Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Grafika użytkowa » Photoshop » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
  3ds Max Maya
  Adobe Acrobat
  Adobe Creative Suite
  Adobe InDesign
  CorelDraw
  Flash Director
  Inne
  Photoshop
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Photoshop korekcja i separacja Vademecum profesjonalisty Wydanie V 147.00zł
Photoshop korekcja i separacja Vademecum profesjonalisty Wydanie V

Autor: Dan Margulis

ISBN: 978-83-246-1013-6

Ilość stron: 640

Data wydania: 11/2007

Zawiera CD

Twarda oprawa

Era obrazów i fotografii cyfrowych trwa od dawna. Jednak nadal, mimo doskonałego sprzętu i oprogramowania, projektanci, fotografowie i graficy borykają się z problemem prawidłowego odwzorowania barw, jakie nas otaczają. Niebieski śnieg na fotografiach cyfrowych czy wyprana czerwień na wydrukach offsetowych to najczęściej spotykane, lecz nie jedyne "efekty uboczne" cyfrowej reprezentacji naturalnych barw.

Na szczęście, użytkownicy Photoshopa dostrzegli te problemy i wypracowali wiele metod korekcji barwnej, dzięki którym kolory na obrazach drukowanych techniką offsetową są takie, jakie naprawdę powinny być.

Książka "Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V" to doskonały podręcznik, dzięki któremu poznasz sposoby osiągnięcia perfekcyjnej jakości wydruku. Dan Margulis, ekspert w dziedzinie cyfrowej obróbki obrazu, przedstawi Ci swoje dopracowane techniki, sprawdzone w wielu komercyjnych projektach. W najnowszym, zaktualizowanym do wymogów fotografii cyfrowej wydaniu przeczytasz o metodach korekcji za pomocą krzywych i kanałów oraz wykorzystywaniu różnych przestrzeni barwnych.

Znajdziesz tu także omówienie opracowanej przez autora niezwykle skutecznej techniki wyostrzania obrazów oraz opis aspektów przygotowywania materiałów do druku offsetowego. Poznasz metody radzenia sobie z kolorami wykraczającymi poza przestrzeń barw docelowego środowiska druku.

Rozdziały:

1. Kolor, kontrast i kanały
Czy celem korekcji jest odwzorowanie na zdjęciu rzeczywistej sceny tak wiernie, jak to tylko możliwe, czy też raczej pokazanie jej w sposób, w który widziałby ją na własne oczy obserwator? Wstęp (21)

2. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast
Wszystkie poprawki w zakresie koloru mają swoją cenę - lecz niekiedy trafia się prawdziwa okazja. Wstęp (47)

3. Liczby i kolory
Nawet daltoniści mogą skutecznie skorygować kolorystykę obrazu. Wprawdzie osoby poprawnie rozpoznające barwy mają ku temu lepsze predyspozycje, lecz nawet one muszą przestrzegać pewnych zasad. Wstęp (78)

4. Kolor, kontrast, kaniony i model LAB
Struktura kanałów, która oddziela kolor od kontrastu obrazu, oferuje znaczącą przewagę podczas edycji niektórych zdjęć. Wstęp (73)

5. "K" jak klucz
Kanał koloru czarnego to najbardziej skuteczna broń w przestrzeni CMYK. Nawet zwolennicy przestrzeni RGB znajdą w nim coś dla siebie, jeśli tylko opanują tajniki separacji obrazu metodą GCR. Wstęp (137)

6. Ostry jak żyletka
Niezależnie od tego, czy chodzi o wyostrzanie tradycyjne, czy też wyostrzanie przy dużym promieniu i małej intensywności, filtr USM umożliwia poprawę ostrości zdjęcia. Co ciekawe, jego działanie opiera się na... rozmyciu obrazu. Wstęp (171)

7. O kolorze w czerni i bieli
Kontrast barw lub nasycenia kolorów nie przetrwa konwersji na skalę szarości. Trzeba zastąpić go kontrastem luminancji, czyli jasności. Wstęp (202)

8. O czerni i bieli w kolorze
Te same sztuczki, które ułatwiają uzyskanie kontrastowego obrazu w skali szarości, przydają się też podczas pracy z kolorowymi zdjęciami. Wstęp (228)

9. Dedukcja, fałszywe tropy i brydż
Gdy wartości pewnych kolorów wydają się niepewne, pobaw się w detektywa. Tropy prowadzące do rozwiązania znajdziesz na niemal każdym zdjęciu. Wstęp (251)

10. Każdy obraz składa się z dziesięciu kanałów
Przestrzenie CMYK, LAB i RGB mają swoje wady i zalety. Trzeba nie tylko wiedzieć, jak się nimi posługiwać, lecz intuicyjnie korzystać z wszystkich kanałów obrazu. Wstęp (282)

11. Jak sprawić, by rzeczy upodobniły się do siebie?
Druga połowa książki rozpoczyna się od rozważań dotyczących zgodności obrazu wyświetlanego na monitorze i wydruku. Wniosek z tych rozważań jest prosty: trzeba nauczyć się patrzeć. Wstęp (312)

12. Konfiguracja zarządzania kolorem
Kluczem do dobrej kalibracji jest szokująco prosta zasada: aby sprawdzić, czy różne rzeczy wyglądają tak samo, trzeba na nie popatrzeć. Wstęp (341)

13. Polityka, drukowanie i taktyka odrobinek
Klucz do sukcesu w przygotowaniu materiałów do druku offsetowego polega na tym, by mieć nadzieję na najlepsze, lecz jednocześnie być przygotowanym na najgorsze. Wstęp (377)

14. Rozdzielczość w erze megapikseli
Do wydrukowania obrazu nie potrzeba dziś tak dużo danych, jak w czasach tradycyjnej fotografii, lecz niekiedy okazuje się, że rozdzielczość zdjęcia jest niewystarczająca. Wstęp (415)

15. Sztuka fałszowania profili
Jeśli zdjęcie wydaje Ci się zbyt ciemne, być może Ty oczekujesz od niego zbyt dużej jasności. Zwykła zmiana przestrzeni RGB na inną otwiera niezwykłe możliwości przetwarzania obrazu. Wstęp (436)

16. Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz
Moduł Camera Raw i inne programy służące do przetwarzania zdjęć w formatach raw pozwalają uniknąć wątpliwej jakości algorytmów przetwarzania obrazu w aparatach cyfrowych. Wstęp (467)

17. Rozmycie, maski i bezpieczne wyostrzanie obrazu
Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie daje struktura kanałów obrazu, tradycyjne wyostrzanie i "produwanie" można połączyć w jedną, harmonijną całość. Wstęp (493)

18. Nakładki, produwanie oraz korekcja świateł i cieni
Skrajne zakresy pasma tonalnego - cienie i światła - wymagają dziś reanimacji znacznie częściej, niż miało to miejsce w epoce tradycyjnej fotografii. Wstęp (521)

19. Kolor, kontrast i bezpieczne maskowanie
Najlepsze maski opierają się na istniejących kanałach obrazu - niekoniecznie w bieżącej przestrzeni kolorów zdjęcia. Wstęp (550)

20. Nie ma złych zdjęć
Uniwersalny proces korekcji zdjęcia na podstawie współczesnych i nieco starszych technik edycji obrazu oraz kilka słów o tym, w jakim kierunku moim zdaniem zmierza sztuka korekcji koloru. Wstęp (585)

Photoshop korekcja i separacja Vademecum profesjonalisty Wydanie V
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Photoshop korekcja i separacja Vademecum profesjonalisty Wydanie V”, kupili także:

Maya 2011 Wprowadzenie, Dariush Derakhshani, Wydawnictwo Helion

Nowoczesne projektowanie w C++ Uogólnione implementacje wzorców projektowych, Andrei Alexandrescu, Wydawnictwo Helion

3ds Max 2010 Animacja 3D od podstaw Szkoła efektu, Joanna Pasek, Wydawnictwo Helion

XHTML i CSS Dostępne witryny internetowe, Jon Duckett, Wydawnictwo Helion

Kompresja dźwięku i obrazu wideo (Real World), Andy Beach, Wydawnictwo Helion

Joomla! Podręcznik administratora systemu, Paweł Frankowski, Marcin Szumański, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami