Autor: Dan Margulis
ISBN: 978-83-246-1013-6
Ilość stron: 640
Data wydania: 11/2007
Zawiera CD
Twarda oprawa
Era obrazów i fotografii cyfrowych trwa od dawna. Jednak nadal, mimo doskonałego sprzętu i oprogramowania, projektanci, fotografowie i graficy borykają się z problemem prawidłowego odwzorowania barw, jakie nas otaczają. Niebieski śnieg na fotografiach cyfrowych czy wyprana czerwień na wydrukach offsetowych to najczęściej spotykane, lecz nie jedyne "efekty uboczne" cyfrowej reprezentacji naturalnych barw.
Na szczęście, użytkownicy Photoshopa dostrzegli te problemy i wypracowali wiele metod korekcji barwnej, dzięki którym kolory na obrazach drukowanych techniką offsetową są takie, jakie naprawdę powinny być.
Książka "Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V" to doskonały podręcznik, dzięki któremu poznasz sposoby osiągnięcia perfekcyjnej jakości wydruku. Dan Margulis, ekspert w dziedzinie cyfrowej obróbki obrazu, przedstawi Ci swoje dopracowane techniki, sprawdzone w wielu komercyjnych projektach. W najnowszym, zaktualizowanym do wymogów fotografii cyfrowej wydaniu przeczytasz o metodach korekcji za pomocą krzywych i kanałów oraz wykorzystywaniu różnych przestrzeni barwnych.
Znajdziesz tu także omówienie opracowanej przez autora niezwykle skutecznej techniki wyostrzania obrazów oraz opis aspektów przygotowywania materiałów do druku offsetowego. Poznasz metody radzenia sobie z kolorami wykraczającymi poza przestrzeń barw docelowego środowiska druku.
Rozdziały:
1. Kolor, kontrast i kanały Czy celem korekcji jest odwzorowanie na zdjęciu rzeczywistej sceny tak wiernie, jak to tylko możliwe, czy też raczej pokazanie jej w sposób, w który widziałby ją na własne oczy obserwator? Wstęp (21)
2. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast Wszystkie poprawki w zakresie koloru mają swoją cenę - lecz niekiedy trafia się prawdziwa okazja. Wstęp (47)
3. Liczby i kolory Nawet daltoniści mogą skutecznie skorygować kolorystykę obrazu. Wprawdzie osoby poprawnie rozpoznające barwy mają ku temu lepsze predyspozycje, lecz nawet one muszą przestrzegać pewnych zasad. Wstęp (78)
4. Kolor, kontrast, kaniony i model LAB Struktura kanałów, która oddziela kolor od kontrastu obrazu, oferuje znaczącą przewagę podczas edycji niektórych zdjęć. Wstęp (73)
5. "K" jak klucz Kanał koloru czarnego to najbardziej skuteczna broń w przestrzeni CMYK. Nawet zwolennicy przestrzeni RGB znajdą w nim coś dla siebie, jeśli tylko opanują tajniki separacji obrazu metodą GCR. Wstęp (137)
6. Ostry jak żyletka Niezależnie od tego, czy chodzi o wyostrzanie tradycyjne, czy też wyostrzanie przy dużym promieniu i małej intensywności, filtr USM umożliwia poprawę ostrości zdjęcia. Co ciekawe, jego działanie opiera się na... rozmyciu obrazu. Wstęp (171)
7. O kolorze w czerni i bieli Kontrast barw lub nasycenia kolorów nie przetrwa konwersji na skalę szarości. Trzeba zastąpić go kontrastem luminancji, czyli jasności. Wstęp (202)
8. O czerni i bieli w kolorze Te same sztuczki, które ułatwiają uzyskanie kontrastowego obrazu w skali szarości, przydają się też podczas pracy z kolorowymi zdjęciami. Wstęp (228)
9. Dedukcja, fałszywe tropy i brydż Gdy wartości pewnych kolorów wydają się niepewne, pobaw się w detektywa. Tropy prowadzące do rozwiązania znajdziesz na niemal każdym zdjęciu. Wstęp (251)
10. Każdy obraz składa się z dziesięciu kanałów Przestrzenie CMYK, LAB i RGB mają swoje wady i zalety. Trzeba nie tylko wiedzieć, jak się nimi posługiwać, lecz intuicyjnie korzystać z wszystkich kanałów obrazu. Wstęp (282)
11. Jak sprawić, by rzeczy upodobniły się do siebie? Druga połowa książki rozpoczyna się od rozważań dotyczących zgodności obrazu wyświetlanego na monitorze i wydruku. Wniosek z tych rozważań jest prosty: trzeba nauczyć się patrzeć. Wstęp (312)
12. Konfiguracja zarządzania kolorem Kluczem do dobrej kalibracji jest szokująco prosta zasada: aby sprawdzić, czy różne rzeczy wyglądają tak samo, trzeba na nie popatrzeć. Wstęp (341)
13. Polityka, drukowanie i taktyka odrobinek Klucz do sukcesu w przygotowaniu materiałów do druku offsetowego polega na tym, by mieć nadzieję na najlepsze, lecz jednocześnie być przygotowanym na najgorsze. Wstęp (377)
14. Rozdzielczość w erze megapikseli Do wydrukowania obrazu nie potrzeba dziś tak dużo danych, jak w czasach tradycyjnej fotografii, lecz niekiedy okazuje się, że rozdzielczość zdjęcia jest niewystarczająca. Wstęp (415)
15. Sztuka fałszowania profili Jeśli zdjęcie wydaje Ci się zbyt ciemne, być może Ty oczekujesz od niego zbyt dużej jasności. Zwykła zmiana przestrzeni RGB na inną otwiera niezwykłe możliwości przetwarzania obrazu. Wstęp (436)
16. Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz Moduł Camera Raw i inne programy służące do przetwarzania zdjęć w formatach raw pozwalają uniknąć wątpliwej jakości algorytmów przetwarzania obrazu w aparatach cyfrowych. Wstęp (467)
17. Rozmycie, maski i bezpieczne wyostrzanie obrazu Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie daje struktura kanałów obrazu, tradycyjne wyostrzanie i "produwanie" można połączyć w jedną, harmonijną całość. Wstęp (493)
18. Nakładki, produwanie oraz korekcja świateł i cieni Skrajne zakresy pasma tonalnego - cienie i światła - wymagają dziś reanimacji znacznie częściej, niż miało to miejsce w epoce tradycyjnej fotografii. Wstęp (521)
19. Kolor, kontrast i bezpieczne maskowanie Najlepsze maski opierają się na istniejących kanałach obrazu - niekoniecznie w bieżącej przestrzeni kolorów zdjęcia. Wstęp (550)
20. Nie ma złych zdjęć Uniwersalny proces korekcji zdjęcia na podstawie współczesnych i nieco starszych technik edycji obrazu oraz kilka słów o tym, w jakim kierunku moim zdaniem zmierza sztuka korekcji koloru. Wstęp (585)
Photoshop korekcja i separacja Vademecum profesjonalisty Wydanie V --- Pozycja niedostępna.---
|