Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Motoryzacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Edytorstwo Jak wydawać współczesne teksty literackie

Edytorstwo Jak wydawać współczesne teksty literackie

64.00zł
48.00zł
Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe 55.65zł 41.74zł
Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe

Autor: Karol F. Abramek, Mirosław Uzdowski

ISBN: 978-83-206-1734-4

Ilość stron: 272

Data wydania: 07/2009

Twarda oprawa

W podręczniku przedstawiono najistotniejsze zagadnienia związane z eksploatacją i naprawą pojazdów samochodowych.

Opisano techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów, organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników), zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych), wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów (w tym urządzenia kontrolno-pomiarowe i przegląd ważniejszych urządzeń), dokumentację warsztatową (m.in. dokumentację technologiczną, dokumentowanie prac obsługowych i napraw oraz bazy danych), problemy podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych, technologie napraw i regeneracji, linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze, zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów, zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych, ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.

Odbiorcy książki: studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunkach samochodowym i pokrewnych (eksploatacja, transport itp.).

Rozdziały:
Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczeń 9

Rozdział 1. Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów 15
1.1. Pojęcie eksploatacji samochodów 15
1.2. Subiektywne i obiektywne przyczyny zużycia pojazdów 18
1.3. Techniczne procesy zużycia pojazdów 21
1.4. Eksploatacyjne czynniki zużycia pojazdów 26
1.5. Główne aspekty procesów zużycia w tłokowym silniku spalinowym 26
1.6. Objawy zużycia zespołów pojazdów samochodowych 29

Rozdział 2. Organizacyjne aspekty obsługiwania 35
2.1. Systemy obsługiwania i użytkowania 35
2.2. Strategie obsługiwania pojazdów 41
2.3. Diagnostyczny system eksploatacji pojazdów 43
2.4. Organizacja pracy stacji obsługi 46
2.5. Zasady obsługi i diagnostyki pojazdów 47
2.6. Metoda wymiany zespołów i podzespołów 52
2.7. Sposoby wyznaczania obsług technicznych 53

Rozdział 3. Zakres i czynności obsługiwania 55
3.1. Technologie obsługiwania podstawowych zespołów pojazdów 55
3.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne 72
3.3. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD 73

Rozdział 4. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów 88
4.1. Wymagania i wyposażenie dla stacji kontroli pojazdów SKP 88
4.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych 104

Rozdział 5. Dokumentacja warsztatowa 112
5.1. Dokumentacja technologiczna 112
5.2. Oprogramowanie komputerowe wspomagające pracę stacji obsługi 122
5.3. Warunki wstąpienia do sieci serwisowej 132
5.4. Dokumentacja warsztatowa w autoryzowanych stacjach obsługi 134

Rozdział 6. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych 147
6.1. Autoryzowane serwisy obsługowo-naprawcze 147
6.2. Firmy transportowe 150
6.3. Rola marketingu w funkcjonowaniu warsztatów 154
6.4. Kontrola czynności obsługowo-naprawczych 156

Rozdział 7. Technologie napraw i regeneracji 160
7.1. Wprowadzenie 160
7.2. Kryteria i metody regeneracji części 161
7.3. Metody regeneracji w naprawach części 167
7.4. Technologiczne procesy naprawy wybranych elementów pojazdów 168
7.5. Naprawa drobnych uszkodzeń szyb samochodowych 173
7.6. Lakierowanie renowacyjne i powypadkowe nadwozi 175

Rozdział 8. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze 186
8.1. Podnośniki samochodowe 186
8.2. Linie diagnostyczne i wyposażenie narzędziowe 193
8.3. Pomieszczenia pomocnicze i instalacje 210

Rozdział 9. Zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów 211
9.1. Podstawowe czynności związane z podjęciem decyzji o uruchomieniu warsztatu obsługowo-naprawczego 211
9.2. Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej 213
9.3. Ogólne wymagania prawne do projektowania zakładów obsługowo-naprawczych 214
9.4. Instalacje technologiczne 216
9.5. Wymagania dla stacji kontroli pojazdów 218

Rozdział 10. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych 221
10.1. Gospodarka materiałowa 221
10.2. Gospodarka magazynowa 222
10.3. Logistyczne sieci dystrybucji 226
10.4. GVO i unijna klauzula napraw 228

Rozdział 11. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów 231
11.1. Oddziaływanie motoryzacji na środowisko 231
11.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych ze względu na ochronę środowiska 233
11.3. Wymagania dotyczące stacji demontażu pojazdów 241
11.4. Elementy wyposażenia samochodów niepodlegające recyklingowi 246
11.5. Wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska w zakładach obsługowo-naprawczych 247

Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe
Tytuł książki: "Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe"
Autor: Karol F. Abramek, Mirosław Uzdowski
Wydawnictwo: WKiŁ
Cena: 55.65zł 41.74zł
Klienci, którzy kupili „Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe”, kupili także:
<b>Neuromarketing 2.0 Wygraj wojnę o umysł klienta</b>, <font color="navy">Jakub Woźniak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Neuromarketing 2.0 Wygraj wojnę o umysł klienta, Jakub Woźniak, Wydawnictwo Onepress
<b>Bootstrap w 24 godziny</b>, <font color="navy">Jennifer Kyrnin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Bootstrap w 24 godziny, Jennifer Kyrnin, Wydawnictwo HELION
<b>OpenGL i wprowadzenie do programowania gier</b>, <font color="navy">Wojciech Sterna, Bartosz Chodorowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo NAKOM</font>
OpenGL i wprowadzenie do programowania gier, Wojciech Sterna, Bartosz Chodorowski, Wydawnictwo NAKOM
<b>Wprowadzenie do matematyki dyskretnej</b>, <font color="navy">Joanna Grygiel</font>, <font color="green"> Wydawnictwo EXIT</font>
Wprowadzenie do matematyki dyskretnej, Joanna Grygiel, Wydawnictwo EXIT
<b>Logistyka Casebook</b>, <font color="navy">Radosłąw Śliwka, Wojciech Rokicki, Tomasz Lus</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Logistyka Casebook, Radosłąw Śliwka, Wojciech Rokicki, Tomasz Lus, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych Miękka oprawa Tom 1 Wydanie 16</b>, <font color="navy">Włodzimierz Starosolski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Konstrukcje żelbetowe według Eurokodu 2 i norm związanych Miękka oprawa Tom 1 Wydanie 16, Włodzimierz Starosolski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Zarządzanie projektami Wydanie II</b>, <font color="navy">Nancy Mingus</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Zarządzanie projektami Wydanie II, Nancy Mingus, Wydawnictwo Onepress
<b>Zarządzanie szefem</b>, <font color="navy">Bartosz Sałbut</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Zarządzanie szefem, Bartosz Sałbut, Wydawnictwo Onepress
<b>Ewolucja jest faktem</b>, <font color="navy">Jerry A. Coyne</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Ewolucja jest faktem, Jerry A. Coyne, Wydawnictwo Prószyński
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo WKiŁ
 Kategoria:
 Fizyka
70 minut na godzinę Fenomen czasu Wydanie 2

70 minut na godzinę Fenomen czasu Wydanie 2

39.90zł
29.93zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 4. Administrowan Barbara Halska, Paweł Bensel HELION
UML inżynieria oprogramowania wydanie II Perdita Stevens HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 1 Mark DeLoura HELION
Chromatografia gazowa Zygfryd Witkiewicz, Jacek Hepter Naukowe PWN
101 zabezpieczeń przed atakami w sieci komputerowej Maciej Szmit, Marek Gusta, Mariusz Tomaszewski HELION
Teoria sygnałów Wstęp wydanie II Jacek Izydorczyk, Grzegorz Płonka, Grzegorz Tyma HELION
ArchiCAD 10 Karl Heinz Sperber HELION
Programowanie strukturalne i obiektowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Wydanie II poprawione Tomasz Rudny HELION
Analiza i prezentacja danych w Microsoft Excel Vademecum Walkenbacha Wydanie II John Walkenbach, Michael Alexander HELION

czwartek, 21 luty 2019   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami