Tytuł: | Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług | Tytuł oryginalny | Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services | Autor: | Jon Yablonski | ISBN: | 978-83-283-8054-7 | Ilość stron: | 132 | Data wydania: | 09/2021 | Oprawa: | Miękka | Format: | 140x208 | Wydawnictwo: | Helion | Cena: | 49.00zł |
Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi.
Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług.
Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego.
Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.
W książce:
• prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu
• modele predykcyjne i heurystyka UX
• nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
• warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
• implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii
UX: projekty ukierunkowane na użytkownika.
Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług --- Pozycja niedostępna.---
|