Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Wolters Kluwer
Ustawa o transporcie drogowym Komentarz Wydanie 2

Ustawa o transporcie drogowym Komentarz Wydanie 2

129.00zł
103.20zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autor: Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak

ISBN: 978-83-7526-696-2

Ilość stron: 320

Data wydania: 10/2009

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
• znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
• eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
• metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
• sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
• prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA.

Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny

2. Eksploracja danych prognostycznych
2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2. Statystyczna obróbka danych
2.2.1. Czyszczenie danych
2.2.2. Przekształcanie danych
2.3. Eksploracyjna analiza danych

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1. Modele formalne I rodzaju
4.1.1. Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
4.2. Modele formalne II rodzaju

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2. Modele formalne II rodzaju

6. Modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1. Kombinacja prognoz
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
7.2. Monitorowanie prognoz

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem”, kupili także:
<b>Współczesna filozofia matematyki Wybór tekstów</b>, <font color="navy">Roman Murawski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Współczesna filozofia matematyki Wybór tekstów, Roman Murawski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Siła motywacji - jak dopingować siebie i ludzi z którymi pracujesz</b>, <font color="navy">Jarosław Kordziński</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Siła motywacji - jak dopingować siebie i ludzi z którymi pracujesz, Jarosław Kordziński, Wydawnictwo Onepress
<b>Zastosowania badań systemowych w nauce, technice i ekonomii</b>, <font color="navy">Janusz Kacprzyk, Zbigniew Nahorski, Dariusz Wagner</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Zastosowania badań systemowych w nauce, technice i ekonomii, Janusz Kacprzyk, Zbigniew Nahorski, Dariusz Wagner, Wydawnictwo EXIT
<b>Innowacyjna bankowość internetowa Bank Web 2.0</b>, <font color="navy">Elżbieta Guzek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Wolters Kluwer</font>
Innowacyjna bankowość internetowa Bank Web 2.0, Elżbieta Guzek, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>O negocjacjach i negocjatorach Poradnik praktyka</b>, <font color="navy">Andrzej Niemczyk, Mariusz Kędzierski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
O negocjacjach i negocjatorach Poradnik praktyka, Andrzej Niemczyk, Mariusz Kędzierski, Wydawnictwo Onepress
<b>Microsoft SQL Server 2008 od środka Programowanie w języku T-SQL</b>, <font color="navy">Itzik Ben-Gan, Dejan Sarka, Roger Wolter, Greg Low, Ed Katibah, Isaac</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Microsoft Press</font>
Microsoft SQL Server 2008 od środka Programowanie w języku T-SQL, Itzik Ben-Gan, Dejan Sarka, Roger Wolter, Greg Low, Ed Katibah, Isaac, Wydawnictwo Microsoft Press
<b>PowerPoint 2007 PL nieoficjalny podręcznik</b>, <font color="navy">E. A. Vander Veer</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
PowerPoint 2007 PL nieoficjalny podręcznik, E. A. Vander Veer, Wydawnictwo HELION
<b>Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty</b>, <font color="navy">Paweł Zakrzewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty, Paweł Zakrzewski, Wydawnictwo HELION
<b>Ekspozycja bez tajemnic Wydanie rozszerzone i uaktulanione</b>, <font color="navy">Bryan Peterson</font>, <font color="green"> Wydawnictwo GALAKTYKA</font>
Ekspozycja bez tajemnic Wydanie rozszerzone i uaktulanione, Bryan Peterson, Wydawnictwo GALAKTYKA
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska
 Kategoria:
 Informatyczne systemy zarzadzania
Informatyka i komputerowe wspomaganie prac inżynierskich

Informatyka i komputerowe wspomaganie prac inżynierskich

59.90zł
49.12zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
ECDL Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Przewodnik Tom II Leszek Litwin HELION
VBA dla Excela 2016 PL. 222 praktyczne przykłady Witold Wrotek HELION
SAP R/3 Przewodnik dla menadżerów Vivek Kale HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 1 Mark DeLoura HELION
Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 1. Urządzenia te Tomasz Kowalski, Tomasz Orkisz HELION
Serwer SQL 2008 Usługi biznesowe Analiza i eksploracja danych Danuta Mendrala, Marcin Szeliga HELION
Android w praktyce Charlie Collins, Michael Galpin, Matthias Kaeppler HELION
Delphi 7 Kompendium programisty Adam Boduch HELION
Mathcad ćwiczenia wydanie II Jacek Pietraszek HELION

sobota, 25 maj 2019   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami