Autor: Sławomir Biruk, Kazimierz M. Jaworski, Zbigniew Tokarski
ISBN: 978-83-01-15234-5
Ilość stron: 282
Data wydania: 2009 (dodruk)
Podręcznik akademicki zawierający nowoczesne ujęcie podstawowych wiadomości z zakresu organizacji robót drogowych.
Składa się z 3 części: wprowadzenia do projektowania przedsięwzięć drogowych, elementów projektowania optymalnego, optymalnego projektowania procesów technologicznych.
Syntetycznie podana wiedza teoretyczna jest ilustrowana przykładami praktycznymi.
Rozdziały:
Część I – Wprowadzenie do projektowania przedsięwzięć drogowych
1. Specyfika organizacji robót drogowych
2. Metody organizacji budowy 2.1. Wprowadzenie 2.2. Przedsięwzięcia typu kompleks operacji 2.2.1. Metoda równoległego wykonania 2.2.2. Metoda kolejnego wykonania 2.3. Metody potokowe organizacji budowy 2.3.1. Ogólne zasady metody pracy równomiernej 2.3.2. Podział obiektów na działki robocze 2.3.3. Wpływ rodzaju obiektów na rozwiązania organizacyjne 2.3.4. Projektowanie realizacji przedsięwzięć niejednorodnych
3. Mechanizacja kompleksowa 3.1. Istota mechanizacji kompleksowej 3.2. Pojęcie zestawu maszyn 3.3. Zasady doboru maszyn do zestawu 3.4. Struktury zestawo´w maszyn 3.5. Sposoby oceny mechanizacji kompleksowej 3.5.1. Wydajności pracy zestawów maszyn 3.5.2. Koszty pracy zestawów maszyn 3.5.3. Wskaźniki wykorzystania czasu pracy maszyn 3.5.4. Wskaźnik stopnia harmonizacji zestawo´w maszyn
4. Metody sieciowe 4.1. Wiadomości wstępne 4.2. Klasyfikacja metod sieciowych 4.3. Metoda CPM 4.3.1. Podstawowe pojęcia 4.3.2. Analiza czasu 4.3.3. Projektowanie realizacji robót liniowych z wykorzystaniem metod sieciowych 4.3.4. Ciągi kontrolne cyklogramów 4.4. Metoda PERT 4.5. Planowanie sieciowe przy ograniczonych środkach produkcji 4.6. Planowanie sieciowe przy zadanym poziomie niezawodności 4.7. Algorytmy rozdziału swobodnego zapasu czasu czynności 4.8. Projektowanie harmonogramów dwuosiowych z uwzględnieniem warunków losowych 4.9. Systemy informatyczne
5. Zagospodarowanie placu budowy 5.1. Główne elementy zagospodarowania placu budowy 5.2. Podłoża i nawierzchnie dróg tymczasowych 5.3. Składowanie i magazynowanie 5.4. Tymczasowe budynki administracyjno-biurowe i socjalno-sanitarne 5.5. Tymczasowe instalacje placów budowy 5.6. Elementy optymalizacji w projektowaniu zaplecza w budownictwie
6. Prawo zamówień publicznych 6.1. Wstęp 6.2. Podstawowe pojęcia 6.3. Zasady udzielania zamówień 6.4. Przygotowanie postępowania 6.5. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia 6.6. Tryby udzielania zamówien´ 6.7. Wybór ofert 6.8. Specyfika zamówień na roboty budowlane 6.9. Szacowanie wartości zamówienia 6.10. Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych 6.10.1. Prawo UE w dziedzinie zamówień publicznych 6.10.2. Proces dostosowania polskiego Prawa zamówień publicznych do wymogów UE 6.10.3. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów
Część II – Elementy projektowania optymalnego
7. Niezawodność maszyn 7.1. Wprowadzenie 7.2. Struktury niezawodnościowe 7.3. Rezerwa maszyn 7.3.1. Średnia intensywność uszkodzeń 7.3.2. Rezerwa obciążona 7.3.3. Rezerwa nieobciążona 7.3.4. Rezerwa częściowo obciążona
8. Programowanie liniowe 8.1. Wprowadzenie 8.2. Podstawowe postacie zadania programowania liniowego 8.3. Podstawowe zasady i definicje 8.4. Przykłady zastosowania programowania liniowego
9. Programowanie całkowitoliczbowe 9.1. Ogólne sformułowanie zagadnienia 9.2. Metody rozwiązywania zadań programowania całkowitoliczbowego 9.3. Zadanie harmonogramowania. Algorytm Łomnickiego 9.4. Wyrównanie zasobów w harmonogramach robót drogowych
10. Programowanie dynamiczne 10.1. Wprowadzenie 10.2. Jednowymiarowe procesy alokacji 10.3. Optymalne wyrównanie wykresów sprawdzających 10.4. Niezawodność maszyn
11. Zastosowania symulacji 11.1. Wprowadzenie 11.2. Liczby losowe. Generowanie rozkładów 11.3. Zegar systemowy 11.4. Etapy badań symulacyjnych
12. Wspomaganie decyzji przy wielorakości kryteriów 12.1. Wprowadzenie 12.2. Wariant sprawny 12.3. Metody oparte na rankingu wariantów 12.4. Wieloatrybutowa teoria użytecznosci 12.5. Metoda Electre I 12.6. Metoda punktu idealnego
Część III – Optymalne projektowanie procesów technologicznych
13. Zastosowanie teorii masowej obsługi 13.1. Podstawowe pojęcia 13.2. Model systemu M/M/1 bez strat z nieograniczonym strumieniem zgłoszeń 13.3. Model systemu M/M/1+N z ograniczonym strumieniem zgłoszeń
14. Zastosowanie metody CYCLONE 14.1. Wprowadzenie 14.2. Zasady modelowania
15. Sieci Petriego 15.1. Wprowadzenie 15.2. Zasady modelowania przedsięwzięć budowlanych za pomocą sieci Petriego 15.3. Własności i analiza sieci Petriego 15.4. Rozszerzenia sieci Petriego 15.5. Modelowanie hierarchiczne 15.6. Sieci Petriego z indywidualnymi znacznikami 15.7. Zastosowania sieci Petriego w budownictwie
Podstawy organizacji robót drogowych
|