Tytuł: | Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa | Autor: | Iwona Dittmann , Paweł Dittmann , Ewa Szabela-Pasierbińska , Aleksandr | ISBN: | 978-83-264-1477-0 | Ilość stron: | 380 | Data wydania: | 09/2011 | Oprawa: | Miękka | Format: | 176 x 250 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 59.00zł |
Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm.
W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowanie w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.
Kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z prognozowaniem obejmuje między innymi: • prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących w sprzedaży oraz pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju, • prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju oraz modele nieformalne, • prognozowanie w zarządzaniu finansami, • prognozowanie i symulacje finansowe w obszarze budżetowania kapitałowego, • prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi, • prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa.
Publikacja dostarcza gotowych, sprawdzonych rozwiązań, w większości z wykorzystaniem najnowszej wersji programu STATISTICA, szczegółowo opisanych i uzupełnionych przykładami ich zastosowania. Zawarty w niej materiał będzie więc zarówno bogatym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i cenną pomocą dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Rozdziały:
Część I. Wprowadzenie
1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie 1.1. Potrzeba prognozowania w przedsiębiorstwie 1.2. Główne pojęcia i podstawy prognozowania 1.3. Proces budowy prognoz
2. Retrospektywne dane prognostyczne 2.1. Pojęcie i postacie danych 2.2. Pojęcie i zadania statystycznej obróbki i eksploracyjnej analizy danych 2.3. Jednowymiarowe szeregi czasowe 2.4. Wielowymiarowe szeregi czasowe
Część II. Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą
3. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych w sprzedaży - modele formalne I rodzaju 77 3.1. Modele szeregów czasowych 3.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem sprzedaży 3.3. Modele szeregów czasowych z trendem w sprzedaży 3.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi w sprzedaży 3.5. Modele ARMA i ARIMA
4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju 4.1. Modele ekonometryczne 4.2. Drzewa regresyjne 4.3. Modele analogowe 4.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi 4.5. Testy rynkowe
5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju 5.1. Modele oparte na założeniu o trendzie w sprzedaży 5.2. Modele oparte na założeniu o powiązaniu sprzedaży z wpływającymi na nią czynnikami 5.3. Modele oparte na założeniu o subiektywnym rozkładzie prawdopodobieństwa zmiennej prognozowanej
6. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele nieformalne 6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą 6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa 6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa 6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
7. Korygowanie, kombinacja i budowa ostatecznych prognoz sprzedaży 7.1. Korygowanie prognoz 7.2. Kombinacja prognoz 7.3. Budowa ostatecznej prognozy sprzedaży
Część III. Prognozowanie w zarządzaniu finansami
8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 8.1. Pojęcia wstępne 8.2. Źródła danych 8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie 9.1. Planowanie a prognozowanie finansowe 9.2. Podstawowe pojęcia prognozowania finansowego 9.3. Proces budowy prognoz finansowych w przedsiębiorstwie
10. Prognozowanie i symulacje w obszarze budżetowania kapitałowego 10.1. Prognozowanie przepływów pieniężnych z inwestycji 10.2. Konstrukcja sprawozdań finansowych pro forma
11. Prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa 11.1. Prognozowanie zapasów 11.2. Prognozowanie należności 11.3. Prognozowanie zobowiązań 11.4. Prognozowanie wpływów i wydatków gotówkowych. Budżet gotówki
12. Prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa 12.1. Metody prognozowania kondycji finansowej 12.2. Systemy wczesnego ostrzegania (SWO) 12.3. System wczesnego ostrzegania oparty na monitorowaniu szeregu czasowego wskaźnika finansowego 12.4. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw Tablice statystyczne
Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa --- Pozycja niedostępna.---
|