Autor: Jens J. Dahlgaard, Kai Kristensen, Gopal K. Kanji
ISBN: 83-01-14324-X
Ilość stron: 344
Data wydania: 2004
Autorzy w sposób syntetyczny przedstawiają zagadnienia związane z jakością, historią problemu i podstawowe zasady kompleksowego zarzadzania jakością. Przedstawia i podkreśla znaczenie pomiarów, strategii i systemów jakości we współczesnych przedsiębiorstwach, skazanych na konkurownie.
Część o charakterze podręcznikowym uzupełniona jest opisem przypadków dwóch firm duńskich, ukazującym pełne systemowe podejście do budowy i wdrożenia polityki firmy, zmian strukturalnych i doskonalenia procesowego.
Rozdziały:
Część I. Podstawy kompleksowego zarządzania jakością 1. Wprowadzenie 2. Historia rozwoju kompleksowego zarządzania jakością 3. Niektóre definicje jakości 4. Filozofia, zasady i pojęcie TQM 5. Systemy zarządzania jakością i normalizacja 6. Europejska nagroda jakości
Część II. Metody kompleksowego zarządzania jakością 7. Narzędzia do "podróży w jakość" 8. Wybrane narzędzia zarządzania 9. Pomiary jakości - wprowadzenie 10. Pomiary zadowolenia klientów 11. Pomiary zadowolenia pracowników 12. Punkty sprawdzania jakości i punkty kontroli jakości 13. Pomiary jakości w pracach rozwojowych 14. Kosztorysowanie jakości 15. Benchmarking
Część III. Zarządzanie procesami i doskonalenie procesów 16. Przywództwo, dezagregacja polityki i motywacja w dziedzinie jakości 17. Proces wdrażania 18. Kultura jakości i uczenie się 19. Miliken SA Dania, studium przypadku: przywództwo, partycypacja i kosztorysowanie jakości 20. International Service Systen SA: studium przypadku "zwycięska ręka"
Podstawy zarządzania jakością --- Pozycja niedostępna.---
|