Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Algorytmy Wzorce UML » Zarządzanie projektami » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
  Algorytmy
  Deep Learning Uczenie maszynowe
  Inżynieria oprogramowania
  Scrum
  Sztuczna inteligencja
  Techniki programowania
  Wyrażenia regularne
  Wzorce projektowe
  Zarządzanie projektami
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Poradnik kierownika zespołu 55.65zł
Poradnik kierownika zespołu

Autor: Whitehead Richard

ISBN: 83-204-2956-0

Ilość stron: 358

Data wydania: 2005

Twarda oprawa

Jest to poradnik dla świeżo upieczonych szefów zespołów programistycznych, którzy stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Dziś o powodzeniu procesu tworzenia oprogramowania coraz częściej decyduje postawa kierownika zespołu.

Z książki tej Czytelnik - potencjalny kandydat na to stanowisko - dowie się, jak - skompletować dobry, zgrany zespół, - przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, - motywować ludzi do pracy, - współpracować z zespołem, - zjednać sobie wyższe kierownictwo, - panować nad wymaganiami klienta i zmianami w nich, - planować przedsięwzięcie programistyczne i kierować nim, - prezentować wytworzony produkt programowy, - podejmować skuteczne decyzje.

Książka "Poradnik kierownika zespołu" będzie też przydatna dla szeregowych członków zespołów programistycznych, którzy powinni znać i zrozumieć zasady pracy zespołowej lub tworzenia harmonogramów prac. Doświadczeni szefowie zespołów też znajdą w niej coś dla siebie. Będą mogli choćby skonfrontować swoją wiedzę z wiedzą Autora.

Rozdziały:

NOWY KIEROWNIK

1. Właśnie zostałem kierownikiem zespołu w nowym przedsięwzięciu.
Od czego mam zacząć?
2. Mam kierować istniejącym przedsięwzięciem.
Od czego mam zacząć?
3. Jestem najbardziej doświadczonym programistą w zespole. Jeżeli powierzę projektowanie i kodowanie innym, nie zrobią tego tak dobrze jak ja. Jak mogę zajmować się ważnym projektowaniem i kodowaniem, jeżeli przez cały czas mam pisać dokumentację i robić plany?
4. Kiedy i jak powinienem przeglądać pracę innych?
5. Kiedy zwołać zebranie i jak je prowadzić?
6. Muszę przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem do pracy.
Jak to zrobić?
7. Jak przygotować prezentację?
8. Jak zdobyć szacunek członków zespołu?

KIEROWANIE PRZEDSIĘWZIĘCIEM

9. Jak zrobić plan przedsięwzięcia? Do czego on służy?
10. Powiedziano, kiedy mam zakończyć pracę, ale termin wydaje mi się nierealny. Co powinienem zrobić?
11. Jak zapobiec opóźnieniu przedsięwzięcia?
12. Mój zespół ściśle współpracuje z innym zespołem, ale jakość ich
materiałów wyjściowych jest słaba. Co mogę zrobić?
13. Moje ostatnie przedsięwzięcie chyba nigdy się nie skończy, stale robię poprawki i zmiany. Co mogę zrobić?
14. Jak można dobrze wykonać pracę, mając tak złe procedury?

KIEROWANIE LUDŹMI

15. Co oznacza "tworzenie zespołu"? Czy jest coś, co powinienem robić,
żeby stworzyć lepszy zespół?
16. Czasami myślę, że jestem zbyt miękki i pozwalam wchodzić sobie
na głowę. Kiedy indziej wydaje mi się, że jestem nielubiany, bo się wtrącam. Skąd mam wiedzieć, kiedy postępuję właściwie?
17. Jeden z członków mojego zespołu znakomicie zna się na ważnym
aspekcie przedsięwzięcia, a ja o tej dziedzinie wiem bardzo mało.
Czuję się jak głupiec, próbując kierować tym tematem.
Co mogę zrobić?
18. Nie mogę zmusić swojego zespołu ani do projektowania, ani do pisania dokumentacji. Chcą tylko kodować. Co mam robić?
19. Kiedy mam pozwolić, żeby członkowie zespołu zrobili coś po swojemu,
a kiedy wymagać, żeby robili tak, jak ja uważam za stosowne?
20. Ile godzin powinniśmy - ja i mój zespół - pracować?
21. Chciałbym nagradzać pracowników, jeżeli dobrze pracują, ale to brzmi
tak protekcjonalnie. Jak powinienem nagrodzić dobrą robotę?
22. Mam w zespole kogoś, kto sprawia poważne trudności. Co zrobić?
23. Wydaje się, że ktoś z pracowników chce odejść. Jak mogę temu zapobiec?
24. Ktoś z mojego zespołu traci za dużo czasu na czaty i buszowanie
po Sieci. Co mam zrobić?

UCHWYCENIE WYMAGAŃ

25. Co oznacza "uchwycenie wymagań"?
Jak je traktować?
26. Klient stale domaga się zmian i poprawek.
Czy rzeczywiście mogę odmówić?

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I KONFLIKTEM

27. Wszyscy w zespole, włącznie ze mną, są obecnie bardzo zestresowani.
Jak temu zaradzić?
28. Wydaje się, że w zespole traci się zbyt dużo czasu na sprzeczki.
Co mogę zrobić?

STOSUNKI Z DYREKCJĄ

29. Chciałbym podejść do przedsięwzięcia w pewien szczególny sposób.
Jak uzyskać zgodę dyrekcji?
30. Mój szef jest do niczego. Jak mogę się z tym pogodzić?
31. Uważam, że wsparcie ze strony kierownictwa jest niewystarczające.
Co mam zrobić?

PODEJMOWANIE DECYZJI

32. Stale muszę podejmować decyzje, często mając mało czasu na zastanowienie. Jak uzyskać pewność, że decyzje są słuszne?
33. Muszę podjąć pewną ryzykowną decyzję.
Jak zadecydować, czy ponieść to ryzyko?

ANALIZA I PROJEKTOWANIE

34. Czy analiza jest rzeczywiście konieczna, czy też mogę przystąpić bezpośrednio do projektowania?
35. Jak wybrać najlepszą architekturę i najlepszy projekt?
36. Przyjęliśmy podejście obiektowe, ale wydaje się, że każdy w zespole
inaczej wyobraża sobie najlepsze zastosowanie tego podejścia.
Jak stosować podejście obiektowe?
37. Kilku członków mojego zespołu chce zastosować jakąś nową technologię. Czy posłużyć się nową technologią, czy też robić wszystko tak jak dawniej?
38. Projekt mojego zadania jest w strasznym stanie. Architekturę trzeba zmienić, ale nie ma już na to czasu.
Co powinienem zrobić?

TESTOWANIE I PRZEKAZANIE PRZEDSIĘWZIĘCIA

39. Czy chcąc wyłapać jak najwięcej błędów w jak najkrótszym czasie, koncentrować się na testowaniu modułów, czy też na końcowym testowaniu?
40. Mamy niebawem przekazać produkt klientowi.
Jak mieć pewność, że jest on dobry?

WNIOSKI

41. Wnioski

BIBLIOGRAFIA

42. Bibliografia

DODATKI

1. Wprowadzenie do koncepcji obiektowych
2. Krótkie wprowadzenie do UML
3. Kilka użytecznych technik obiektowych

Poradnik kierownika zespołu
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Poradnik kierownika zespołu”, kupili także:

Aktywna sprzedaż ubezpieczeń. Jak wdrożyć się i przetrwać w branży ubezpieczeniowej, Adam Staniszewski, Wydawnictwo Onepress

Konkursy matematyczne dla gimnazjum, Zofia Narojczyk, Jadwiga Sterczewska, Wydawnictwo Aksjomat

Odory, Joanna Kośmider, Barbara Mazur-Chrzanowska, Bartosz Wyszyński, Wydawnictwo Naukowe PWN

Inżynieria materiałowa Tom 1, Michael Ashby, Hugh Shercliff, David Cebon, Wydawnictwo GALAKTYKA

Starożytne klucze radości Zmień sposób myślenia i otwórz się na szczęście, Tomislav Tomić, Wydawnictwo Sensus

Dachy stropodachy tarasy. Remonty i wzmacnianie, Maciej Niedostatkiewicz, Wydawnictwo Difin

C++ Algorytmy i struktury danych, Adam Drozdek, Wydawnictwo Helion

Język niemiecki w IT. Rozmówki, Marcin Jackiewicz, Wydawnictwo Helion

Krytyka czystego rozumu, Immanuel Kant, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami