Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WKiŁ
Prawo transportu lądowego

Prawo transportu lądowego

52.50zł
39.38zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autor: Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak

ISBN: 978-83-7526-696-2

Ilość stron: 320

Data wydania: 10/2009

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
• znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
• eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
• metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
• sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
• prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA.

Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny

2. Eksploracja danych prognostycznych
2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2. Statystyczna obróbka danych
2.2.1. Czyszczenie danych
2.2.2. Przekształcanie danych
2.3. Eksploracyjna analiza danych

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1. Modele formalne I rodzaju
4.1.1. Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
4.2. Modele formalne II rodzaju

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2. Modele formalne II rodzaju

6. Modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1. Kombinacja prognoz
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
7.2. Monitorowanie prognoz

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem”, kupili także:
<b>Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik</b>, <font color="navy">Brian Wood</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Adobe Illustrator CC/CC PL. Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Wydawnictwo HELION
<b>Nowe Ślady Pitagorasa Książka o matematyce</b>, <font color="navy">Bogdan Miś</font>, <font color="green"> Wydawnictwo BTC</font>
Nowe Ślady Pitagorasa Książka o matematyce, Bogdan Miś, Wydawnictwo BTC
<b>Wybrane zagadnienia z gemmologii, nauki o kamieniach szlachetnych i ozdobnych</b>, <font color="navy">Elżbieta Grządka</font>, <font color="green"> Wydawnictwo UMCS</font>
Wybrane zagadnienia z gemmologii, nauki o kamieniach szlachetnych i ozdobnych, Elżbieta Grządka, Wydawnictwo UMCS
<b>Marketing partyzancki w mediach społecznościowych 126 narzędzi w walce o pozycję w internecie</b>, <font color="navy">Jay Conrad Levinson, Shane Gibson</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Wolters Kluwer</font>
Marketing partyzancki w mediach społecznościowych 126 narzędzi w walce o pozycję w internecie, Jay Conrad Levinson, Shane Gibson, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>Efekt wirusowy w biznesie Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek</b>, <font color="navy">Jonah Berger</font>, <font color="green"> Wydawnictwo MT Biznes</font>
Efekt wirusowy w biznesie Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek, Jonah Berger, Wydawnictwo MT Biznes
<b>Sztuka szybszego biegania</b>, <font color="navy">Julian Goater, Don Melvin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo GALAKTYKA</font>
Sztuka szybszego biegania, Julian Goater, Don Melvin, Wydawnictwo GALAKTYKA
<b>Użytkowanie komputerów. Wiedzieć więcej</b>, <font color="navy">William Buchanan</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Użytkowanie komputerów. Wiedzieć więcej, William Buchanan, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1.0 + CD</b>, <font color="navy">Adam Depta, Jacek Białek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo C.H. BECK</font>
Statystyka dla studentów z programem STAT_STUD 1.0 + CD, Adam Depta, Jacek Białek, Wydawnictwo C.H. BECK
<b>Wprowadzenie do statystyki dla przyrodników Wydanie 4</b>, <font color="navy">Adam Łomnicki</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Wprowadzenie do statystyki dla przyrodników Wydanie 4, Adam Łomnicki, Wydawnictwo Naukowe PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska
 Kategoria:
 Algorytmy
Zaprzyjaźnij się z algorytmami Przewodnik dla początkujących i średniozaawansowanych

Zaprzyjaźnij się z algorytmami Przewodnik dla początkujących i średniozaawansowanych

49.00zł
36.26zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Bezpieczeństwo sieci w Linuksie. Wykrywanie ataków i obrona przed nimi za pomocą iptables, psad i fwsnort Michael Rash HELION
OpenGL programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle HELION
OpenOffice 3.x PL Oficjalny podręcznik Mirosław Dziewoński HELION
C++. Leksykon kieszonkowy Kyle Loudon HELION
Bionika Wydanie 2 Ewaryst Tkacz, Przemysław Borys WNT
Pamięć genialna! Poznaj triki i wskazówki mistrza Dominic O'Brien Sensus
Prolog Programowanie W.F. Clocksin, C.S. Mellish HELION
Solid Edge 17 Podstawy Grzegorz Kazimierczak HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 3 Dante Treglia HELION

wtorek, 14 sierpień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami