Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » Delphi » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  Ruby Rails
  Turbo Pascal
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
InDesign i tekst Profesjonalna typografia w Adobe InDesign Wydanie trzecie

InDesign i tekst Profesjonalna typografia w Adobe InDesign Wydanie trzecie

79.80zł
63.84zł
Programowanie w języku Delphi 49.00zł 14.70zł
Programowanie w języku Delphi

Tytuł: Programowanie w języku Delphi
Tytuł oryginalny Coding in Delphi
Autor: Nick Hodges
ISBN: 978-83-283-0797-1
Ilość stron: 192
Data wydania: 11/2015
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 14.70zł


Poznaj najlepsze techniki pisania kodu w Delphi.

• Klasy generyczne, metody anonimowe i atrybuty - nowe funkcjonalności języka Delphi
• Testy jednostkowe, poprawianie jakości kodu i wykorzystanie platformy izolacyjnej
• Wstrzykiwanie zależności a tworzenie czytelnego, luźno sprzężonego i łatwego do testowania kodu

Wbrew pozorom na świecie pracuje bardzo wielu programistów posługujących się językiem Delphi. Sęk w tym, że większość z nich nie ma pojęcia o niezwykłych i użytecznych funkcjonalnościach dostępnych w nowszych wersjach tego języka oraz nie umie zastosować tych narzędzi we własnej pracy. Jeśli czujesz, że i Ty zaliczasz się do tego grona, a brak umiejętności sprawia, że nie możesz rozwinąć skrzydeł, ta książka jest dla Ciebie. Są w niej opisane niezwykle przydatne narzędzia oraz sytuacje, w których te narzędzia sprawdzają się szczególnie dobrze, a także kilka ogólnie dostępnych platform.

W gruncie rzeczy ta książka jest poświęcona wyłącznie tworzeniu nowego, dobrego kodu w języku Delphi. Nie znajdziesz w niej nic o projektowaniu okienek, języku VCL ani platformie FMX, ale jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o kodowaniu interfejsów zamiast implementacji, o właściwych sposobach korzystania z wyjątków i o ich obsłudze, o testowaniu i poprawianiu kodu, o zastosowaniu platformy String for Delphi do lepszego zarządzania kolekcjami danych albo o uzyskiwaniu wglądu w kod podczas jego wykonywania za pomocą nowego, potężnego narzędzia RTTI, z pewnością niniejsza publikacja Cię zachwyci.

• Wyjątki i ich obsługa
• Interfejsy i typy generyczne
• Metody anonimowe
• Kolekcje i enumeratory w Delphi
• Interfejs IEnumerable
• Informacje RTTI i atrybuty
• Klasa TVirtualInterface
• Wstrzykiwanie zależności
• Testy jednostkowe
• Testy z użyciem platformy izolacyjnej

Wykorzystaj w pełni moc i elegancję Delphi.

Spis treści:

Rozdział 1. Wyjątki i ich obsługa (17)

  • 1.1. Wprowadzenie (17)
  • 1.2. Strukturalna obsługa wyjątków (17)
  • 1.3. Jak nie korzystać z wyjątków (18)
    • Nie "połykaj" wyjątków (18)
    • Nie przechwytuj wyjątków bezkrytycznie (18)
    • Nie nadużywaj wyjątków (19)
    • Nie używaj wyjątków jako podstawowego sposobu sygnalizacyjnego (19)
  • 1.4. Jak prawidłowo korzystać z wyjątków (20)
    • Używaj wyjątków tak, aby kod ich obsługi nie zakłócał realizacji programu (20)
    • Twórcy aplikacji powinni tylko przechwytywać wyjątki (20)
    • Przechwytuj tylko wybrane wyjątki (20)
    • Wyjątki mogą zgłaszać twórcy komponentów i bibliotek (22)
    • Zgłaszaj własne niestandardowe wyjątki (22)
    • Niech inni programiści widzą komunikaty o wyjątkach (22)
    • Śmiało podawaj dokładne komunikaty o wyjątkach (23)
    • W bibliotece twórz dwie wersje każdej metody (23)
  • 1.5. Wnioski (24)

Rozdział 2. Interfejsy (25)

  • 2.1. Wprowadzenie (25)
  • 2.2. Rozprzęganie kodu (25)
  • 2.3. Czym jest interfejs? (26)
  • 2.4. Interfejsy są wszędzie (26)
  • 2.5. Prosty przykład (28)
  • 2.6. Implementacja interfejsu (29)
  • 2.7. Kilka dodatkowych uwag (30)
  • 2.8. Dziedziczenie interfejsów (30)
  • 2.9. Inne uwagi warte zapamiętania (31)
  • 2.10. Klasa TInterfacedObject (31)
  • 2.11. Jak poprawnie używać interfejsów (33)
  • 2.12. Dlaczego należy używać interfejsów? (34)
    • Kodowanie abstrakcyjne (34)
    • Implementacje podłączane (35)
    • Komunikacja między modułami (35)
    • Testowalny kod (36)
    • Wzorce kodu (36)

Rozdział 3. Typy generyczne (37)

  • 3.1. Z pomocą przybywa typ generyczny (38)
  • 3.2. Ograniczenia (39)
    • Ograniczenie constructor (40)
    • Ograniczenie class (40)
    • Ograniczenie record (41)
    • Ograniczenie interface (42)
    • Przekazywanie rekordów jako typów parametrycznych (42)
  • 3.3. Interfejsy generyczne (43)
  • 3.4. Metody generyczne (43)
  • 3.5. Kolekcje generyczne (44)
  • 3.6. Myślenie generyczne (45)
  • 3.7. Wystudiowany, prosty przykład (45)
  • 3.8. Praktyczny przykład (46)
    • Typ TWylicz (46)
    • Problemy z typami generycznymi (48)
  • 3.9. Wnioski (49)
  • 3.10. Wywiad z typem generycznym (49)

Rozdział 4. Metody anonimowe (51)

  • 4.1. Wprowadzenie (51)
  • 4.2. Definicja (51)
  • 4.3. Po co to wszystko? (52)
    • Prosty przykład (53)
    • Metody anonimowe jako zmienne (55)
  • 4.4. Domknięcia (55)
  • 4.5. Deklaracje standardowe (56)
  • 4.6. Praktyczny przykład (57)
  • 4.7. Inny, jeszcze ciekawszy przykład (58)
    • Metody anonimowe są bardzo elastyczne (59)
  • 4.8. Metody anonimowe w bibliotece RTL (61)
    • Klasa TThread i metody anonimowe (61)
  • 4.9. Predykaty (61)
    • I co z tego? (61)
  • 4.10. Wnioski (63)
  • 4.11. Wywiad z metodą anonimową (63)

Rozdział 5. Kolekcje (65)

  • 5.1. Wprowadzenie (65)
  • 5.2. Ogólne uwagi dotyczące kolekcji (65)
  • 5.3. Kolekcje w języku Delphi (66)
    • Kolekcja TList (66)
    • Kolekcja TStack (68)
    • Kolekcja TQueue (69)
    • Kolekcja TDictionary (70)
    • Kolekcje obiektów (72)
  • 5.4. Kolekcje w platformie Delphi Spring Framework (72)
    • Ogólne informacje (72)
    • Dwa nieopisane dotychczas typy kolekcji (73)
  • 5.5. Dlaczego należy używać kolekcji Spring4D? (73)
  • 5.6. Wnioski (74)

Rozdział 6. Enumeratory w Delphi (75)

  • 6.1. Wprowadzenie (75)
  • 6.2. Interfejs IEnumerator (77)
  • 6.3. Specjalistyczne enumeratory (78)
  • 6.4. Klasa TEnumerable w module Generics.Collections (80)
  • 6.5. Wnioski (80)

Rozdział 7. Interfejs IEnumerable (81)

  • 7.1. Interfejs IEnumerable (82)
  • 7.2. Predykaty (83)
  • 7.3. Wywiad z interfejsem IEnumerable (IEoT) (87)

Rozdział 8. Informacje RTTI (89)

  • 8.1. Wprowadzenie (89)
  • 8.2. Typ TValue (90)
  • 8.3. RTTI i klasy (92)
    • Klasa TRttiType (94)
  • 8.4. RTTI i instancje klas (96)
    • Odczytywanie i nadawanie wartości (96)
    • Wywoływanie metod (97)
  • 8.5. Uwagi ogólne (98)
  • 8.6. RTTI i inne typy danych (98)
    • RTTI i typy porządkowe (99)
    • RTTI i rekordy (99)
    • RTTI i tabele (99)
  • 8.7. Inne metody RTTI (100)
  • 8.8. Dyrektywy kompilatora związane z RTTI (100)
    • Silna konsolidacja typów (102)
  • 8.9. Wnioski (102)

Rozdział 9. Atrybuty (103)

  • 9.1. Wprowadzenie (103)
  • 9.2. Czym są atrybuty? (103)
  • 9.3. Prosty przykład (107)
  • 9.4. Wnioski (109)
  • 9.5. Wywiad z atrybutem (109)

Rozdział 10. Klasa TVirtualInterface (111)

  • 10.1. Trochę lepsza klasa TVirtualInterface (115)
  • 10.2. Naprawdę użyteczny przykład (116)
  • 10.3. Interfejs IProstaAtrapa (116)
  • 10.4. Klasa TProstaImitacja (118)
  • 10.5. Wnioski (120)

Rozdział 11. Wstęp do wstrzykiwania zależności (121)

  • 11.1. Wprowadzenie (121)
  • 11.2. Czym jest zależność? (121)
  • 11.3. Prawo Demeter (122)
  • 11.4. Przykład projektu (122)
  • 11.5. Prawo Demeter w języku Delphi (123)
  • 11.6. Przykładowy kod krok po kroku (124)
  • 11.7. Kontener wstrzykiwania zależności (131)
  • 11.8. Wnioski (134)

Rozdział 12. Więcej o wstrzykiwaniu zależności (135)

  • 12.1. Zależności opcjonalne (136)
  • 12.2. Wstrzykiwanie metod przypisujących (136)
  • 12.3. Wstrzykiwanie metod (137)
  • 12.4. Kontener Spring Container i klasa ServiceLocator (138)
    • Rejestrowanie interfejsów (139)
    • Zarządzanie czasem życia obiektów (140)
    • Niestandardowe tworzenie obiektów (141)
    • Określenie domyślnego obiektu (142)
    • Rejestrowanie tych samych klas dla dwóch interfejsów (142)
    • Wstrzykiwanie pól i właściwości podczas rejestracji (142)
    • Wykorzystanie rejestracji do wstrzykiwania konstruktorów i metod (144)
  • 12.5. Rejestrowanie elementów za pomocą atrybutów (145)
  • 12.6. Klasa ServiceLocator jako antywzorzec (147)
  • 12.7. Podsumowanie wstrzykiwania zależności (151)

Rozdział 13. Testy jednostkowe (153)

  • 13.1. Co to są testy jednostkowe? (153)
    • Co to jest "jednostka"? (154)
    • Czy rzeczywiście wykonuję testy jednostkowe? (154)
    • Czym jest platforma izolacyjna? (154)
  • 13.2. Po co wykonywać testy jednostkowe? (157)
    • Dzięki testom jednostkowym wyszukasz błędy (157)
    • Dzięki testom jednostkowym unikniesz błędów (157)
    • Dzięki testom jednostkowym oszczędzisz czas (157)
    • Testy jednostkowe zapewniają spokój (157)
    • Testy jednostkowe dokumentują właściwe użycie klas (158)
  • 13.3. Testy jednostkowe w Delphi (158)
    • Platforma DUnit (158)
    • Platforma DUnitX (158)
  • 13.4. Ogólne zasady testów jednostkowych (159)
    • Testuj jedną klasę w izolacji (159)
    • Przestrzegaj zasady AAA (159)
    • Najpierw twórz proste testy, "krótkie i na temat" (159)
    • Twórz testy sprawdzające zakresy (159)
    • Testuj granice (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź całe spektrum możliwych wartości (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź każdy przebieg kodu (160)
    • Twórz testy wyszukujące błędy i poprawiaj je (160)
    • Każdy test musi być niezależny od innych testów (160)
    • Stosuj w teście tylko jedną asercję (161)
    • Nadawaj testom czytelne nazwy i nie przejmuj się, że są długie (161)
    • Sprawdzaj, czy każdy wyjątek jest rzeczywiście zgłaszany (161)
    • Unikaj stosowania metod CheckTrue i Assert.IsTrue (161)
    • Regularnie wykonuj testy (161)
    • Wykonuj testy przy każdorazowej kompilacji kodu (161)
  • 13.5. Programowanie uwzględniające testy (162)
  • 13.6. Prosty przykład (162)

Rozdział 14. Testy z użyciem platformy izolacyjnej (169)

  • 14.1. Krótkie przypomnienie (169)
  • 14.2. Platformy izolacyjne w Delphi (170)
  • 14.3. Jak zacząć (170)
    • Do akcji wkracza platforma izolacyjna (170)
    • Prosta atrapa (170)
    • Testowanie dziennika (172)
    • Atrapy, które wykonują operacje (173)
    • Zależności wykonujące oczekiwane operacje (176)
    • Zależności zgłaszające wyjątki (178)
    • W teście stosuj tylko jedną imitację (179)
    • Oczekiwane parametry muszą być zgodne z rzeczywistymi (180)
  • 14.4. Wnioski (180)

Dodatek A. Materiały (181)

  • Wstrzykiwanie zależności (181)
  • Testy jednostkowe (181)
  • Systemy kontroli kodu źródłowego (182)
    • Subversion (182)
    • Git (182)
    • Mercurial (182)
  • Projekty (182)
  • Inne ciekawe materiały (183)

Dodatek B. Moja przygoda z Delphi (185)

Programowanie w języku Delphi
Tytuł książki: "Programowanie w języku Delphi"
Autor: Nick Hodges
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 14.70zł
Klienci, którzy kupili „Programowanie w języku Delphi”, kupili także:
<b>Informatyzacja administracji publicznej Nowa jakość usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców</b>, <font color="navy">Małgorzata Ganczar</font>, <font color="green"> Wydawnictwo CEDEWU</font>
Informatyzacja administracji publicznej Nowa jakość usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorców, Małgorzata Ganczar, Wydawnictwo CEDEWU
<b>Spal pracownię matematyczną... i sam sobie wymyśl matematykę</b>, <font color="navy">Jason Wilkes</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Spal pracownię matematyczną... i sam sobie wymyśl matematykę, Jason Wilkes, Wydawnictwo Prószyński
<b>Pamięci masowe w systemach mikroprocesorowych Poradnik konstruktora</b>, <font color="navy">Paweł Marks</font>, <font color="green"> Wydawnictwo BTC</font>
Pamięci masowe w systemach mikroprocesorowych Poradnik konstruktora, Paweł Marks, Wydawnictwo BTC
<b>Sex magia i uwodziciele</b>, <font color="navy">Piotr Pyton</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Sex magia i uwodziciele, Piotr Pyton, Wydawnictwo Sensus
<b>Debian GNU/LINUX 3.1 biblia</b>, <font color="navy">Benjamin Mako Hill, David B. Harris, Jaldhar Vyas</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Debian GNU/LINUX 3.1 biblia, Benjamin Mako Hill, David B. Harris, Jaldhar Vyas, Wydawnictwo HELION
<b>Sterowanie napędów elektrycznych Analiza, modelowanie, projektowanie</b>, <font color="navy">Lech Grzesiak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Sterowanie napędów elektrycznych Analiza, modelowanie, projektowanie, Lech Grzesiak, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Podstawy elektroniki</b>, <font color="navy">Elmaer Dehler, Bernhard Grimm, Gregor Haberle, Werner Philipp, Bernd S</font>, <font color="green"> Wydawnictwo REA</font>
Podstawy elektroniki, Elmaer Dehler, Bernhard Grimm, Gregor Haberle, Werner Philipp, Bernd S, Wydawnictwo REA
<b>Odliczając do dnia zero. Stuxnet, czyli prawdziwa historia cyfrowej broni</b>, <font color="navy">Kim Zetter</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Odliczając do dnia zero. Stuxnet, czyli prawdziwa historia cyfrowej broni, Kim Zetter, Wydawnictwo HELION
<b>ABC Linux Wydanie II</b>, <font color="navy">Radosław Sokół</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
ABC Linux Wydanie II, Radosław Sokół, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Fizyka
Newton

Newton

54.90zł
46.67zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Chemia organiczna Część II Clayden J., Dreeves N., Warren S., Wothers P. WNT
Real World Digital Audio edycja polska Peter Kirn HELION
Serwer SQL 2008 Administracja i programowanie Danuta Mendrala, Paweł Potasiński, Marcin Szeliga, Damian Widera HELION
Wyrażenia regularne Jeffrey E. F. Friedl HELION
Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o tym, jak pomóc firmie w odniesieniu sukcesu Gene Kim, Kevin Behr, George Spafford HELION
CATIA v5 przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym Andrzej Wełyczko HELION
SQL optymalizacja Dan Tow HELION
Jak zdać egzamin zawodowy w technikum informatycznym? Kwalifikacje E.12, E.13, E.14 Tomasz Kowalski HELION
Solid Edge 17 Podstawy Grzegorz Kazimierczak HELION

niedziela, 16 grudzień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami