Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Difin
Organizacja wirtualna Teoria i praktyka

Organizacja wirtualna Teoria i praktyka

41.00zł
36.90zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autor: Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak

ISBN: 978-83-7526-696-2

Ilość stron: 320

Data wydania: 10/2009

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
• znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
• eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
• metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
• sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
• prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA.

Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny

2. Eksploracja danych prognostycznych
2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2. Statystyczna obróbka danych
2.2.1. Czyszczenie danych
2.2.2. Przekształcanie danych
2.3. Eksploracyjna analiza danych

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1. Modele formalne I rodzaju
4.1.1. Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
4.2. Modele formalne II rodzaju

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2. Modele formalne II rodzaju

6. Modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1. Kombinacja prognoz
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
7.2. Monitorowanie prognoz

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem”, kupili także:
<b>AdWords i Analytics Zostań certyfikowanym specjalistą</b>, <font color="navy">Krzysztof Marzec , Tomasz Trzósło</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
AdWords i Analytics Zostań certyfikowanym specjalistą, Krzysztof Marzec , Tomasz Trzósło, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta</b>, <font color="navy">Bożena Pawłowska, Justyna Witkowska, Lech Nieżurawski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Bożena Pawłowska, Justyna Witkowska, Lech Nieżurawski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Efektywność informacyjna rynku giełdowego</b>, <font color="navy">Paweł Wajda</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Wolters Kluwer</font>
Efektywność informacyjna rynku giełdowego, Paweł Wajda, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>Podstawy zarządzania produkcją</b>, <font color="navy">Ewa Grandys</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Difin</font>
Podstawy zarządzania produkcją, Ewa Grandys, Wydawnictwo Difin
<b>Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców</b>, <font color="navy">Jeffrey K. Liker</font>, <font color="green"> Wydawnictwo MT Biznes</font>
Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców, Jeffrey K. Liker, Wydawnictwo MT Biznes
<b>Nagradzanie i wyróżnianie pracowników 151 błyskotliwych rozwiązań</b>, <font color="navy">Ken Lloyd</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Nagradzanie i wyróżnianie pracowników 151 błyskotliwych rozwiązań, Ken Lloyd, Wydawnictwo Onepress
<b>Wybrane zagadnienia rachunkowości finansowej dla zaawansowanych Zbiór zadań</b>, <font color="navy">Barbara Gierusz, Roman Nilidziński</font>, <font color="green"> Wydawnictwo ODDK</font>
Wybrane zagadnienia rachunkowości finansowej dla zaawansowanych Zbiór zadań, Barbara Gierusz, Roman Nilidziński, Wydawnictwo ODDK
<b>Bądź piękna Sekrety makijażu</b>, <font color="navy">Robert Jones</font>, <font color="green"> Wydawnictwo ABE Dom Wydawn</font>
Bądź piękna Sekrety makijażu, Robert Jones, Wydawnictwo ABE Dom Wydawn
<b>Stylowe wnętrza</b>, <font color="navy">Judith Miller, Martin Miller</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Arkady</font>
Stylowe wnętrza, Judith Miller, Martin Miller, Wydawnictwo Arkady
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska
 Kategoria:
 Windows 2012 serwer
Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

69.30zł
55.44zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Linux niezbędnik programisty John Fusco HELION
Serwer SQL 2008 Administracja i programowanie Danuta Mendrala, Paweł Potasiński, Marcin Szeliga, Damian Widera HELION
Układy mikroprocesorowe przykłady rozwiązań Bartłomiej Zieliński HELION
Linux dla programistów i użytkowników Graham Glass, King Ables HELION
100 sposobów na tworzenie robotów sieciowych Kevin Hemenway, Tara Calishain HELION
Systemy uczące się Rozpoznawanie wzorców analiza skupień i redukcja wymiarowości Mirosław Krzyśko, Waldemar Wołyński, Tomasz Górecki, Michał Skorzybut WNT
Projektowanie gier Podstawy Wydanie II Ernest Adams HELION
Rootkity Sabotowanie jądra systemu Windows Greg Hoglund, Jamie Butler HELION
C++. Leksykon kieszonkowy Kyle Loudon HELION

poniedziałek, 25 marzec 2019   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami