Autor: Jarosław Kordziński
ISBN: 978-83-246-2157-6
Ilość stron: 184
Data wydania: 03/2009
Najbardziej skuteczni są ludzie, którzy… są skuteczni. Kiedy na samą myśl o przekonaniu kogoś do swojego rozwiązania przechodzą Cię ciarki i tracisz zapał, możesz być pewny, że rzeczywiście Ci się to nie uda. Jeżeli natomiast tryskasz entuzjazmem i pewnością siebie - sukces perswazyjny masz w zasięgu ręki!
Skuteczne oddziaływanie na ludzi wymaga przede wszystkim dobrego poznania samego siebie oraz kogoś, na kogo chcemy wpłynąć. Każdy z nas reprezentuje odmienny styl osobowości, który decyduje o indywidualnym modelu odczytywania rzeczywistości i reagowania na nią.
Sposób skutecznej interakcji z drugim człowiekiem powinien być dostosowany do jego temperamentu, charakteru i typu inteligencji. Nie wolno Ci zapomnieć o postawach i wartościach, będących fundamentalnymi elementami postrzegania otaczającego świata.
Pamiętaj także o kilku podstawowych zasadach, których przestrzeganie pozwoli Ci przedstawić rozmówcy sprawę z najbardziej korzystnej dla Ciebie strony:
- Bądź jednoznaczny w swoich stwierdzeniach. Powtarzanie wciąż tego samego wywołuje przekonanie, że to, o czym mówimy, jest prawdą.
- Bądź przekonany do tego, o czym mówisz. Zapał i przekonanie są zaraźliwe.
- Nie oceniaj tych, którzy nie chcą słuchać Twoich racji.
- Dostarczaj rozmówcom argumentów. Dziękuj za uwagę, nawet jeśli nie uważali.
Rozdziały: 1. Poznanie samego siebie (9) 2. Podstawy budowania perswazyjnego JA (23) 3. Rzecz o automotywacji (39) 4. Inteligencja emocjonalna a poziom oddziaływania na innych (49) 5. Zasady budowania oczekiwanych relacji z innymi (67) 6. Podstawy skutecznej komunikacji (81) 7. Aktywne słuchanie jako jedna z podstaw wywierania wpływu (101) 8. Zasady wywierania wpływu społecznego (109) 9. Techniki wywierania wpływu (135) 10. Podstawy skutecznej perswazji (151) 11. Między wywieraniem wpływu a psychomanipulacją (167)
Praktyka przekonywania, czyli jak pozyskiwać zwolenników dla swoich racji i propozycji --- Pozycja niedostępna.---
|