Tytuł: | Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu Silverlight | Autor: | Shawn Wildermuth | ISBN: | 978-83-7541-087-7 | Ilość stron: | 460 | Data wydania: | 06/2012 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.0x23.5cm | Wydawnictwo: | Promise | Cena: | 69.30zł |
Podstawy Windows Phone 7.5 to świetny przewodnik po tworzeniu wizualnie intrygujących aplikacji mobilnych o dużych możliwościach, które w pełni wykorzystują platformę Windows Phone 7.5 firmy Microsoft. Dziewięciokrotny zdobywca tytułu Microsoft MVP – Shawn Wildermuth czerpie ze swojego bogatego doświadczenia w nauczaniu programowania w Silverlight i Windows Phone pomagając nam w szybszym opanowaniu technik prowadzących do tworzenia wyróżniających się aplikacji.
Po przedstawieniu najnowszej wersji Windows Phone, Shawn Wildermuth przechodzi bezpośrednio do omawiania najważniejszych zagadnień wzbogacając je przykładami najlepszych praktyk i ilustrując kodem. Zbudujemy gotową aplikację od początku do końca, a następnie rozwiniemy swoje umiejętności o coraz bardziej złożone techniki.
Shawn Wildermuth prowadzi nas przez cały cykl życia programu mobilnego od planowania i projektowania po dostarczanie gotowej aplikacji pokazując nam, jak maksymalnie wykorzystać najważniejsze nowe możliwości Windows Phone 7.5. Podstawy Windows Phone 7.5 dostarczą każdemu potrzebnych umiejętności: od programistów .NET lub Silverlight zaczynających pracę z urządzeniami mobilnymi po zaawansowanych programistów aplikacji mobilnych.
Zakres książki obejmuje: • Wykorzystanie języka projektowania Metro firmy Microsoft • Wykorzystanie funkcji telefonu, takich jak poczta elektroniczna, dzwonienie, wyszukiwanie, przeglądanie WWW i robienie zdjęć • Projektowanie wyglądu i zachowania interfejsu użytkownika przy użyciu XAML • Interakcję z użytkownikami poprzez kontrolki Panorama, Pivot i inne • Opanowanie nowego zestawu narzędzi Silverlight Toolkit for Windows Phone 7.5 • Wybór odpowiedniego paradygmatu aplikacji i funkcjonalności dla konkretnej aplikacji • Wykorzystanie dotyku, wibracji, wykrywania ruchu oraz efektów dźwiękowych w swoich interfejsach • Pracę z centrami i kafelkami unikalnymi dla Windows Phone 7.5 • Budowę usług opartych na lokalizacji i współpracujących z systemem GPS telefonu • Przechowywanie danych w pamięci izolowanej lub obsługę baz danych w Windows Phone 7.5 • Skuteczną wielozadaniowość bez uszczerbku dla wydajności • Integrację danych zewnętrznych poprzez REST, konwencjonalne usługi WWW i powiadomienia w trybie wypychania • Przygotowywanie aplikacji do Windows Phone Marketplace
Ta seria wspierana przez liderów i główne autorytety w podstawowych technologiach Microsoft jest tworzona przez grupę osób łączącą najlepszych autorów w branży z czołowymi programistami i architektami oprogramowania w firmie Microsoft i wśród całej społeczności programistów.
To świetny materiał dla profesjonalnych programistów .NET. Obejmuje wszystkie aspekty od perspektywy eksperckiej po informacje podstawowe oraz instrukcje praktyczne. Książki z tej serii stanowią podstawowe źródła dla tych, którzy chcą rozszerzyć swoją bazę wiedzy i doświadczenie.
Rozdziały:
1. Wprowadzenie do Windows Phone 1 Inny rodzaj telefonu 1 Elementy zintegrowane 7 Specyfikacje telefonów 7 Wzorce wejściowe 10 Projektowanie dla dotyku 10 Przyciski sprzętowe 11 Klawiatury 12 Czujniki 14 Cykl życia aplikacji 14 Opieranie projektu aplikacji na usługach 15 Kafelki dynamiczne 17 Marketplace 19 Dystrybuowanie aplikacji poprzez Marketplace 19 Przesyłanie aplikacji do Marketplace 20 Zasady aplikacji 22 Zasady treści 25 Gdzie jesteśmy? 26
2. Pisanie pierwszej aplikacji na telefon 27 Przygotowanie komputera 27 Tworzenie nowego projektu 29 Visual Studio 29 XAML 33 Projektowanie przy pomocy Blend 38 Dodawanie kodu 46 Praca ze zdarzeniami 49 Debugowanie w emulatorze 49 Debugowanie przy pomocy urządzenia 50 Korzystanie z dotyku 54 Praca z telefonem 58 Gdzie jesteśmy? 62
3. Przegląd XAML 63 Czym jest XAML? 63 Właściwości obiektów XAML 65 Zrozumienie przestrzeni nazw XAML 66 Nazwy w XAML 67 Pojemniki wizualne 68 Gramatyka wizualna 73 Kształty 73 Pędzle 75 Kolory 77 Tekst 77 Obrazy 78 Przekształcenia i animacje 80 Przekształcenia 80 Animacje 83 Style w XAML 85 Zrozumienie zasobów 86 Zrozumienie stylów 87 Gdzie jesteśmy? 90
4. Kontrolki 91 Kontrolki w Silverlight 91 Kontrolki proste 93 Kontrolki prezentacyjne 99 Kontrolki list 100 Kontrolki specyficzne dla telefonu 101 Kontrolka Panorama 101 Kontrolka Pivot 104 Wiązanie danych 107 Proste wiązanie danych 107 Korzystanie z szablonu DataTemplate 110 Poprawianie wydajności przewijania 110 Formatowanie wiązania 112 Wiązanie elementów 112 Konwertery 113 Błędy wiązania danych 115 Szablony kontrolek 117 Silverlight for Windows Phone Toolkit 121 Kontrolka AutoCompleteBox 121 Kontrolka ContextMenu 123 Kontrolki DatePicker i TimePicker 124 Kontrolka ListPicker 127 Kontrolka LongListSelector 129 Kontrolka PerformanceProgressBar 133 Kontrolka ToggleSwitch 134 Kontrolka ExpanderView 135 Kontrolka PhoneTextBox 136 Pojemnik WrapPanel 138 Gdzie jesteśmy? 140
5. Projektowanie na telefon 141 Trzeci ekran 141 To telefon, prawda? 145 Wybór paradygmatu aplikacji 146 Panorama 148 Pivot 149 Proste strony 152 Microsoft Expression Blend 152 Tworzenie projektu 152 Przegląd możliwości Blend 153 Podstawy programu Blend 162 Układ 162 Pędzle 167 Tworzenie animacji 171 Praca z zachowaniami 176 Projektowanie specyficzne dla telefonu 179 Pasek ApplicationBar w programie Blend 179 Korzystanie z kontrolki Panorama w programie Blend 182 Korzystanie z kontrolki Pivot w programie Blend 185 Podgląd aplikacji 187 Gdzie jesteśmy? 188
6. Programowanie aplikacji telefonicznych 189 Cykl życia aplikacji 189 Nawigacja 192 Uśmiercanie aplikacji 197 Interfejs telefoniczny 202 Orientacja 202 Projektowanie dla dotyku 205 Obszar kliencki aplikacji 212 Pasek aplikacji 214 Zrozumienie wykrywania bezczynności 216 Efekt przechylania 217 Gdzie jesteśmy? 218
7. Integracja z telefonem 219 Korzystanie z wibracji 219 Korzystanie z czujnika ruchu 220 Emulowanie ruchu 223 Korzystanie z dźwięku 226 Odtwarzanie dźwięków przy pomocy MediaElement 226 Korzystanie z bibliotek XNA 227 Odtwarzanie dźwięków przy pomocy XNA 228 Dostosowywanie odtwarzania 229 Nagrywanie dźwięków 230 Kontakty i terminy 232 Kontakty 233 Terminy 238 Alarmy i przypomnienia 239 Tworzenie alarmu 242 Tworzenie przypomnienia 243 Dostęp do istniejących powiadomień 244 Korzystanie z zadań 245 Zadania uruchamiające 247 Zadania wybierające 256 Centra multimediów i zdjęć 264 Dostęp do muzyki 265 Odtwarzanie muzyki 267 Dostęp do zdjęć 269 Zapisywanie zdjęć 271 Integracja z centrum Zdjęcia 272 Integracja z centrum Muzyka+Wideo 275 Praca z aparatem fotograficznym 278 Korzystanie z klasy PhotoCamera 278 Bezpośredni dostęp do sprzętu 283 Interfejs API schowka 285 Kafelki dynamiczne 286 Główny kafelek dynamiczny 288 Kafelki drugorzędne 288 Dwustronne kafelki dynamiczne 290 Interfejsy API lokalizacji 291 Zezwolenie na lokalizowanie 292 Dostęp do informacji lokalizacyjnych 292 Emulowanie informacji lokalizacyjnych 298 Gdzie jesteśmy? 301
8. Bazy danych i pamięć 303 Magazynowanie danych 303 Pamięć izolowana 304 Serializacja 307 Lokalne bazy danych 312 Rozpoczęcie pracy 312 Optymalizowanie klasy kontekstu 318 Skojarzenia 322 Korzystanie z istniejącej bazy danych 327 Aktualizacje schematu 329 Zabezpieczanie bazy danych 331 Gdzie jesteśmy? 332
9. Wielozadaniowość 333 Wielozadaniowość 333 Agenci działający w tle 334 Agent okresowy 336 Agent wymagający dużych zasobów 344 Agent audio 346 Usługa transferu w tle (Background Transfer Service) 355 Wymagania i ograniczenia 356 Żądanie transferów 357 Monitorowanie żądań 359 Gdzie jesteśmy? 364
10. Usługi 365 Stos sieciowy 366 Klasa WebClient 366 Dostęp do informacji sieciowych 368 Korzystanie z JSON 371 Korzystanie z serializacji JSON 373 Przetwarzanie formatu JSON 374 Usługi WWW 378 Korzystanie z OData 382 Jak działa OData 383 Identyfikator URI 384 Korzystanie z OData na telefonie 392 Generowanie odwołania do usługi dla OData 392 Pobieranie danych 393 Aktualizowanie danych 396 Korzystanie z powiadomień w trybie wypychania (push) 397 Wymagania powiadomień w trybie wypychania 399 Przygotowywanie aplikacji do powiadomień w trybie wypychania 399 Konfigurowanie serwera dla powiadomień w trybie wypychania 401 Surowe powiadomienia 404 Przesyłanie powiadomień tostowych 414 Tworzenie kafelków dynamicznych 417 Obsługiwanie błędów powiadomień w trybie wypychania 421 Gdzie jesteśmy? 424
11. Marketplace 425 Czym jest Marketplace? 425 Jak to działa 426 Opłaty za aplikacje 429 Odbieranie wypłat 432 Zgłaszanie swojej aplikacji 433 Przygotowywanie swojej aplikacji 434 Proces zgłaszania aplikacji 439 Po zgłoszeniu 445 Modyfikowanie swojej aplikacji 447 Radzenie sobie z nieudanymi zgłoszeniami 448 Wykorzystanie reklam w aplikacjach 451 Gdzie jesteśmy? 452
Podstawy Windows Phone 7.5 Projektowanie aplikacji przy użyciu Silverlight --- Pozycja niedostępna.---
|