Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

Przetworniki A/C i C/A Teoria i praktyka

139.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa

Tytuł: Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa
Autor: Iwona Dittmann , Paweł Dittmann , Ewa Szabela-Pasierbińska , Aleksandr
ISBN: 978-83-264-1477-0
Ilość stron: 380
Data wydania: 09/2011
Oprawa: Miękka
Format: 176 x 250 mm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Cena: 59.00zł


Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm.

W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowanie w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.

Kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z prognozowaniem obejmuje między innymi:
• prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących w sprzedaży oraz pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju,
• prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju oraz modele nieformalne,
• prognozowanie w zarządzaniu finansami,
• prognozowanie i symulacje finansowe w obszarze budżetowania kapitałowego,
• prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi,
• prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa.

Publikacja dostarcza gotowych, sprawdzonych rozwiązań, w większości z wykorzystaniem najnowszej wersji programu STATISTICA, szczegółowo opisanych i uzupełnionych przykładami ich zastosowania. Zawarty w niej materiał będzie więc zarówno bogatym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i cenną pomocą dla menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Potrzeba prognozowania w przedsiębiorstwie
1.2. Główne pojęcia i podstawy prognozowania
1.3. Proces budowy prognoz

2. Retrospektywne dane prognostyczne
2.1. Pojęcie i postacie danych
2.2. Pojęcie i zadania statystycznej obróbki i eksploracyjnej analizy danych
2.3. Jednowymiarowe szeregi czasowe
2.4. Wielowymiarowe szeregi czasowe

Część II. Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą

3. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych w sprzedaży - modele formalne I rodzaju 77
3.1. Modele szeregów czasowych
3.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem sprzedaży
3.3. Modele szeregów czasowych z trendem w sprzedaży
3.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi w sprzedaży
3.5. Modele ARMA i ARIMA

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości retrospektywnych występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami - modele formalne I rodzaju
4.1. Modele ekonometryczne
4.2. Drzewa regresyjne
4.3. Modele analogowe
4.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
4.5. Testy rynkowe

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele formalne II rodzaju
5.1. Modele oparte na założeniu o trendzie w sprzedaży
5.2. Modele oparte na założeniu o powiązaniu sprzedaży z wpływającymi na nią czynnikami
5.3. Modele oparte na założeniu o subiektywnym rozkładzie prawdopodobieństwa zmiennej prognozowanej

6. Prognozowanie na podstawie prawidłowości prospektywnych - modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców

7. Korygowanie, kombinacja i budowa ostatecznych prognoz sprzedaży
7.1. Korygowanie prognoz
7.2. Kombinacja prognoz
7.3. Budowa ostatecznej prognozy sprzedaży

Część III. Prognozowanie w zarządzaniu finansami

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Planowanie a prognozowanie finansowe
9.2. Podstawowe pojęcia prognozowania finansowego
9.3. Proces budowy prognoz finansowych w przedsiębiorstwie

10. Prognozowanie i symulacje w obszarze budżetowania kapitałowego
10.1. Prognozowanie przepływów pieniężnych z inwestycji
10.2. Konstrukcja sprawozdań finansowych pro forma

11. Prognozowanie w zarządzaniu aktywami obrotowymi przedsiębiorstwa
11.1. Prognozowanie zapasów
11.2. Prognozowanie należności
11.3. Prognozowanie zobowiązań
11.4. Prognozowanie wpływów i wydatków gotówkowych. Budżet gotówki

12. Prognozowanie w zarządzaniu kondycją finansową przedsiębiorstwa
12.1. Metody prognozowania kondycji finansowej
12.2. Systemy wczesnego ostrzegania (SWO)
12.3. System wczesnego ostrzegania oparty na monitorowaniu szeregu czasowego wskaźnika finansowego
12.4. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Prognozowanie w zarządzaniu sprzedażą i finansami przedsiębiorstwa”, kupili także:

Work- life balance. Jak znaleźć równowagę w duchu kaizen, Aneta Wątor, Wydawnictwo Onepress

Platforma Android Nowe wyzwania, Erik Hellman, Wydawnictwo Helion

Algorytmy PWN, Sanjoy Dasgupta, Christos Papadimitriou, Umesh Vazirani, Wydawnictwo Naukowe PWN

Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic Wydanie II, Paweł „Sariel” Kmieć, Wydawnictwo Promise

Digital Business i E-Commerce Management Strategia, Realizacja, Praktyka, Dave Chaffey, Wydawnictwo Naukowe PWN

Pracuj mniej i lepiej! Odkryj i realizuj swój potencjał, Michael Bungay Stanier, Wydawnictwo Onepress

Blitzmarketing Praktyczny przewodnik po narzędziach WEB 3.0, Michael Tasner, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Kurs kadry i płace Sage Symfonia 2015 + CD, Magdalena Chomuszko, Wydawnictwo Naukowe PWN

Tablet dla seniorów Samo sedno, Agnieszka Serafinowicz, Wydawnictwo Edgard

wtorek, 19 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami