Tworzenie aplikacji WWW jest dziś dla programistów sporym wyzwaniem. Piszą kod dla platformy, którą jest przeglądarka - kłopot w tym, że na świecie istnieje całe mnóstwo różnych przeglądarek i jeszcze więcej urządzeń, na których można uruchomić aplikację.
A ona oczywiście powinna zawsze działać bez zarzutu! Co więcej, pisanie aplikacji WWW oznacza konieczność zadbania zarówno o wygląd strony, jak i o poprawność algorytmów decydujących o sposobie działania. To wszystko oznacza, że dobry programista aplikacji WWW musi dobrze opanować wiele technik pracy!
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla projektantów, którzy znają podstawy programowania i chcą tworzyć funkcjonalne aplikacje WWW, opierającą się na materiale pięciodniowego szkolenia Big Nerd Ranch. Zaprezentowano w niej sporo nowoczesnych technik programistycznych i pokazano, w jaki sposób wykorzystywać je w praktyce.
Opisano, jak zaimplementować responsywny interfejs użytkownika i aplikację współdziałającą z serwerem internetowym, przedstawiono platformy Ember i Node.js. Nie zabrakło tu także opisu najnowocześniejszych narzędzi do diagnozowania i testowania kodu. Dzięki tej książce szybko zaczniesz tworzyć nowoczesne, elastyczne i wydajne aplikacje WWW!
Niektóre zagadnienia omówione w książce:
• środowiska programistyczne i narzędzia do projektowania aplikacji WWW
• układy adaptacyjne i zapytania medialne
• moduły, obiekty i metody w kodzie aplikacji
• efekty wizualne i przetwarzanie danych w JavaScripcie
• wykorzystywanie protokołu WebSocket
• diagnostyka i testowanie kodu aplikacji
Programista WWW - mistrz wielu technologii.
Spis treści:
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY TWORZENIA STRON WWW
1. Przygotowanie środowiska programistycznego (19)
2. Utworzenie pierwszego projektu (37)
3. Style (53)
4. Responsywne strony WWW i model flexbox (85)
5. Układy adaptacyjne i zapytania medialne (111)
6. Obsługa zdarzeń za pomocą JavaScriptu (121)
7. Efekty wizualne i style CSS (155)
CZĘŚĆ II. MODUŁY, OBIEKTY I FORMULARZE
8. Moduły, obiekty i metody (181)
9. Wprowadzenie do platformy Bootstrap (213)
10. Przetwarzanie danych w formularzu za pomocą JavaScriptu (227)
11. Od danych do modelu DOM (243)
12. Weryfikacja formularzy (261)
13. Ajax (273)
14. Obiekty Deferred i Promise (291)
CZĘŚĆ III. PRZETWARZANIE DANYCH W CZASIE RZECZYWISTYM
15. Wprowadzenie do platformy Node.js (311)
16. Komunikacja w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem protokołu WebSocket (329)
17. Wersja JavaScript ES6 i translator Babel (339)
18. Ciąg dalszy przygody z wersją ES6 (363)
CZĘŚĆ IV. ARCHITEKTURA APLIKACJI
19. Wprowadzenie do architektury MVC i platformy Ember (383)
20. Sterownik, ścieżki i modele danych (397)
21. Modele danych i wiązanie rekordów (409)
22. Adaptery, serializatory i transformaty (421)
23. Widoki i szablony (433)
24. Kontrolery (449)
25. Komponenty (465) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,75zł
Podręcznik frontendowca. The Big Nerd Ranch Guide
|