Autor: Karol F. Abramek, Mirosław Uzdowski
ISBN: 978-83-206-1734-4
Ilość stron: 272
Data wydania: 07/2009
Twarda oprawa
W podręczniku przedstawiono najistotniejsze zagadnienia związane z eksploatacją i naprawą pojazdów samochodowych.
Opisano techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów, organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników), zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych), wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów (w tym urządzenia kontrolno-pomiarowe i przegląd ważniejszych urządzeń), dokumentację warsztatową (m.in. dokumentację technologiczną, dokumentowanie prac obsługowych i napraw oraz bazy danych), problemy podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych, technologie napraw i regeneracji, linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze, zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów, zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych, ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.
Odbiorcy książki: studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunkach samochodowym i pokrewnych (eksploatacja, transport itp.).
Rozdziały: Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczeń 9
Rozdział 1. Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów 15 1.1. Pojęcie eksploatacji samochodów 15 1.2. Subiektywne i obiektywne przyczyny zużycia pojazdów 18 1.3. Techniczne procesy zużycia pojazdów 21 1.4. Eksploatacyjne czynniki zużycia pojazdów 26 1.5. Główne aspekty procesów zużycia w tłokowym silniku spalinowym 26 1.6. Objawy zużycia zespołów pojazdów samochodowych 29
Rozdział 2. Organizacyjne aspekty obsługiwania 35 2.1. Systemy obsługiwania i użytkowania 35 2.2. Strategie obsługiwania pojazdów 41 2.3. Diagnostyczny system eksploatacji pojazdów 43 2.4. Organizacja pracy stacji obsługi 46 2.5. Zasady obsługi i diagnostyki pojazdów 47 2.6. Metoda wymiany zespołów i podzespołów 52 2.7. Sposoby wyznaczania obsług technicznych 53
Rozdział 3. Zakres i czynności obsługiwania 55 3.1. Technologie obsługiwania podstawowych zespołów pojazdów 55 3.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne 72 3.3. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD 73
Rozdział 4. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów 88 4.1. Wymagania i wyposażenie dla stacji kontroli pojazdów SKP 88 4.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych 104
Rozdział 5. Dokumentacja warsztatowa 112 5.1. Dokumentacja technologiczna 112 5.2. Oprogramowanie komputerowe wspomagające pracę stacji obsługi 122 5.3. Warunki wstąpienia do sieci serwisowej 132 5.4. Dokumentacja warsztatowa w autoryzowanych stacjach obsługi 134
Rozdział 6. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych 147 6.1. Autoryzowane serwisy obsługowo-naprawcze 147 6.2. Firmy transportowe 150 6.3. Rola marketingu w funkcjonowaniu warsztatów 154 6.4. Kontrola czynności obsługowo-naprawczych 156
Rozdział 7. Technologie napraw i regeneracji 160 7.1. Wprowadzenie 160 7.2. Kryteria i metody regeneracji części 161 7.3. Metody regeneracji w naprawach części 167 7.4. Technologiczne procesy naprawy wybranych elementów pojazdów 168 7.5. Naprawa drobnych uszkodzeń szyb samochodowych 173 7.6. Lakierowanie renowacyjne i powypadkowe nadwozi 175
Rozdział 8. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze 186 8.1. Podnośniki samochodowe 186 8.2. Linie diagnostyczne i wyposażenie narzędziowe 193 8.3. Pomieszczenia pomocnicze i instalacje 210
Rozdział 9. Zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów 211 9.1. Podstawowe czynności związane z podjęciem decyzji o uruchomieniu warsztatu obsługowo-naprawczego 211 9.2. Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej 213 9.3. Ogólne wymagania prawne do projektowania zakładów obsługowo-naprawczych 214 9.4. Instalacje technologiczne 216 9.5. Wymagania dla stacji kontroli pojazdów 218
Rozdział 10. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych 221 10.1. Gospodarka materiałowa 221 10.2. Gospodarka magazynowa 222 10.3. Logistyczne sieci dystrybucji 226 10.4. GVO i unijna klauzula napraw 228
Rozdział 11. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów 231 11.1. Oddziaływanie motoryzacji na środowisko 231 11.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych ze względu na ochronę środowiska 233 11.3. Wymagania dotyczące stacji demontażu pojazdów 241 11.4. Elementy wyposażenia samochodów niepodlegające recyklingowi 246 11.5. Wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska w zakładach obsługowo-naprawczych 247 Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,30zł
Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe
|