Autor: Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski
ISBN: 978-83-7641-257-3
Ilość stron: 144
Data wydania: 05/2010
Książka ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa.
Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów.
Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Rozdziały:
Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa 1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej 1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach 1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach
Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw 2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości 2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje 2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa 2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością
Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw 3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce 3.2. Nowe podejście do innowacji
Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności – przykłady 4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna 4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych Podsumowanie
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności 5.1. Innowacja w organizacji 5.2. Wiedza – podstawa innowacji 5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie 5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej – perspektywa badawcza 5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi
Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami – charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce 6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu 6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu 6.3. Potencjał innowacyjności 6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce
Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP 7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą 7.2. Sektor MSP a innowacje 7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP
Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect 8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych 8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect 8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect
Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem --- Pozycja niedostępna.---
|