Tytuł: | W poszukiwaniu wartości przedsiębiorstwa | Autor: | Wiktor Patena | ISBN: | 978-83-264-1460-2 | Ilość stron: | 296 | Data wydania: | 06/2011 | Oprawa: | Zawiera CD | Format: | 17.0x24.0cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 79.00zł |
Wycena przedsiębiorstwa, dotychczas kojarzona głównie z jego sprzedażą, obecnie coraz częściej rozpoczyna proces zarządzania wartością. Poszczególne etapy modelu wyceny zostały opisane w wielu książkach. W tej publikacji podjęto jednak próbę przedstawienia koherentnego modelu DCF pozwalającego na połączenie ich w całość, począwszy od wyboru metody, a skończywszy na weryfikacji wyników.
Zbudowanie takiego modelu nie jest możliwe bez użycia technik iteracyjnych. Model DCF, oparty na iteracyjnym podejściu do wyceny przedsiębiorstwa, zaprezentowany został w rozdziale piątym. Inne metody wyceny mają jedynie uzupełniać lub weryfikować wycenę dokonaną za pomocą podejścia dochodowego. Są to przede wszystkim metody porównawcze.
Książkę tę wyróżnia, oprócz prezentacji spójnego modelu wyceny opartego na technikach iteracyjnych, praktyczne podejście do wyceny. Może ona służyć jako przewodnik objaśniający krok po kroku, jak dokonać wyceny przedsiębiorstwa. Kolejne etapy prac to wybór metody, analiza danych historycznych, tworzenie założeń do prognoz, generowanie dokumentów finansowych pro forma, obliczanie przepływów gotówkowych, szacowanie wartości przedsiębiorstwa, przeprowadzanie analiz scenariuszowych i wrażliwości, stosowanie dyskont, weryfikacja i interpretacja wyników. Niemal w każdym rozdziale znajduje się studium przypadku lub przykład ilustrujący opisaną metodę.
Do książki dołączono model DCF na CD - uproszczoną wersję modelu używanego przez autora w praktyce gospodarczej.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla osób działających na rynkach kapitałowych (konsultantów, inwestorów] i w samych przedsiębiorstwach (właścicieli, zarządzających), a także studentów pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu wyceny przedsiębiorstwa.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wycena - zagadnienia wstępne
1.1. Cel wyceny
1.2. Definicje wartości
1.3. Od wyceny do zarządzania wartością
Rozdział 2. Standardy wyceny
2.1. Standardy wyceny na świecie
2.2. Standardy wyceny w Polsce
2.3. Szacowanie wartości przedsiębiorstwa w analizach przedprywatyzacyjnych
Rozdział 3. Klasyfikacja metod wyceny
3.1. Przegląd literatury
3.2. Klasyfikacje metod wyceny
Rozdział 4. Wybór metod wyceny
4.1. Wybór między podejściem kontynuacyjnym a likwidacyjnym
4.2. Algorytmy decyzyjne w procesie wyboru metod szacowania wartości przedsiębiorstwa
Rozdział 5. Metody dochodowe
5.1. Klasyfikacja metod dochodowych
5.2. Procedura wyceny metodą dochodową
5.3. Budowa dokumentów finansowych pro forma
5.4. Budowa modelu prognostycznego
5.5. Przepływy gotówki
5.6. Techniki iteracyjne i-DCF
5.7. Koszt kapitału
5.8. Wartości pozaoperacyjne i pozabilansowe
5.9. Analizy scenariuszowe i analiza wrażliwości
5.10. Wycena spółek typu start-up
5.11. Studium przypadku - wycena spółki typu start-up
5.12. Studium przypadku - wycena hotelu
5.13. Problemy związane z wyceną metodą dochodową
Rozdział 6. Metody majątkowe
6.1. Metoda wartości skorygowanej aktywów netto
6.2. Metody odtworzeniowa i likwidacyjna
6.3. Studium przypadku - wycena inwentarza żywego
Rozdział 7. Metody porównawcze
7.1. Klasyfikacja metod porównawczych
7.2. Model natychmiastowy
7.3. Model jednoczynnikowy
7.4. Model wieloczynnikowy
7.5. Problemy w stosowaniu metod porównawczych
7.6. Studium przypadku - wycena spółki hotelarskiej
Rozdział 8. Elementy opcyjne w wycenie
8.1. Pojęcie opcji realnych
8.2. Opcje finansowe
8.3. Przykład stosowania opcji realnych
8.4. Opcje realne - klasyfikacja metod wyceny
8.5. Wycena opcji realnych - opcja porzucenia
8.6. Wycena opcji realnych - przykład firmy farmaceutycznej
8.7. Firma jako opcja
Rozdział 9. Metody mieszane w wycenie przedsiębiorstw
9.1. Metody mieszane
9.2. Metoda mieszana PATEV
9.3. Premie za płynność i kontrolę
W poszukiwaniu wartości przedsiębiorstwa --- Pozycja niedostępna.---
|