Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Kompetencje osobiste » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą 39.00zł 29.25zł
Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą

Tytuł: Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą
Autor: Dorota Kożusznik-Solarska
ISBN: 978-83-283-3336-9
Ilość stron: 160
Data wydania: 02/2017
Oprawa: Miękka
Format: 140x208
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 39.00zł 29.25zł


Ratunku, zostałam szefową! Pomocy, awansowałem na dyrektora!

Wspinanie się po szczeblach kariery to dla zdolnego pracownika naturalna kolej rzeczy. Wielu z nas przechodzi przez etap stażysty, szeregowego pracownika, specjalisty i eksperta. Jeśli jednak uda Ci się wejść jeszcze wyżej i zostajesz menedżerem, nagle z jednostki pracującej samodzielnie albo działającej w ramach zespołu stajesz się zwierzchnikiem swoich kolegów.

Tylko nieliczni od razu świetnie odnajdują się w nowej roli. Dla większości awans na eksponowane i bardzo wymagające stanowisko jest nie tylko źródłem osobistej satysfakcji, lecz także początkiem kolejnego, trudnego etapu kariery. Bo menedżer to nie tylko stanowisko. Menedżer to zawód, którego trzeba się po prostu nauczyć.

Gdy robisz pierwszy krok jako menedżer, musisz uświadomić sobie, że problemy, jakie napotkasz, są uniwersalne. Większość Twoich kolegów po fachu zmagała się, zmaga albo będzie zmagać z budowaniem zespołu, skutecznym delegowaniem obowiązków czy koniecznością rozwiązywania konfliktów.

Wszyscy odczuwają tę samą odpowiedzialność za sprawiedliwą ocenę podwładnych, za wyniki swego działu czy szerzej — za rozwój całej firmy. Niestety, nie istnieją stuprocentowo skuteczne lekarstwa na wszystkie bolączki menedżera. Opracowano natomiast sporo metod, narzędzi i wzorców, których zastosowanie może znacznie ułatwić Ci stawianie pierwszych kroków w tym zawodzie.

Warto z nich korzystać, zwłaszcza że zostały wielokrotnie pozytywnie zweryfikowane w praktyce.

Spis treści:

Rozdział 1. Zostałam menedżerką. Zostałem menedżerem. Pomocy! (11)
Mentorzy (12)
Feedback (14)
Konstruktywna krytyka jako feedback (19)
Uczenie się na błędach (23)
Podsumowanie (25)

Rozdział 2. Budowanie zespołu, czyli jak przestałem być kolegą moich kolegów (29)
Konflikt lojalności (30)
Model wpływu (32)
Menedżer spoza zespołu (34)
Budowanie zespołu (36)
Fazy rozwoju zespołu według Tuckmana (42)
Podsumowanie (44)

Rozdział 3. Delegowanie, czyli coś więcej niż niebranie wszystkiego na siebie (49)
Ukryte przekonania - dlaczego to takie trudne (49)
Po co, komu i co (52)
Jak to robić? (53)
Kontrola menedżerska (56)
Pułapki delegowania (57)

Rozdział 4. Motywowanie, czyli jak sprawić, żeby się chciało chcieć (63)
Motywowanie a model Davida Kolba (64)
Model motywacji WSA (65)
Motywowanie ze względu na preferowaną rolę w zespole (na bazie PAEI) (66)
Zarządzanie grupami zaangażowania pracowników (68)
Motywowanie na bazie modelu Blancharda (kompetencje, zaangażowanie) (72)
Model Herzberga (72)
Schyłek modelu "kija i marchewki" (74)
Psychologia pozytywna i przepływ (75)
Informacja zwrotna jako narzędzie motywacyjne (77)

Rozdział 5. Konflikty, czyli dlaczego się szczypiemy (81)
Chodź, niech Cię uszczypnę (81)
Inteligencja emocjonalna (84)
Kłopoty z emocjami (85)
Porozumienie bez przemocy (86)
Język spostrzeżeń (89)
Rozwiązywanie konfliktów metodą porozumienia bez przemocy (90)
Metoda trzech światów (92)
10 strategii menedżerskich wygrana - wygrana (94)
Szczyp, szczyp... (97)

Rozdział 6. Ocena pracownicza, czyli coś, co tygrysy lubią najbardziej (99)
Operowanie faktami (99)
Oceny 180 i 360 stopni (101)
Asertywność (101)
Nie tylko cele, ale i droga dojścia (103)
Sztuka stawiania celów (104)
Studium przypadku - od szczegółu do ogółu (105)
Development dialogue (107)
Podsumowanie (108)

Rozdział 7. Prowadzenie spotkań, czyli jak uniknąć plagi nudy (109)
Spotkania informacyjne (110)
Spotkania zespołu (111)
Sztuka facylitacji spotkań (112)
Technika zbierania informacji - burza mózgów (112)
Technika zbierania informacji - analiza SWOT (114)
STRIPES (115)
Analiza pola sił (116)
Metoda Walta Disneya (117)
Prowadzenie dużych spotkań (118)
Wybrane metody pracy z dużymi grupami (119)
Idea killers (120)
Nigdy nie trać okazji do feedbacku (121)
Podsumowanie (122)

Rozdział 8. Ale o co chodzi... z tym przywództwem? (123)
Zarządzanie a przywództwo (123)
Modele przywództwa (124)
Zaczynając od środka (130)
Studium przypadku (131)
Podsumowanie (133)

Rozdział 9. Zarządzanie zmianą, czyli wchodzenie w obszar ryzyka (135)
Obszar ryzyka (135)
Uczenie się od cienia (136)
Zmiana jako mała śmierć (137)
Kryzys (139)
Zmiana a transformacja. Kiedy używać której? (141)
Jak ludzie się zmieniają (141)
Zarządzanie zmianą w organizacji (143)
Opór wobec zmian (145)
Śmierć w organizacji, śmierć organizacji (146)
Podsumowanie (146)

Rozdział 10. Do dzieła! (147)
Kwestionariusz wiedzy (150)
Odpowiedzi (153)


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 29,25zł

Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą
Tytuł książki: "Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą"
Autor: Dorota Kożusznik-Solarska
Wydawnictwo: Onepress
Cena: 39.00zł 29.25zł
Klienci, którzy kupili „Poradnik dla menedżerów. Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą”, kupili także:

Znam Cię na wylot Jak rozpoznać treści i emocje mowy ciała, Gregory Hartley, Maryann Karinch, Wydawnictwo Onepress

Wdrożenia informatycznych systemów zarządzania, Janusz Jurek, Wydawnictwo Naukowe PWN

Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski + CD, Andrzej Kolaszewski, Piotr Świdwiński, Wydawnictwo Alma-Press

Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy, Wojciech Haman, Jerzy Gut, Wydawnictwo Onepress

Manifest obfitości. 10 prostych zasad, Joe Vitale, Wydawnictwo Onepress
<b>Jak wygrywać każdy spór. Negocjacje w życiu codziennym. Wydanie II</b>, <font color="navy">Anna Walewicz-Kuc</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Jak wygrywać każdy spór. Negocjacje w życiu codziennym. Wydanie II, Anna Walewicz-Kuc, Wydawnictwo Onepress

Bezpieczeństwo informacji i usług w nowoczesnej instytucji i firmie Wydanie II, Andrzej Białas, Wydawnictwo Naukowe PWN

JavaScript. Wyrażenia regularne dla programistów, Tomasz Sochacki, Wydawnictwo Helion

Typologia osobowości, czyli słów kilka o cholerykach i innych temperamentach, Gabriele Dietrich, Wydawnictwo Onepress

sobota, 20 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami