Autor: John Westwood
ISBN: 83-246-0038-8
Ilość stron: 464
Data wydania: 02/2006
Planowanie jest jednym z najważniejszych elementów skutecznego zarządzania. Firma działająca według określonego planu osiągnie wytyczone cele szybciej i przy mniejszych kosztach. Plan marketingowy przedsiębiorstwa stanowi kluczowy składnik strategii biznesowej. Określenie istniejącego potencjału marketingowego, wyznaczenie celów i zaplanowanie działań pozwoli na identyfikację najbardziej obiecujących szans na rynku oraz pomoże w zdobyciu i utrzymaniu dobrej pozycji.
Książka "Planowanie marketingowe w praktyce" przedstawia sprawdzone sposoby na szybkie przygotowanie planu marketingowego dla małej firmy. Opisuje wszystkie zagadnienia związane z wyznaczaniem celów marketingowych, formułowaniem strategii, wprowadzaniem na rynek nowych produktów i tworzeniem planu. Każde zagadnienie poparte jest przykładami, które ułatwiają wykorzystanie tych wiadomości w praktyce.
Dzięki ćwiczeniom i zadaniom szybko opanujesz proces tworzenia planu marketingowego.
- Etapy przygotowywania planu marketingowego
- Badania rynku
- Analiza mocnych i słabych stron firmy
- Znajdowanie luk rynkowych
- Definiowanie strategii cenowych
- Reklama, promocja i obsługa klienta
- Rozwijanie nowych rynków zbytu
- Tworzenie sprawozdań finansowych
- Prezentacja planu marketingowego
Przekonaj się, że plan marketingowy może być narzędziem przydatnym również dla Twojej firmy.
Rozdziały:
1. Co to jest planowanie marketingowe i w czym może pomóc małej firmie? (9)
2. Audyt marketingowy - wewnętrzny (31)
3. Audyt marketingowy - zewnętrzny (65)
4. Audyt marketingowy - analiza sytuacyjna (109)
5. Wyznaczanie celów marketingowych (149)
6. Obmyślanie strategii marketingowych (175)
7. Dystrybucja, reklama i promocja sprzedaży (227)
8. Planowanie nowego produktu i rozwój nowych rynków zbytu (257)
9. Budżet i sprawozdania finansowe (297)
10. Pisanie i prezentacja planu (323)
Załącznik 1. Plany przykładowych firm (361)
Załącznik 2. Przydatne adresy internetowe (441)
Plan marketingowy w praktyce --- Pozycja niedostępna.---
|