Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Algorytmy Wzorce UML » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
  Algorytmy
  Inżynieria oprogramowania
  Sieci neuronowe
  Techniki programowania
  UML
  Wyrażenia regularne
  Wzorce projektowe
  Zarządzanie projektami
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Opel Corsa od października 2006

Opel Corsa od października 2006

74.55zł
55.91zł
Programowanie od podstaw 49.00zł
Programowanie od podstaw

Autor: Adrian Kingsley-Hughes, Kathie Kingsley-Hughes

ISBN: 83-246-0057-4

Ilość stron: 464

Data wydania: 12/2005

Twarda oprawa

Przystępny kurs programowania dla wszystkich

  • Poznaj najpopularniejsze języki programowania
  • Zorganizuj sobie pracę przy tworzeniu aplikacji
  • Napisz własny program
  • Przetestuj aplikacje i usuń błędy

Mimo dynamicznego rozwoju informatyki wśród większości użytkowników komputerów nadal istnieje przekonanie, że programowanie jest zajęciem dla wybrańców posiadających ogromną i niemal tajemną wiedzę. Tymczasem pisanie programów to umiejętność, którą może opanować każdy. Oczywiście nauka programowania wymaga poznania wielu zagadnień teoretycznych i praktycznych, ale nie wymaga od osoby uczącej się żadnych niezwykłych umiejętności. Każdy może poznać zasady pisania programów, zarówno dla celów hobbystycznych, jak i zawodowych.

Książka "Programowanie. Od podstaw" to podręcznik programowania przeznaczony dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją komputerową przygodę. Zawiera uniwersalne wiadomości przydatne każdemu programiście niezależnie od tego, co i w jakim języku będzie tworzyć. Czytając ją, poznasz wady i zalety różnych języków programowania, sposoby realizacji typowych zadań programistycznych i metody testowania aplikacji. Dowiesz się, jak komputery przechowują informacje, jakie systemy liczbowe wykorzystuje się w programowaniu i jakie narzędzia będą Ci potrzebne podczas pracy. Zdobędziesz solidne podstawy, które pozwolą Ci na dalsze rozwijanie swoich umiejętności.

  • Sposób interpretacji kodu źródłowego przez komputer
  • System binarny i szesnastkowy
  • Warsztat pracy programisty
  • Komentarze w kodach programów
  • Definiowanie zmiennych
  • Instrukcje warunkowe
  • Testowanie i usuwanie błędów
  • Projektowanie interfejsów użytkownika
  • Operacje na plikach
  • Wykorzystywanie rejestru Windows
  • Zarządzanie wersjami kodu
  • Kompilacja

Przekonaj się, że programowanie nie jest trudne.

Rozdziały:

Rozdział 1. Czym jest programowanie? (17)

  • Historia programowania (17)
  • Czym jest programowanie? (21)
    • Dlaczego jest tak wiele języków programowania? (21)
    • Różny kod, te same wyniki (23)
  • Programy potrzebne do tworzenia programów (27)
    • Środowisko programisty (28)
    • Kompilatory (28)
  • Podsumowanie (29)

Rozdział 2. Po co się uczyć programowania? (31)

  • Po co programować? (32)
    • Programista zawodowy (32)
    • Rozwiązywanie problemów (35)
    • Chęć wzięcia udziału w projekcie (36)
    • Dla przyjemności (37)
    • Dla sławy (37)
  • Czego się uczyć? (37)
    • Rodzaje programowania (38)
  • Mity i fakty dotyczące programowania (43)
    • Mit 1. Narzędzia programistyczne są drogie (43)
    • Mit 2. Aby być programistą, trzeba ukończyć studia informatyczne (43)
    • Mit 3. Nauka programowania zajmuje wiele lat (44)
    • Mit 4. Programowanie jest tylko dla osób młodych (44)
    • Mit 5. Do programowania potrzebny jest superkomputer z najwyższej półki (44)
    • Mit 6. Od programowania można się uzależnić (44)
    • Mit 7. Języki programowania ciągle się zmieniają (45)
    • Mit 8. Jeśli nauczymy się jednego języka programowania, nauka innych będzie łatwiejsza (45)
  • Podsumowanie (45)

Rozdział 3. Jak komputery czytają kod? (47)

  • Czytanie kodu (47)
    • Góra-dół (47)
    • Podział kodu (50)
    • Instrukcje (53)
    • Funkcje/Procedury (54)
  • Zdania i akapity programowania (55)
    • Wiersze kodu (55)
    • Akapity kodu (56)
  • Przechowywanie danych (57)
    • Dane (58)
  • Podsumowanie (60)

Rozdział 4. Od pojęć do kodu - język kodu (61)

  • System dwójkowy (62)
    • Jak interpretować system dwójkowy? (62)
    • Duże liczby (64)
    • Grupowanie bitów (65)
    • Arytmetyka dwójkowa (68)
    • Dlaczego system dwójkowy? (71)
  • System szesnastkowy (72)
    • Interpretacja liczb szesnastkowych (72)
    • System szesnastkowy a Kalkulator w systemie Windows (74)
  • Reprezentacja znaków (75)
  • Operatory (83)
    • Operatory arytmetyczne (84)
    • Operatory przypisania (84)
    • Operatory porównań (85)
    • Operatory logiczne (85)
    • Operatory znakowe (86)
  • Podsumowanie (87)

Rozdział 5. Narzędzia do programowania (89)

  • Przygotuj sobie warsztat pracy (89)
    • Klawiatura (89)
    • Miejsce pracy (91)
    • Biurko (91)
    • Monitor (91)
  • Wybór języka (94)
    • Nauka programowania (95)
    • Szkoła (uczelnia) (95)
    • Szkolenie w pracy (96)
    • Programista hobbysta (97)
    • Języki (98)
    • W jaki sposób będziemy uczyć się programowania? (98)
  • Narzędzia (99)
    • Programy ogólnego przeznaczenia (99)
    • Narzędzia programowania (105)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 6. Proste kodowanie (115)

  • Zastosowanie komentarzy (115)
    • Komentarze w języku VBScript (116)
    • Komentarze w języku JavaScript (118)
    • Komentarze w języku C++ (120)
  • Zmienne (122)
    • Zastosowanie zmiennych w praktyce (125)
    • Ćwiczenia (140)
  • Ciągi znaków (141)
    • Czym są ciągi znaków? (141)
    • Przetwarzanie ciągów znaków (143)
  • Przetwarzanie danych wejściowych (148)
  • Przetwarzanie zmiennych - proste operacje arytmetyczne (149)
  • Podsumowanie (152)

Rozdział 7. Struktury kodowania (153)

  • Cele stosowania struktur (153)
    • Korzyści (154)
  • Analiza struktury (154)
    • Szybkie wprowadzenie do języka C++ (154)
  • Funkcje (165)
    • Więcej informacji o funkcjach (167)
  • Instrukcje warunkowe (172)
    • Programowe decyzje (172)
    • Warunki (173)
    • Więcej informacji na temat instrukcji warunkowych (178)
  • Pętle (187)
    • Pętle for (188)
    • Pętle while (190)
    • Pętle do...while (191)
  • Tablice (194)
    • Tablice dwuwymiarowe (195)
    • Tablice wielowymiarowe (196)
  • Podsumowanie (198)

Rozdział 8. Rozwiązywanie problemów (199)

  • Podstawy rozwiązywania problemów (200)
    • Postaraj się dokładnie zrozumieć wymagania (200)
    • Analiza (204)
    • Podział problemów na mniejsze (206)
  • Faza kodowania (207)
    • Usprawnianie kodu (214)
  • Podsumowanie (222)

Rozdział 9. Usuwanie błędów (223)

  • Błędy są rzeczą ludzką (223)
  • Błędy, błędy, błędy! (224)
    • Różne rodzaje błędów (224)
  • Błędy kompilacji (225)
  • Błędy wykonania (238)
  • Błędy logiczne (241)
  • Jak dostrzec błędy? (244)
    • Czytaj każdy wiersz, zanim wciśniesz Enter (245)
    • Sprawdzaj poprzednie instrukcje (245)
    • Dbaj o klarowny układ kodu (245)
    • Komentarze, komentarze, komentarze! (246)
    • Usuwaj niejednoznaczności w kodzie (246)
    • Średniki (247)
    • Testuj kod (247)
    • Śledź wykorzystane zmienne (248)
  • Podsumowanie (253)

Rozdział 10. Interfejs (255)

  • Czym jest interfejs? (255)
  • Jak ważny jest interfejs? (257)
    • Co to jest interfejs? (257)
    • Czy wszystkie programy mają interfejsy? (258)
  • Analiza interfejsu (258)
    • Interfejsy tekstowe (259)
    • Ogólny opis działania programu (261)
    • Prawidłowe pytania o dane wejściowe (263)
    • Opisy wyników (266)
    • Potwierdzenie zakończenia pracy (267)
    • Prosty system pomocy (268)
    • Potwierdzenia (273)
  • Tworzenie interfejsu graficznego (274)
    • Przyciski (275)
    • Menu (275)
    • Pola wyboru (278)
    • Przełączniki (279)
    • Jednowierszowe pola tekstowe (279)
    • Wielowierszowe pola tekstowe (280)
    • Rozwijane menu (281)
  • Łączenie elementów w całość (282)
    • Proste aplikacje (282)
    • Rozbudowane aplikacje (285)
  • Podsumowanie (288)

Rozdział 11. Łączenie elementów w całość (289)

  • Planowanie projektu programistycznego (289)
    • Bez planowania (289)
  • Planowanie (291)
    • Pomysł (291)
    • Wymagania (295)
  • Faza programowania (298)
    • Programowanie podstaw (299)
  • Testowanie (302)
    • Sposoby lepszego testowania (303)
  • Dodatkowe własności (306)
  • Dostrajanie kodu (307)
  • Końcowe testowanie (307)
  • Podsumowanie (308)

Rozdział 12. Interakcje z plikami (309)

  • Zasady zapisywania danych (309)
  • Cykl życia pliku (310)
  • Praca z plikami (312)
    • Narzędzia (312)
  • Zaczynamy (313)
  • Tworzenie pliku w języku VBScript (313)
    • Podstawy (313)
    • Tworzenie folderów (316)
    • Tworzenie wielu plików (317)
    • Zastosowanie instrukcji warunkowych (318)
    • Wykorzystanie zmiennych (319)
    • Usprawnienia - wyświetlanie pytań o nazwy pliku i folderu (319)
    • Sprawdzenie, czy plik istnieje (322)
  • Edycja istniejącego pliku (323)
    • Kod w akcji (324)
    • Dołączanie zawartości do pliku (325)
    • Otwarcie pliku do odczytu (325)
    • Metody ReadAll, ReadLine i Read (326)
  • Usuwanie plików i folderów (329)
    • Usuwanie plików (329)
    • Usuwanie folderów (330)
  • Podsumowanie (330)

Rozdział 13. Rejestr Windows (333)

  • Rejestr Windows (333)
  • Czym jest rejestr Windows? (334)
    • Definicja (334)
    • Regedit i Regedit32 (335)
    • Tworzenie kopii zapasowej rejestru (337)
    • Praca z rejestrem (348)
  • Manipulowanie rejestrem za pomocą technik programowania (356)
    • Edycja rejestru za pomocą języka VBScript (358)
    • Edycja rejestru za pomocą języka JScript (362)
  • Możliwe zastosowania rejestru Windows (364)
  • Na zakończenie (365)
  • Podsumowanie (365)

Rozdział 14. Organizacja, planowanie i zarządzanie wersjami (367)

  • Organizacja, organizacja i jeszcze raz organizacja! (367)
    • Zorganizuj siebie (367)
    • Organizacja miejsca pracy (368)
  • Najważniejsza sprawa - zorganizuj swojego peceta (370)
    • Tworzenie warsztatu (370)
  • Foldery, foldery, foldery (371)
    • Grupowanie według języka (372)
    • Grupowanie według projektu (373)
    • Notatka z zawartością folderu (374)
  • Zarządzanie nazwami plików (376)
  • Więcej wskazówek na temat zarządzania wersjami (378)
    • Informacje o wersji w etykietce programu (378)
  • Zarządzanie wersjami - kolejne wydania (383)
  • Programy do zarządzania wersjami (384)
  • Podsumowanie (385)

Rozdział 15. Kompilacja kodu i alternatywy kompilacji (387)

  • Kompilacja kodu (387)
  • Czy wszystkie kompilatory są takie same? (389)
    • Obsługa błędów (395)
    • Inne języki programowania (399)
  • Korzyści wynikające z kompilacji (402)
    • Ochrona własności intelektualnych (403)
    • Szybkość (403)
    • Szerszy zakres funkcjonalny (404)
    • Bezpieczeństwo (405)
    • Debugowanie (405)
  • Alternatywy kompilacji (405)
    • Postaraj się, aby kod był mało czytelny (405)
  • Podsumowanie (412)

Rozdział 16. Dystrybucja projektu (413)

  • Rodzaje dystrybucji (413)
    • Dystrybucja fizyczna (414)
    • Nagrywanie (wypalanie) dysków (419)
    • Dystrybucja wirtualna (428)
  • Podsumowanie (433)

Dodatek A Słowniczek (435)
Dadatek B Zasoby internetowe (441)

  • Narzędzia programistyczne (441)
  • Narzędzia do obsługi języka Java (443)
  • Witryny poświęcone językowi Java (444)
  • Narzędzia do obsługi języka C++ (444)
  • Witryny poświęcone językowi C++ (446)
  • Narzędzia do obsługi języka BASIC (446)
  • Witryny poświęcone językowi BASIC (447)
  • Języki programowania webowego (448)
  • Nagrywanie płyt CD (448)
  • Narzędzia do kompresji (449)
  • Różne narzędzia (451)
Programowanie od podstaw
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Programowanie od podstaw”, kupili także:
<b>Macromedia Flash 8 Professional oficjalny podręcznik</b>, <font color="navy">Tom Green, Jordan L. Chilcott</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Macromedia Flash 8 Professional oficjalny podręcznik, Tom Green, Jordan L. Chilcott, Wydawnictwo HELION
<b>Energia jądrowa wczoraj i dziś Wydanie 2</b>, <font color="navy">Grzegorz Jezierski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WNT</font>
Energia jądrowa wczoraj i dziś Wydanie 2, Grzegorz Jezierski, Wydawnictwo WNT
<b>Windows Vista PL Administracja Przewodnik encyklopedyczny</b>, <font color="navy">Brian Culp</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Windows Vista PL Administracja Przewodnik encyklopedyczny, Brian Culp, Wydawnictwo HELION
<b>Excel 2016 PL. Kurs</b>, <font color="navy">Witold Wrotek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Excel 2016 PL. Kurs, Witold Wrotek, Wydawnictwo HELION
<b>Mistrz czystego kodu Kodeks postępowania profesjonalnych programistów</b>, <font color="navy">Robert C. Martin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Mistrz czystego kodu Kodeks postępowania profesjonalnych programistów, Robert C. Martin, Wydawnictwo HELION
<b>Praktyka oceaniczna Wydanie 3</b>, <font color="navy">Krzysztof Baranowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Alma-Press</font>
Praktyka oceaniczna Wydanie 3, Krzysztof Baranowski, Wydawnictwo Alma-Press
<b>Windows Server 2012 Hyper-V Przewodnik po instalacji i konfiguracji systemu</b>, <font color="navy">Aidan Finn, Damian Flynn, Michel Luescher, Patrick Lownds</font>, <font color="green"> Wydawnictwo APN Promise</font>
Windows Server 2012 Hyper-V Przewodnik po instalacji i konfiguracji systemu, Aidan Finn, Damian Flynn, Michel Luescher, Patrick Lownds, Wydawnictwo APN Promise
<b>Analiza funkcjonalna Wydanie 2</b>, <font color="navy">Walter Rudin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Analiza funkcjonalna Wydanie 2, Walter Rudin, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Z nurtem Amazonki. Pionierska wyprawa Piotra Chmielińskiego</b>, <font color="navy">Joe Kane</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Bezdroża</font>
Z nurtem Amazonki. Pionierska wyprawa Piotra Chmielińskiego, Joe Kane, Wydawnictwo Bezdroża
 Koszyk
1 x Kolektory słoneczne i fotoogniwa w Twoim domu
33.75zł
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Fizyka
Wszędzie fizyka

Wszędzie fizyka

89.99zł
80.99zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Blender Podstawy modelowania Bogdan Bociek HELION
Solid Edge 17 Podstawy Grzegorz Kazimierczak HELION
Rootkity Sabotowanie jądra systemu Windows Greg Hoglund, Jamie Butler HELION
OpenGL programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle HELION
Pamięć genialna! Poznaj triki i wskazówki mistrza Dominic O'Brien Sensus
Informatyka Europejczyka Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) Jarosław Skłodowski HELION
Kwalifikacje E.14 i EE.09. Podstawy programowania w języku JavaScript. Ćwiczenia praktyczne do nauki zawodu technik info Piotr Siewniak HELION
Enterprise JavaBeans 3.0 wydanie V Bill Burke, Richard Monson-Haefel HELION
Android Programowanie aplikacji Rusz głową Dawn Griffiths, David Griffiths HELION

czwartek, 13 grudzień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami