Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » Delphi » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  Ruby Rails
  Turbo Pascal
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Wolters Kluwer
Rachunkowość finansowa Ujęcie sprawozdawcze i ewidencyjne Podręcznik Wydanie II

Rachunkowość finansowa Ujęcie sprawozdawcze i ewidencyjne Podręcznik Wydanie II

69.00zł
55.20zł
Programowanie w języku Delphi 49.00zł 34.30zł
Programowanie w języku Delphi

Tytuł: Programowanie w języku Delphi
Tytuł oryginalny Coding in Delphi
Autor: Nick Hodges
ISBN: 978-83-283-0797-1
Ilość stron: 192
Data wydania: 11/2015
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 34.30zł


Poznaj najlepsze techniki pisania kodu w Delphi.

• Klasy generyczne, metody anonimowe i atrybuty - nowe funkcjonalności języka Delphi
• Testy jednostkowe, poprawianie jakości kodu i wykorzystanie platformy izolacyjnej
• Wstrzykiwanie zależności a tworzenie czytelnego, luźno sprzężonego i łatwego do testowania kodu

Wbrew pozorom na świecie pracuje bardzo wielu programistów posługujących się językiem Delphi. Sęk w tym, że większość z nich nie ma pojęcia o niezwykłych i użytecznych funkcjonalnościach dostępnych w nowszych wersjach tego języka oraz nie umie zastosować tych narzędzi we własnej pracy. Jeśli czujesz, że i Ty zaliczasz się do tego grona, a brak umiejętności sprawia, że nie możesz rozwinąć skrzydeł, ta książka jest dla Ciebie. Są w niej opisane niezwykle przydatne narzędzia oraz sytuacje, w których te narzędzia sprawdzają się szczególnie dobrze, a także kilka ogólnie dostępnych platform.

W gruncie rzeczy ta książka jest poświęcona wyłącznie tworzeniu nowego, dobrego kodu w języku Delphi. Nie znajdziesz w niej nic o projektowaniu okienek, języku VCL ani platformie FMX, ale jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o kodowaniu interfejsów zamiast implementacji, o właściwych sposobach korzystania z wyjątków i o ich obsłudze, o testowaniu i poprawianiu kodu, o zastosowaniu platformy String for Delphi do lepszego zarządzania kolekcjami danych albo o uzyskiwaniu wglądu w kod podczas jego wykonywania za pomocą nowego, potężnego narzędzia RTTI, z pewnością niniejsza publikacja Cię zachwyci.

• Wyjątki i ich obsługa
• Interfejsy i typy generyczne
• Metody anonimowe
• Kolekcje i enumeratory w Delphi
• Interfejs IEnumerable
• Informacje RTTI i atrybuty
• Klasa TVirtualInterface
• Wstrzykiwanie zależności
• Testy jednostkowe
• Testy z użyciem platformy izolacyjnej

Wykorzystaj w pełni moc i elegancję Delphi.

Spis treści:

Rozdział 1. Wyjątki i ich obsługa (17)

  • 1.1. Wprowadzenie (17)
  • 1.2. Strukturalna obsługa wyjątków (17)
  • 1.3. Jak nie korzystać z wyjątków (18)
    • Nie "połykaj" wyjątków (18)
    • Nie przechwytuj wyjątków bezkrytycznie (18)
    • Nie nadużywaj wyjątków (19)
    • Nie używaj wyjątków jako podstawowego sposobu sygnalizacyjnego (19)
  • 1.4. Jak prawidłowo korzystać z wyjątków (20)
    • Używaj wyjątków tak, aby kod ich obsługi nie zakłócał realizacji programu (20)
    • Twórcy aplikacji powinni tylko przechwytywać wyjątki (20)
    • Przechwytuj tylko wybrane wyjątki (20)
    • Wyjątki mogą zgłaszać twórcy komponentów i bibliotek (22)
    • Zgłaszaj własne niestandardowe wyjątki (22)
    • Niech inni programiści widzą komunikaty o wyjątkach (22)
    • Śmiało podawaj dokładne komunikaty o wyjątkach (23)
    • W bibliotece twórz dwie wersje każdej metody (23)
  • 1.5. Wnioski (24)

Rozdział 2. Interfejsy (25)

  • 2.1. Wprowadzenie (25)
  • 2.2. Rozprzęganie kodu (25)
  • 2.3. Czym jest interfejs? (26)
  • 2.4. Interfejsy są wszędzie (26)
  • 2.5. Prosty przykład (28)
  • 2.6. Implementacja interfejsu (29)
  • 2.7. Kilka dodatkowych uwag (30)
  • 2.8. Dziedziczenie interfejsów (30)
  • 2.9. Inne uwagi warte zapamiętania (31)
  • 2.10. Klasa TInterfacedObject (31)
  • 2.11. Jak poprawnie używać interfejsów (33)
  • 2.12. Dlaczego należy używać interfejsów? (34)
    • Kodowanie abstrakcyjne (34)
    • Implementacje podłączane (35)
    • Komunikacja między modułami (35)
    • Testowalny kod (36)
    • Wzorce kodu (36)

Rozdział 3. Typy generyczne (37)

  • 3.1. Z pomocą przybywa typ generyczny (38)
  • 3.2. Ograniczenia (39)
    • Ograniczenie constructor (40)
    • Ograniczenie class (40)
    • Ograniczenie record (41)
    • Ograniczenie interface (42)
    • Przekazywanie rekordów jako typów parametrycznych (42)
  • 3.3. Interfejsy generyczne (43)
  • 3.4. Metody generyczne (43)
  • 3.5. Kolekcje generyczne (44)
  • 3.6. Myślenie generyczne (45)
  • 3.7. Wystudiowany, prosty przykład (45)
  • 3.8. Praktyczny przykład (46)
    • Typ TWylicz (46)
    • Problemy z typami generycznymi (48)
  • 3.9. Wnioski (49)
  • 3.10. Wywiad z typem generycznym (49)

Rozdział 4. Metody anonimowe (51)

  • 4.1. Wprowadzenie (51)
  • 4.2. Definicja (51)
  • 4.3. Po co to wszystko? (52)
    • Prosty przykład (53)
    • Metody anonimowe jako zmienne (55)
  • 4.4. Domknięcia (55)
  • 4.5. Deklaracje standardowe (56)
  • 4.6. Praktyczny przykład (57)
  • 4.7. Inny, jeszcze ciekawszy przykład (58)
    • Metody anonimowe są bardzo elastyczne (59)
  • 4.8. Metody anonimowe w bibliotece RTL (61)
    • Klasa TThread i metody anonimowe (61)
  • 4.9. Predykaty (61)
    • I co z tego? (61)
  • 4.10. Wnioski (63)
  • 4.11. Wywiad z metodą anonimową (63)

Rozdział 5. Kolekcje (65)

  • 5.1. Wprowadzenie (65)
  • 5.2. Ogólne uwagi dotyczące kolekcji (65)
  • 5.3. Kolekcje w języku Delphi (66)
    • Kolekcja TList (66)
    • Kolekcja TStack (68)
    • Kolekcja TQueue (69)
    • Kolekcja TDictionary (70)
    • Kolekcje obiektów (72)
  • 5.4. Kolekcje w platformie Delphi Spring Framework (72)
    • Ogólne informacje (72)
    • Dwa nieopisane dotychczas typy kolekcji (73)
  • 5.5. Dlaczego należy używać kolekcji Spring4D? (73)
  • 5.6. Wnioski (74)

Rozdział 6. Enumeratory w Delphi (75)

  • 6.1. Wprowadzenie (75)
  • 6.2. Interfejs IEnumerator (77)
  • 6.3. Specjalistyczne enumeratory (78)
  • 6.4. Klasa TEnumerable w module Generics.Collections (80)
  • 6.5. Wnioski (80)

Rozdział 7. Interfejs IEnumerable (81)

  • 7.1. Interfejs IEnumerable (82)
  • 7.2. Predykaty (83)
  • 7.3. Wywiad z interfejsem IEnumerable (IEoT) (87)

Rozdział 8. Informacje RTTI (89)

  • 8.1. Wprowadzenie (89)
  • 8.2. Typ TValue (90)
  • 8.3. RTTI i klasy (92)
    • Klasa TRttiType (94)
  • 8.4. RTTI i instancje klas (96)
    • Odczytywanie i nadawanie wartości (96)
    • Wywoływanie metod (97)
  • 8.5. Uwagi ogólne (98)
  • 8.6. RTTI i inne typy danych (98)
    • RTTI i typy porządkowe (99)
    • RTTI i rekordy (99)
    • RTTI i tabele (99)
  • 8.7. Inne metody RTTI (100)
  • 8.8. Dyrektywy kompilatora związane z RTTI (100)
    • Silna konsolidacja typów (102)
  • 8.9. Wnioski (102)

Rozdział 9. Atrybuty (103)

  • 9.1. Wprowadzenie (103)
  • 9.2. Czym są atrybuty? (103)
  • 9.3. Prosty przykład (107)
  • 9.4. Wnioski (109)
  • 9.5. Wywiad z atrybutem (109)

Rozdział 10. Klasa TVirtualInterface (111)

  • 10.1. Trochę lepsza klasa TVirtualInterface (115)
  • 10.2. Naprawdę użyteczny przykład (116)
  • 10.3. Interfejs IProstaAtrapa (116)
  • 10.4. Klasa TProstaImitacja (118)
  • 10.5. Wnioski (120)

Rozdział 11. Wstęp do wstrzykiwania zależności (121)

  • 11.1. Wprowadzenie (121)
  • 11.2. Czym jest zależność? (121)
  • 11.3. Prawo Demeter (122)
  • 11.4. Przykład projektu (122)
  • 11.5. Prawo Demeter w języku Delphi (123)
  • 11.6. Przykładowy kod krok po kroku (124)
  • 11.7. Kontener wstrzykiwania zależności (131)
  • 11.8. Wnioski (134)

Rozdział 12. Więcej o wstrzykiwaniu zależności (135)

  • 12.1. Zależności opcjonalne (136)
  • 12.2. Wstrzykiwanie metod przypisujących (136)
  • 12.3. Wstrzykiwanie metod (137)
  • 12.4. Kontener Spring Container i klasa ServiceLocator (138)
    • Rejestrowanie interfejsów (139)
    • Zarządzanie czasem życia obiektów (140)
    • Niestandardowe tworzenie obiektów (141)
    • Określenie domyślnego obiektu (142)
    • Rejestrowanie tych samych klas dla dwóch interfejsów (142)
    • Wstrzykiwanie pól i właściwości podczas rejestracji (142)
    • Wykorzystanie rejestracji do wstrzykiwania konstruktorów i metod (144)
  • 12.5. Rejestrowanie elementów za pomocą atrybutów (145)
  • 12.6. Klasa ServiceLocator jako antywzorzec (147)
  • 12.7. Podsumowanie wstrzykiwania zależności (151)

Rozdział 13. Testy jednostkowe (153)

  • 13.1. Co to są testy jednostkowe? (153)
    • Co to jest "jednostka"? (154)
    • Czy rzeczywiście wykonuję testy jednostkowe? (154)
    • Czym jest platforma izolacyjna? (154)
  • 13.2. Po co wykonywać testy jednostkowe? (157)
    • Dzięki testom jednostkowym wyszukasz błędy (157)
    • Dzięki testom jednostkowym unikniesz błędów (157)
    • Dzięki testom jednostkowym oszczędzisz czas (157)
    • Testy jednostkowe zapewniają spokój (157)
    • Testy jednostkowe dokumentują właściwe użycie klas (158)
  • 13.3. Testy jednostkowe w Delphi (158)
    • Platforma DUnit (158)
    • Platforma DUnitX (158)
  • 13.4. Ogólne zasady testów jednostkowych (159)
    • Testuj jedną klasę w izolacji (159)
    • Przestrzegaj zasady AAA (159)
    • Najpierw twórz proste testy, "krótkie i na temat" (159)
    • Twórz testy sprawdzające zakresy (159)
    • Testuj granice (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź całe spektrum możliwych wartości (160)
    • Jeżeli to możliwe, sprawdź każdy przebieg kodu (160)
    • Twórz testy wyszukujące błędy i poprawiaj je (160)
    • Każdy test musi być niezależny od innych testów (160)
    • Stosuj w teście tylko jedną asercję (161)
    • Nadawaj testom czytelne nazwy i nie przejmuj się, że są długie (161)
    • Sprawdzaj, czy każdy wyjątek jest rzeczywiście zgłaszany (161)
    • Unikaj stosowania metod CheckTrue i Assert.IsTrue (161)
    • Regularnie wykonuj testy (161)
    • Wykonuj testy przy każdorazowej kompilacji kodu (161)
  • 13.5. Programowanie uwzględniające testy (162)
  • 13.6. Prosty przykład (162)

Rozdział 14. Testy z użyciem platformy izolacyjnej (169)

  • 14.1. Krótkie przypomnienie (169)
  • 14.2. Platformy izolacyjne w Delphi (170)
  • 14.3. Jak zacząć (170)
    • Do akcji wkracza platforma izolacyjna (170)
    • Prosta atrapa (170)
    • Testowanie dziennika (172)
    • Atrapy, które wykonują operacje (173)
    • Zależności wykonujące oczekiwane operacje (176)
    • Zależności zgłaszające wyjątki (178)
    • W teście stosuj tylko jedną imitację (179)
    • Oczekiwane parametry muszą być zgodne z rzeczywistymi (180)
  • 14.4. Wnioski (180)

Dodatek A. Materiały (181)

  • Wstrzykiwanie zależności (181)
  • Testy jednostkowe (181)
  • Systemy kontroli kodu źródłowego (182)
    • Subversion (182)
    • Git (182)
    • Mercurial (182)
  • Projekty (182)
  • Inne ciekawe materiały (183)

Dodatek B. Moja przygoda z Delphi (185)

Programowanie w języku Delphi
Tytuł książki: "Programowanie w języku Delphi"
Autor: Nick Hodges
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 34.30zł
Klienci, którzy kupili „Programowanie w języku Delphi”, kupili także:
<b>Żywienie w sporcie Kompletny przewodnik</b>, <font color="navy">Anita Bean</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Zysk i S-ka</font>
Żywienie w sporcie Kompletny przewodnik, Anita Bean, Wydawnictwo Zysk i S-ka
<b>Z kredytem pod sufitem Przewodnik po kredytach hipotecznych</b>, <font color="navy">Piotr Janicki</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Z kredytem pod sufitem Przewodnik po kredytach hipotecznych, Piotr Janicki, Wydawnictwo Onepress
<b>Podstawy organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie</b>, <font color="navy">Andrzej Rogowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo CEDEWU</font>
Podstawy organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, Andrzej Rogowski, Wydawnictwo CEDEWU
<b>Trener Fizyka Liceum Poziom podstawowy i rozszerzony</b>, <font color="navy">Jerzy Stasz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Szkolne PWN</font>
Trener Fizyka Liceum Poziom podstawowy i rozszerzony, Jerzy Stasz, Wydawnictwo Szkolne PWN
<b>Visual Studio 2013 Podręcznik programowania w C# z zadaniami</b>, <font color="navy">Jacek Matulewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Visual Studio 2013 Podręcznik programowania w C# z zadaniami, Jacek Matulewski, Wydawnictwo HELION
<b>JavaScript Programowanie zaawansowane</b>, <font color="navy">Tomasz "Comandeer" Jakut</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
JavaScript Programowanie zaawansowane, Tomasz "Comandeer" Jakut, Wydawnictwo HELION
<b>Język C# 6.0 i platforma .NET 4.6</b>, <font color="navy">Andrew Troelsen</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Język C# 6.0 i platforma .NET 4.6, Andrew Troelsen, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Bingo matematyczne Gry matematyczne dla uczniów gimnazjum</b>, <font color="navy">Joanna Świercz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Nowik</font>
Bingo matematyczne Gry matematyczne dla uczniów gimnazjum, Joanna Świercz, Wydawnictwo Nowik
<b>Dłonie pełne światła Podręcznik uzdrawiania energią Wydanie II</b>, <font color="navy">Barbara Ann Bennan</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Amber</font>
Dłonie pełne światła Podręcznik uzdrawiania energią Wydanie II, Barbara Ann Bennan, Wydawnictwo Amber
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 SQL
MySQL szybki start wydanie II

MySQL szybki start wydanie II

82.95zł
58.07zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Head First Servlets & JSP Edycja polska Wydanie II Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates HELION
Real World Digital Audio edycja polska Peter Kirn HELION
OpenGL programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle HELION
Blender Podstawy modelowania Bogdan Bociek HELION
Teoria sygnałów Wstęp wydanie II Jacek Izydorczyk, Grzegorz Płonka, Grzegorz Tyma HELION
Android w praktyce Charlie Collins, Michael Galpin, Matthias Kaeppler HELION
RTLinux System czasu rzeczywistego Kazimierz Lal, Tomasz Rak, Krzysztof Orkisz HELION
Układy mikroprocesorowe przykłady rozwiązań Bartłomiej Zieliński HELION
Bionika Wydanie 2 Ewaryst Tkacz, Przemysław Borys WNT

środa, 17 styczeń 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami