Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyczne systemy zarządzania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Poznajemy LEGO MINDSTORMS EV3. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów

Poznajemy LEGO MINDSTORMS EV3. Narzędzia i techniki budowania i programowania robotów

69.30zł
58.91zł
Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II 69.00zł 48.30zł
Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II

Tytuł: Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II
Autor: Marek Piotrowski
ISBN: 978-83-283-2521-0
Ilość stron: 432
Data wydania: 07/2016 (wydanie 2)
Oprawa: Miękka
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION
Cena: 69.00zł 48.30zł


Jedna z najlepszych pozycji z zakresu zarządzania procesami na rynku!

Proces biznesowy to pojęcie z obszaru zarządzania przedsiębiorstwem. To seria powiązanych ze sobą działań czy zadań, która ma prowadzić do osiągnięcia oczekiwanego efektu bądź rozwiązania postawionego problemu. Tajniki zarządzania firmą lub organizacją poprzez procesy nie są łatwe i nie da się ich w mig opanować, jednak ich wdrożenie okazuje się zwykle wysoce opłacalne, a często wręcz konieczne tam, gdzie przykłada się dużą wagę do sprawnego kierowania. Czyli praktycznie w każdym przedsiębiorstwie, którego menedżerowie myślą o podnoszeniu wydajności i efektywności pracy.

Projektowanie procesów wymaga przygotowania merytorycznego oraz zdolności do powiązania praktyki biznesowej ze znajomością odpowiednich narzędzi. Dobrze, jeśli praktykę z tego obszaru zdobywa się na konkretnym rynku, na którym funkcjonuje przedsiębiorstwo.

To ważne, bo nasza rodzima rzeczywistość jest całkiem inna niż choćby amerykańska, o czym dobrze wie Marek Piotrowski, od kilkunastu lat specjalizujący się w projektowaniu procesów biznesowych z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Z pomocą niniejszego podręcznika autor pragnie przeprowadzić czytelnika przez projektowanie, testowanie i optymalizację procesów, ze szczególnym uwzględnieniem problemów, z jakimi można się spotkać na polskim gruncie.

Wydanie drugie wzbogacono o dodatkowy rozdział, omawiający modelowanie procesów przy użyciu Enterprise Architect, czyli najpopularniejszego narzędzia przeznaczonego do tego celu.

Spis treści:

Rozdział 1. Proces (13)

  • 1.1. Składowe opisu procesu (15)
  • 1.2. Elementy określające proces (16)

Rozdział 2. Notacja BPMN (19)

  • 2.1. Rodzaje zadań (22)
  • 2.2. Rozgałęzianie procesu (23)
    • 2.2.1. Bramka ALBO (XOR) (23)
    • 2.2.2. Bramka LUB (OR) (25)
    • 2.2.3. Bramka I (AND) (25)
    • 2.2.4. Bramka złożona (COMPLEX) (27)
  • 2.3. Symbole zdarzeń (27)
    • 2.3.1. Grubość i rodzaj obramowania okręgu, czyli symbole zdarzeń (27)
    • 2.3.2. Styl linii obramowania okręgu, czyli zdarzenia przerywające i nieprzerywające (37)
    • 2.3.3. Ikona wewnątrz symbolu, czyli oznaczenie czynności (40)
    • 2.3.4. Rodzaj ikony (zdarzenie przyjęcia/zdarzenie wysłania) (40)
  • 2.4. Łączenie gałęzi procesu (47)
    • 2.4.1. Bramka łącząca ALBO (XOR) (47)
    • 2.4.2. Bramka łącząca I (AND) (47)
    • 2.4.3. Bramka łącząca LUB (OR) (49)
    • 2.4.4. Bramka łącząca złożona (COMPLEX) (49)
    • 2.4.5. Łączenie bez bramek (53)
  • 2.5. Określanie uczestników procesu (54)
    • 2.5.1. Przykład opisu (54)
    • 2.5.2. Dlaczego warto opisywać proces za pomocą ról, a nie nazwisk? (55)
  • 2.6. Reprezentacja interakcji z podmiotami zewnętrznymi (59)
    • 2.6.1. Baseny (59)
    • 2.6.2. Procesy prywatne i publiczne (59)
    • 2.6.3. Kolaboracja i konwersacja (61)
    • 2.6.4. Podmioty wieloinstancyjne (66)
  • 2.7. Podprocesy (68)
    • 2.7.1. Podprocesy osadzone (68)
    • 2.7.2. Podprocesy zdarzeniowe (73)
    • 2.7.3. Podprocesy niesekwencyjne (doraźne) (75)
    • 2.7.4. Podproces Pętla (77)
    • 2.7.5. Podprocesy wieloinstancyjne (77)
  • 2.8. Pomocnicze elementy notacji (86)
    • 2.8.1. Obiekty obrazujące dane (86)
    • 2.8.2. Grupy (91)
    • 2.8.3. Symbole prywatne (91)
    • 2.8.4. Adnotacje (92)
  • 2.9. Choreografie (94)
    • 2.9.1. Podstawowe pojęcia (94)
    • 2.9.2. Choreografia złożona (96)
    • 2.9.3. Użycie symboli zwielokratniających (97)
    • 2.9.4. Przykład zastosowania (97)
    • 2.9.5. Sekwencje poprawne i niepoprawne (98)
    • 2.9.6. Użycie bramek w diagramach choreografii (101)
    • 2.9.7. Zdarzenia w choreografiach (109)
    • 2.9.8. Wykorzystanie choreografii w diagramie kolaboracji (współpracy) (110)
    • 2.9.9. Posługiwanie się globalną choreografią lub globalnym zadaniem choreografii (110)
  • 2.10. Dla porządku - podsumowanie (110)

Rozdział 3. Pozostałe notacje (115)

  • 3.1. UML (116)
    • 3.1.1. Diagram czynności (116)
    • 3.1.2. Diagram stanów (122)
    • 3.1.3. Interakcje po raz pierwszy, czyli diagram sekwencji (przebiegu) (124)
    • 3.1.4. Interakcje po raz drugi, czyli diagram komunikacji (129)
    • 3.1.5. Interakcje po raz trzeci, czyli diagram czasowy (130)
    • 3.1.6. Interakcje po raz czwarty, czyli diagram przeglądu interakcji (131)
    • 3.1.7. Diagram przypadków użycia (132)
  • 3.2. RAD (138)
  • 3.3. Przypadki użycia (139)
  • 3.4. Flowchart (144)
  • 3.5. Diagram przepływu danych (DFD) (147)
  • 3.6. Diagram stanów (149)
  • 3.7. Diagramy księgi jakości (151)
  • 3.8. Service blueprint (152)
  • 3.9. Nierysunkowe metody zapisu (153)
    • 3.9.1. Macierz RACI (155)
    • 3.9.2. Macierz SIPOC (155)

Rozdział 4. Tworzenie opisu procesu (157)

  • 4.1. Identyfikacja procesów (157)
    • 4.1.1. Analiza dokumentacji biznesowej (157)
    • 4.1.2. Kwestionariusze (157)
    • 4.1.3. Wywiad (159)
    • 4.1.4. User stories (159)
    • 4.1.5. Warsztaty (160)
    • 4.1.6. Obserwacja (autorejestracja bądź śledzenie) (161)
    • 4.1.7. Praktyka (terminowanie) (162)
    • 4.1.8. Metoda trawnika - dekretacja (162)
    • 4.1.9. Przedstawiciel klienta (162)
    • 4.1.10. Prototypowanie (163)
    • 4.1.11. Podsumowanie (164)
  • 4.2. Sporządzenie opisu procesu (166)
    • 4.2.1. Metryka dokumentu (166)
    • 4.2.2. Wstęp (166)
    • 4.2.3. Opis procesu "as is" (167)
    • 4.2.4. Opis procesu "to be" (177)
    • 4.2.5. Zdefiniowanie procesu to dopiero początek (181)
  • 4.3. Sporządzanie schematu procesu na podstawie diagramu struktury produktów (182)

Rozdział 5. Rodzaje obiegów (191)

  • 5.1. Podział ze względu na sposób definiowania ścieżki obiegu (191)
    • 5.1.1. Dekretacja (191)
    • 5.1.2. Sekwencje zdarzeń - już nie dekretacja, jeszcze nie workflow (193)
    • 5.1.3. Obieg typu workflow (199)
    • 5.1.4. Obieg stanowy (202)
    • 5.1.5. Obieg definiowany za pomocą silnika reguł (204)
  • 5.2. Podział procesów ze względu na medium obiegu (207)

Rozdział 6. Najczęstsze błędy (209)

  • 6.1. Błąd typu "Przetwarzanie gniazdowe" (209)
  • 6.2. Błąd typu "Szybka pętla" (210)
  • 6.3. Błąd typu "Bezkresna pętla" (213)
    • 6.3.1. Schemat z wykorzystaniem zdarzenia pośredniego (214)
    • 6.3.2. Schemat z rozszerzoną pętlą (215)
  • 6.4. Gdy "tak" spotyka się z "nie", czyli błąd zbędnej decyzji (216)
  • 6.5. Drobne błędy notacyjne (219)
    • 6.5.1. Cancel zamiast znaku uniwersalnego (219)
    • 6.5.2. Oczekiwanie na zdarzenie Cancel (219)
    • 6.5.3. Nieprawidłowe warunki bramki ALBO (XOR) (220)
    • 6.5.4. Nieszkodliwe błędy (222)
    • 6.5.5. Błąd czy nie błąd? (222)

Rozdział 7. Typowe zagadnienia (225)

  • 7.1. Kanały komunikacji systemu kancelaryjnego z otoczeniem (225)
  • 7.2. Wpływ dokumentu papierowego (225)
    • 7.2.1. Przypadek trywialny (225)
    • 7.2.2. Przypadek trywialny z połączeniem kancelarii z archiwum (229)
    • 7.2.3. Rozwiązanie ze skanerem masowym i rozproszonym opisem dokumentu (230)
    • 7.2.4. Rozwiązanie z kodem kreskowym (234)
    • 7.2.5. Rozwiązanie z kodem kreskowym i archiwizacją w kartonach (235)
    • 7.2.6. Rozwiązanie z rejestracją przesyłek (236)
    • 7.2.7. Przesyłki rejestrowane (239)
  • 7.3. Wpływ dokumentu uzupełniającego sprawę (240)
    • 7.3.1. Kojarzenie na podstawie numeru sprawy (242)
    • 7.3.2. Kojarzenie ręczne (242)
  • 7.4. Wpływ dokumentu papierowego uzupełniającego przepływ elektroniczny (243)
    • 7.4.1. Wersja procesu bez automatyzacji (244)
    • 7.4.2. Wersja z wykorzystaniem kodu kreskowego (245)
    • 7.4.3. Wersja z kodem dwuwymiarowym (248)
  • 7.5. Wysyłka dokumentu papierowego (252)
    • 7.5.1. Wysyłka jednego dokumentu w jednej kopercie (252)
    • 7.5.2. Kilka dokumentów w jednej przesyłce (254)
  • 7.6. Jeszcze o przyjmowaniu dokumentów (261)

Rozdział 8. Niektóre zagadnienia optymalizacyjne (263)

  • 8.1. Kształtowanie przebiegu procesu w zależności od priorytetów (263)
    • 8.1.1. Topologia minimalizująca czas trwania procesu (263)
    • 8.1.2. Topologia minimalizująca korespondencję (265)
    • 8.1.3. Topologia minimalizująca nakład pracy (265)
  • 8.2. Metoda ścieżki krytycznej w wydaniu BPM (266)
    • 8.2.1. Czym jest ścieżka krytyczna i dlaczego jej wyznaczenie jest tak ważne? (267)
    • 8.2.2. Wyznaczanie ścieżki krytycznej (267)
  • 8.3. Pobieranie zadań przez wykonawców ze wspólnej puli (272)
  • 8.4. Przydział wykonawców do zadań przy przetwarzaniu masowym (274)
  • 8.5. Priorytetyzacja (279)
    • 8.5.1. [Ważność sprawy] (281)
    • 8.5.2. [Liczba dni zapasu] (281)
  • 8.6. Zjawisko wąskiego gardła (282)
  • 8.7. Doskonalenie procesów (284)

Rozdział 9. Testowanie procesów (287)

  • 9.1. Najprościej (287)
    • 9.1.1. Opis systemu przy użyciu diagramu stanów (287)
    • 9.1.2. Co to wszystko ma wspólnego z testami? (289)
    • 9.1.3. Dla ciekawskich, czyli dlaczego zamieszczone diagramy nazwałem stanami uproszczonymi? (290)
  • 9.2. Nieco trudniejszy przykład (292)
  • 9.3. Definiowanie kompletnego testu za pomocą schematu BPMN (296)
    • 9.3.1. Opis rozważanego procesu (296)
    • 9.3.2. Etap 1. Porządkowanie schematu (297)
    • 9.3.3. Etap 2. Jawne wprowadzenie działań wyzwalanych zdarzeniami (300)
    • 9.3.4. Etap 3. Wprowadzenie na schemat wyjść niejawnych (303)
    • 9.3.5. Etap 4. Zaznaczenie literami kroków, w których następuje rozgałęzienie (306)
    • 9.3.6. Etap 5. Zaznaczenie działań wewnętrznych w krokach (308)
    • 9.3.7. Etap 6. Opisanie kryteriów powodzenia dla zdarzeń wewnętrznych (310)
    • 9.3.8. Etap 7. Specyfikacja rozgałęzień (311)
    • 9.3.9. Etap 8. Sporządzenie szkieletu tablicy kontrolnej (311)
    • 9.3.10. Etap 9. Definiowanie przebiegów testowych (314)
    • 9.3.11. Etap 10. Sporządzenie formularza testów (328)
  • 9.4. Przeprowadzanie testów (333)

Rozdział 10. Pomiary (335)

  • 10.1. Po co definiować wskaźniki? (335)
  • 10.2. Cechy dobrego wskaźnika (336)
    • 10.2.1. Cechy techniczne (336)
    • 10.2.2. Merytoryczne cechy wskaźników (337)
  • 10.3. Wpływ pomiarów na proces (340)
  • 10.4. Proces definiowania wskaźników (340)
  • 10.5. Rodzaje mierników (340)
  • 10.6. Mierniki niezmienne (z założenia) (343)
  • 10.7. Aspekt ludzki (343)

Rozdział 11. Na koniec: trochę ideologii, czyli o procesach w ogóle (345)

  • 11.1. Procesowa struktura przedsiębiorstwa i jej skutki, czyli po co w ogóle wdrażać procesy biznesowe (346)
    • 11.1.1. Podejście departamentowe a podejście procesowe (347)
    • 11.1.2. Firma zorientowana procesowo (352)
    • 11.1.3. IT - integracja istniejących w firmie systemów informatycznych (356)
    • 11.1.4. Wymuszanie stosowania procedur jakości (358)
    • 11.1.5. Korzyści na poziomie stanowiska pracy (359)
  • 11.2. Model dojrzałości procesowej organizacji CMMI (359)
  • 11.3. Zmiany, zmiany, zmiany... (360)

Rozdział 12. Wspomaganie projektowania procesów przy zastosowaniu Enterprise Architect (363)

  • 12.1. Interfejs Enterprise Architect (363)
  • 12.2. Przykład I - diagramy procesów w Enterprise Architect (364)
    • 12.2.1. Tworzenie modelu (365)
    • 12.2.2. Tworzenie widoku (368)
    • 12.2.3. Tworzenie pakietu (369)
    • 12.2.4. Tworzenie diagramu procesu (371)
    • 12.2.5. Podłączanie procesu podrzędnego pod aktywność w procesie głównym (384)
    • 12.2.6. Proces podrzędny - diagram Decyzja (385)
    • 12.2.7. Formatowanie artefaktów (389)
  • 12.3. Przykład II - rejestracja przypadków użycia w Enterprise Architect (392)
    • 12.3.1. Tworzenie diagramu przypadków użycia (393)
    • 12.3.2. Rejestrowanie atrybutów przypadku użycia (398)
    • 12.3.3. Rejestrowanie scenariusza przypadku użycia (401)
  • 12.4. Zarządzanie stopniem zaprojektowania przypadków użycia (411)
    • 12.4.1. Statusy przypadków użycia (411)
    • 12.4.2. Definiowanie własnych statusów (411)
    • 12.4.3. Śledzenie stopnia zaprojektowania przypadków użycia (415)
  • 12.5. Gdzie szukać pomocy (420)

Dodatek A. Informacje pomocnicze (421)

Dodatek B. Zalecana lektura (429)

Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II
Tytuł książki: "Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II"
Autor: Marek Piotrowski
Wydawnictwo: HELION
Cena: 69.00zł 48.30zł
Klienci, którzy kupili „Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II”, kupili także:
<b>Internet a prawo autorskie</b>, <font color="navy">Niewęgłowski Adrian, Chrzanowski Mateusz</font>, <font color="green"> Wydawnictwo UMCS</font>
Internet a prawo autorskie, Niewęgłowski Adrian, Chrzanowski Mateusz, Wydawnictwo UMCS
<b>Barbarzyńca w Azji</b>, <font color="navy">Henri Michaux</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Świat Literacki</font>
Barbarzyńca w Azji, Henri Michaux, Wydawnictwo Świat Literacki
<b>Geniusz techniki bogów</b>, <font color="navy">David Hatcher Childress</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Amber</font>
Geniusz techniki bogów, David Hatcher Childress, Wydawnictwo Amber
<b>Katedra</b>, <font color="navy">Raymond Carver</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Czuły Barbarzyńca Press</font>
Katedra, Raymond Carver, Wydawnictwo Czuły Barbarzyńca Press
<b>Układy bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie, diagnostyka</b>, <font color="navy">Antoni Szulborski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Układy bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie, diagnostyka, Antoni Szulborski, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Panorama współczesnej filozofii</b>, <font color="navy">Jacek Hołówka, Bogdan Dziobkowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Panorama współczesnej filozofii, Jacek Hołówka, Bogdan Dziobkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Matematyka
Zadania z matematyki wyższej Część 1 Wydanie VII

Zadania z matematyki wyższej Część 1 Wydanie VII

39.00zł
28.47zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 2 Dante Treglia HELION
Po prostu Unix Deborah S. Ray, Eric J. Ray HELION
Przewodnik audytora systemów informatycznych Marian Molski, Małgorzata Łacheta HELION
Energia jądrowa wczoraj i dziś Wydanie 2 Grzegorz Jezierski WNT
Excel profesjonalna analiza i prezentacja danych Jinjer Simon HELION
Idealna reklama Sztuka promowania aplikacji w internecie Erica Sadun, Steve Sande HELION
Podstawy fizyki atomu Zofia Leś Naukowe PWN
LATEX wiersz po wierszu Antoni Diller HELION
Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 1. Urządzenia te Tomasz Kowalski, Tomasz Orkisz HELION

niedziela, 24 wrzesień 2017   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami