Podstawy nauki o organizacji Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Wydanie 2 |
64.90zł |
|
|
Tytuł: | Podstawy nauki o organizacji Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Wydanie 2 | Autor: | Stanisław Marek, Maria Białasiewicz | ISBN: | 978-83-208-1934-2 | Ilość stron: | 444 | Data wydania: | 04/2011 (wydanie 2) | Format: | 16.0x23.5cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 64.90zł |
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie.
Autorzy zwrócili uwagę na: • teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji, • formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, • otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, • zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, • gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, • zarządzanie kapitałem ludzkim, • procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, • współczesne problemy zarządzania, • kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, • kreowanie wartości przedsiębiorstwa, • trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
Podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów.
Rozdziały:
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji 1.1. Ewolucja koncepcji organizacji 1.2. Rodzaje organizacji 1.3. Cykl życia organizacji 1.4. Przedsiębiorstwo jako podstawowa organizacja gospodarcza 1.4.1. Powstanie i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw 1.4.2. Przedsiębiorstwo jako system otwarty 1.4.3. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość 1.4.4. Misja i cele przedsiębiorstwa 1.4.5. Podstawowe zasady działania przedsiębiorstwa 1.4.6. Charakterystyczne atrybuty przedsiębiorstwa 1.4.7. Funkcje przedsiębiorstw Rozdział 2. Formy przedsiębiorstw 2.1. Klasyfikacja przedsiębiorstw według wybranych kryteriów 2.2. Organizacyjno-prawne formy przedsiębiorstw 2.3. Kryteria wyboru formy organizacyjno-prawnej działalności przedsiębiorstw 2.4. Nowe formy przedsiębiorstw 2.5. Wielopodmiotowe struktury gospodarcze 2.6. Nadzór korporacyjny nad organizacjami Rozdział 3. Otoczenie przedsiębiorstwa 3.1. Rola i miejsce otoczenia w teorii organizacji 3.2. Elementy otoczenia przedsiębiorstwa 3.3. Charakterystyka makrootoczenia przedsiębiorstwa 3.3.1. Otoczenie ekonomiczne 3.3.2. Otoczenie polityczno-prawne 3.3.3. Otoczenie techniczno-technologiczne 3.3.4. Otoczenie społeczno-kulturowe 3.3.5. Otoczenie naturalne 3.3.6. Otoczenie międzynarodowe 3.4. Charakterystyka mikrootoczenia przedsiębiorstwa 3.4.1. Relacje przedsiębiorstwa z gospodarstwem domowym 3.4.2. Relacje przedsiębiorstwa z innymi przedsiębiorstwami 3.4.3. Relacje przedsiębiorstwa z instytucjami finansowymi 3.4.4. Relacje przedsiębiorstwa z uczelniami wyższymi i ośrodkami badawczo-rozwojowymi 3.4.5. Relacje przedsiębiorstwa z władzami 3.4.6. Relacje przedsiębiorstwa z podmiotami demokracji gospodarczej 3.4.7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa 3.5. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa Rozdział 4. Przedsiębiorstwo w otoczeniu międzynarodowym 4.1. Umiędzynarodowienie otoczenia przedsiębiorstwa 4.2. Istota korporacji globalnej 4.3. Metody wejścia firm na rynki zagraniczne Rozdział 5. Zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa 5.1. Od tradycyjnego do nowoczesnego ujęcia zasobów 5.2. Struktura zasobów przedsiębiorstwa 5.2.1. Zasoby przedsiębiorstwa 5.2.2. Zasoby materialne 5.2.3. Zasoby ludzkie 5.2.4. Zasoby niematerialne 5.3. Transformacja zasobów i ich rola w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa 5.4. Gospodarowanie zasobami w świetle teorii wiedzy niedoskonałej Rozdział 6. Gospodarowanie zasobami materialnymi 6.1. Istota i funkcje kapitału trwałego 6.2. Istota i cechy aktywów oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa 6.3. Zarządzanie aktywami trwałymi przedsiębiorstwa 6.3.1. Pojęcie aktywów trwałych 6.3.2. Zużycie środków trwałych 6.3.3. Amortyzacja środków trwałych jako kategoria ekonomiczna 6.3.4. Strategie obsługi eksploatacyjnej wyposażenia produkcyjnego 6.3.5. Produktywność środków trwałych 6.4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie 6.4.1. Pojęcie, struktura i funkcje aktywów obrotowych 6.4.2. Proces kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie 6.4.3. Zarządzanie należnościami krótkoterminowymi i polityka kredytowa przedsiębiorstwa 6.4.4. Gospodarowanie krótkoterminowymi aktywami finansowymi 6.4.5. Ocena racjonalności gospodarowania aktywami obrotowymi i ustalanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy w przedsiębiorstwie Rozdział 7. Gospodarowanie kapitałem ludzkim 7.1. Wprowadzenie do gospodarowania kapitałem ludzkim 7.2. Ewolucja funkcji personalnej w przedsiębiorstwie 7.3. Kapitał ludzki w modelach polityki kadrowej 7.4. Nowoczesne nurty gospodarowania kapitałem ludzkim 7.5. Główne komponenty zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie 7.5.1. Planowanie zatrudnienia 7.5.2. Rekrutacja i selekcja kadr 7.5.3. Wprowadzenie do pracy 7.5.4. Szkolenia i doskonalenie personelu 7.5.5. Ocenianie pracowników 7.5.6. Przesunięcia i fluktuacja pracowników 7.5.7. Motywowanie pracowników 7.6. Podejście kompetencyjne do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji 7.6.1. Pojęcie kompetencji – poziom organizacji i poziom pracownika 7.6.2. Typologia kompetencji pracowniczych 7.6.3. Zarządzanie kompetencjami 7.6.4. Podejście kompetencyjne w planowaniu działań z zakresu HR 7.6.5. Podejście kompetencyjne w procesie rekrutacji i selekcji pracowników 7.6.6. Podejście kompetencyjne w systemie ocen pracowniczych 7.6.7. Nagradzanie pracowników oparte na kompetencjach 7.6.8. Podejście kompetencyjne w doskonaleniu zawodowym Rozdział 8. Gospodarowanie zasobami niematerialnymi 8.1. Wprowadzenie do problematyki gospodarowania zasobami niematerialnymi 8.1.1. Uwagi wstępne 8.1.2. Istota kapitału intelektualnego 8.2. Zasoby niematerialne w przedsiębiorstwie – kapitał strukturalny wewnętrzny 8.2.1. Istota kultury organizacyjnej podmiotu 8.2.2. Reputacja przedsiębiorstwa i produktu, znak towarowy 8.2.3. Informacja, technologia i lokalizacja jako specyficzny rodzaj zasobów niematerialnych 8.3. Kapitał partnerski i kliencki – kapitał relacyjny w przedsiębiorstwie 8.3.1. Uwagi wstępne 8.3.2. Istota i struktura zasobów partnerskich 8.3.3. Istota i rola zasobów klienckich 8.3.4. Modele zarządzania oparte na relacjach z klientami 8.4. Modele gospodarowania zasobami niematerialnymi 8.4.1. Uwagi wstępne 8.4.2. Nawigator Skandii 8.4.3. Monitor aktywów niematerialnych 8.4.4. Zrównoważona karta wyników Rozdział 9. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie 9.1. Podstawowe pojęcia 9.2. Podstawowe cechy procesu innowacyjnego 9.3. Modele procesu innowacyjnego 9.4. Aktywność innowacyjna jako źródło tworzenia wartości przedsiębiorstwa 9.5. Rodzaje i kryteria strategii innowacyjnych 9.6. Podstawowe warunki innowacyjności przedsiębiorstw Rozdział 10. Współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwem 10.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania 10.2. Istota i rozwój zarządzania strategicznego 10.3. Rola kadry menedżerskiej w zarządzaniu 10.4. Strategia jako podstawowe pojęcie zarządzania strategicznego 10.5. Proces zarządzania strategicznego 10.6. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwem 10.7. Konkurencyjność w zarządzaniu strategicznym Rozdział 11. Kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie 11.1. Istota i źródła światowego kryzysu gospodarczego XXI wieku 11.1.1. Kryzys jako faza cyklu koniunkturalnego 11.1.2. Mechanizm powstawania wielkich kryzysów 11.1.3. Przyczyny kryzysu finansowego w USA 11.1.4. Skutki obecnego kryzysu 11.2. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych 11.2.1. Kryzys – pojęcie, przebieg, przyczyny i objawy 11.2.2. System ostrzegania przed kryzysem 11.2.3. Działania antykryzysowe 11.2.4. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa Rozdział 12. Finansowy wymiar rezultatów przedsiębiorstwa 12.1. Wartość przedsiębiorstwa jako finansowy cel działalności gospodarczej 12.2. Pomiar wartości przedsiębiorstwa 12.3. Działania tworzące wartość przedsiębiorstwa 12.4. Czynniki tworzące wartość w zakresie działalności operacyjnej i inwestycyjnej 12.5. Struktura i koszt kapitału jako czynniki tworzące wartość 12.6. Płynność finansowa jako warunek konieczny osiągania rentowności Rozdział 13. Główne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw przyszłości 13.1. Cywilizacyjne podstawy zmian w przedsiębiorstwie 13.2. Megatrendy i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstw 13.3. Kryzys a przyszłościowe zmiany rozwojowe 13.3.1. Regulacja systemu finansowego 13.3.2. Konieczność interwencjonizmu państwa 13.3.3. Zapobieganie globalnej nierównowadze 13.3.4. Zapobieganie nadmiernym podziałom na rynku ogólnoświatowym 13.4. Wybrane przyszłościowe zmiany kształtujące procesy gospodarcze 13.4.1. Zmiany demograficzne 13.4.2. Ograniczoność zasobów 13.4.3. Zmiany edukacyjne 13.5. Obszary zmian w przedsiębiorstwach przyszłości
Podstawy nauki o organizacji Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Wydanie 2 --- Pozycja niedostępna.---
|
|
|
|
|
|
Klienci, którzy kupili „Podstawy nauki o organizacji Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Wydanie 2”, kupili także: |
Hoshin Kanri Strategiczne podejście do nieustannego doskonalenia Wydanie 2, David Hutchins, Wydawnictwo Wolters Kluwer |
Renault Megane modele 1995-1998, Praca zbiorowa, Wydawnictwo WKiŁ |
Chemia radiacyjna i ochrona radiologiczna, Jerzy Sobkowski, Wydawnictwo ADAMANTAN |
jQuery Rusz głową!, Ryan Benedetti, Ronan Cranley, Wydawnictwo Helion |
Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać, Andrzej Krótki, Wydawnictwo Onepress |
Planeta Ziemia Wszechstronne kompendium wiedzy o kosmosie i naszej planecie, Praca zbiorowa, Wydawnictwo Bellona |
Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone, Ryan Holiday, Wydawnictwo Onepress |
Nie daj sobie wejść na głowę. Jak pozostać sobą w kulturze zapier**lu, Jarosław Gibas, Wydawnictwo Onepress |
Windows 7 PL, Danuta Mendrala, Marcin Szeliga, Wydawnictwo Helion |
|
|
|