regulacja PID
30.1 Ciągły regulator PID
30.2 Dyskretna postać regulatora PID
30.3 Implementacja regulatora PID
30.4 Regulator PID samonastrajalny

31. Regulacja predykcyjna
31.1 Pojęcia związane z regulacją predykcyjna
31.2 Algorytm regulacji predykcyjnej uogólnionej
31.3 Implementacja algorytmu GPC
31.4 Sprawdzanie poprawności działania

32. Identyfikacja parametryczna
32.1 Rekurencyjna ważona metoda najmniejszych kwadratów
32.2 Modyfikacje RMNK
32.3 Rozszerzona RMNK
32.4 Szybki algorytm RMNK
32.5 Implementacja algorytmu identyfikacji

33. Graficzny interfejs użytkownika
33.1 Trójstopniowa struktura programów w środowisku KDE
33.2 Sygnały i gniazda
33.3 Sygnały i gniazda w akcji
33.4 Grafika w KDE — tworzenie wykresu
33.5 Wykres w aplikacji

Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody
Tytuł książki: "Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody"
Autor: Dariusz Bismor
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł 43.07zł
Klienci, którzy kupili „Programowanie systemów sterowania Narzędzia i metody”, kupili także:
<b>Klatka po klatce Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików wideo</b>, <font color="navy">Jacek Janusz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Klatka po klatce Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików wideo, Jacek Janusz, Wydawnictwo HELION
<b>Tom 4. Biomateriały</b>, <font color="navy">Stanisław Błażewicz, Jan Marciniak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Tom 4. Biomateriały, Stanisław Błażewicz, Jan Marciniak, Wydawnictwo EXIT
<b>Mechanizmy aukcyjne i giełdowe w handlu zasobami telekomunikacyjnymi</b>, <font color="navy">Józef Lubacz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Mechanizmy aukcyjne i giełdowe w handlu zasobami telekomunikacyjnymi, Józef Lubacz, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Pięć najważniejszych pytań</b>, <font color="navy">Jim Collins, Peter Drucker, Frances Hesselbein, Philip Kotler</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Wolters Kluwer</font>
Pięć najważniejszych pytań, Jim Collins, Peter Drucker, Frances Hesselbein, Philip Kotler, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>Przekładnie ślimakowe</b>, <font color="navy">Henryk Grzegorz Sabiniak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Przekładnie ślimakowe, Henryk Grzegorz Sabiniak, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Kreatywna fotografia cyfrowa Montaż retusz i techniki artystyczne</b>, <font color="navy">Tomas Tuma</font>, <font color="green"> Wydawnictwo APN Promise</font>
Kreatywna fotografia cyfrowa Montaż retusz i techniki artystyczne, Tomas Tuma, Wydawnictwo APN Promise
<b>Matematyka daj się uwieść</b>, <font color="navy">Christoph Drösser</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Matematyka daj się uwieść, Christoph Drösser, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Badania statystyczne</b>, <font color="navy">Walenty Ostasiewicz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Wolters Kluwer</font>
Badania statystyczne, Walenty Ostasiewicz, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>Volkswagen Jetta VI od VII 2010, Touran II od VIII 2010, Golf VI Variant od X 2009, Golf VI Plus od III 2009</b>, <font color="navy">Hans-Rüdiger Etzold</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Volkswagen Jetta VI od VII 2010, Touran II od VIII 2010, Golf VI Variant od X 2009, Golf VI Plus od III 2009, Hans-Rüdiger Etzold, Wydawnictwo WKiŁ
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Naukowe PWN
 Kategoria:
 Chemia
Zbiór zadań z Olimpiad Chemicznych L-LIX

Zbiór zadań z Olimpiad Chemicznych L-LIX

59.90zł
43.73zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Technika cyfrowa. Zbiór zadań z rozwiązaniami Wydanie 2 Jerzy Tyszer, Grzegorz Mrugalski, Artur Pogiel, Dariusz Czysz BTC
C++ wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych Janusz Ganczarski, Mariusz Owczarek HELION
RTLinux System czasu rzeczywistego Kazimierz Lal, Tomasz Rak, Krzysztof Orkisz HELION
Układy mikroprocesorowe przykłady rozwiązań Bartłomiej Zieliński HELION
Zadania z mechaniki ogólnej Część 2 Kinematyka Wydanie VI Jan Misiak Naukowe PWN
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową Dawn Griffiths, David Griffiths HELION
Python i Django Programowanie aplikacji webowych Jeff Forcier, Paul Bissex, Wesley Chun HELION
Matematyka Jakie to proste! Carol Vorderman Arkady
Arytmetyka komputerów w praktyce + CD Sławomir Gryś Naukowe PWN

środa, 17 styczeń 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami