Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Czarne dziury bez tajemnic

Czarne dziury bez tajemnic

36.00zł
27.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 59.00zł
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autor: Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak

ISBN: 978-83-7526-696-2

Ilość stron: 320

Data wydania: 10/2009

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami.

Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
• znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
• eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
• metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
• sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
• prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,

Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA.

Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Rozdziały:

Część I. Wprowadzenie

1. Prognozowanie w przedsiębiorstwie
1.1. Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.2. Podstawy prognozowania
1.3. Prognozowanie - podstawowe pojęcia
1.4. Proces prognostyczny

2. Eksploracja danych prognostycznych
2.1. Pojęcia i zadania eksploracji danych
2.2. Statystyczna obróbka danych
2.2.1. Czyszczenie danych
2.2.2. Przekształcanie danych
2.3. Eksploracyjna analiza danych

Część II. Prognozowanie wielkości sprzedaży

3. Pojęcie i procedura prognozowania sprzedaży

4. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących w sprzedaży
4.1. Modele formalne I rodzaju
4.1.1. Modele szeregów czasowych
4.1.2. Modele szeregów czasowych ze stałym poziomem
4.1.3. Modele szeregów czasowych z trendem
4.1.4. Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi
4.1.5. Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi
4.1.6. Modele ARMA i ARIMA
4.2. Modele formalne II rodzaju

5. Prognozowanie na podstawie prawidłowości występujących pomiędzy sprzedażą a innymi zjawiskami
5.1. Modele formalne I rodzaju
5.1.1. Modele ekonometryczne
5.1.2. Drzewa regresyjne
5.1.3. Modele analogowe
5.1.4. Modele ze zmiennymi wiodącymi
5.1.5. Testy rynkowe
5.2. Modele formalne II rodzaju

6. Modele nieformalne
6.1. Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą
6.2. Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa
6.3. Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa
6.4. Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców
6.5. Prawdopodobieństwo subiektywne

7. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów. Monitorowanie prognoz
7.1. Integracja modeli formalnych z ocenami ekspertów
7.1.1. Kombinacja prognoz
7.1.2. Korygowanie prognoz budowanych na podstawie modeli formalnych I rodzaju
7.1.3. Konstruowanie prognoz na podstawie modeli formalnych II rodzaju
7.2. Monitorowanie prognoz

Część III. Prognozowanie w ocenie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

8. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.1. Pojęcia wstępne
8.2. Źródła danych
8.3. Metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
8.3.1. Analiza wskaźnikowa
8.3.2. Inne metody oceny sytuacji finansowej

9. Prognozowanie i symulacje finansowe w przedsiębiorstwie
9.1. Przedmiot i cel prognozowania finansowego w przedsiębiorstwie
9.2. Procedura prognozowania i symulacji finansowych
9.3. Metody prognozowania finansowego
9.3.1. Budżetowanie
9.3.2. Metoda procentu od sprzedaży i jej warianty
9.4. Przykłady zastosowań metod prognozowania finansowego
9.4.1. Budżet gotówki
9.4.2. Sprawozdania finansowe pro forma

10. Prognozowanie bankructwa przedsiębiorstw
10.1. Istota prognozowania bankructwa
10.2. Etapy budowy modeli prognozowania bankructwa
10.3. Wykorzystanie analizy dyskryminacyjnej do prognozowania bankructwa przedsiębiorstw
Tablice statystyczne

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem”, kupili także:

Diesel Autoporadnik, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Auto

Sklep internetowy. Jak prawidłowo rozliczać podatki?, Anna Wyrzykowska, Wydawnictwo Difin

Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających myślenie wizualne, Charles Phillips, Wydawnictwo Sensus

Diagnostyka samochodów osobowych Wydanie 8, Krzysztof Trzeciak, Wydawnictwo WKiŁ

Kompresja dźwięku i obrazu wideo (Real World), Andy Beach, Wydawnictwo Helion

Czy Polska dogoni Niemcy, Witold M. Orłowski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Jak pracować zdalnie i nie zwariować, Aleksandra Pogorzelska, Patryk Wójcik, Barbara Wójcik, Wydawnictwo Onepress

Pomiary elektryczne i elektroniczne Podręcznik do kształcenia w zawodach: elektryk, technik elektryk Kwalifikacja EE.05, Michał Cedro , Daniel Wilczkowski, Wydawnictwo WKiŁ

Wstęp do optyki kwantowej, Christopher C. Gerry, Peter L. Knight, Wydawnictwo Naukowe PWN

wtorek, 19 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami