Autor: Ricky W. Griffin
ISBN: 978-83-01-16471-3
Ilość stron: 806
Data wydania: 11/2014 (wydanie 2)
Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika mistrza "wiedzy tajemnej" o zarządzaniu organizacją – Ricky'ego W. Griffina!
W porównaniu do poprzedniego wydania dokonano następujących zmian: • szerzej omówiono najnowsze tendencje w zarządzaniu – techniki informacyjne, zarządzanie globalne, rolę jakości i etycznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec społeczeństwa, • zintegrowano strukturę wykładu, • lepiej wyważono proporcje między teorią a praktyką – zastosowano większą liczbę przykładów, • opisano przypadki dotyczące małych firm i organizacji non-profit, podano nowe rozwiązania dydaktyczne.
Pozycja przeznaczona dla studentów i wykładowców wydziałów ekonomii, organizacji i zarządzania, szkół policealnych i zarządzania, dla słuchaczy politechnik na wydziałach organizacji i zarządzania produkcją oraz dla studentów innych wydziałów do przedmiotu zarządzanie, a także dla osób dokształcających się.
Rozdziały:
Część I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA 1. Zarządzanie i praca menedżera 3 2. Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania 36
Część II. ŚRODOWISKOWY KONTEKST ZARZĄDZANIA 3. Otoczenie organizacji i menedżerów 73 4. Etyczne i społeczne otoczenie organizacji 107 5. Globalny kontekst zarządzania 141 6. Otoczenie kulturowe i wielokulturowe 176
Część III. PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI 7. Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji 209 8. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne 243 9. Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów 280 10. Zarządzanie przedsiębiorczością i tworzeniem nowych przedsiębiorstw 310
Część IV. PROCES ORGANIZOWANIA 11. Podstawowe elementy organizowania 341 12. Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji 374 13. Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami 406 14. Zarządzanie zasobami ludzkimi 439
Część V. PROCES PRZEWODZENIA 15. Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach 479 16. Motywowanie pracowników do wykonywania pracy 517 17. Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników 552 18. Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się 588 19. Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi 619
Część VI. PROCES KONTROLOWANIA 20. Podstawowe elementy kontrolowania 654 21. Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach 687 22. Zarządzanie informacjami i techniką informacyjną 721
Dodatek. Narzędzia służące do planowania i podejmowania decyzji 749
Podstawy zarządzania organizacjami Wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|