Tytuł: | Organizacja projektowa | Autor: | Michał Trocki | ISBN: | 978-83-208-2171-0 | Ilość stron: | 290 | Data wydania: | 09/2014 | Format: | 16.5x24.0cm | Wydawnictwo: | PWE | Cena: | 59.90zł |
Praktyka i teoria zarządzania projektami koncentruje się przede wszystkim na problemach i rozwiązaniach dynamicznych, czyli przebiegu projektów; problemy i rozwiązania statyczne, czyli organizacji realizacji projektów, rzadziej są przedmiotem rozważań.
Dzieje się tak ze szkodą dla rezultatów projektów, niewłaściwe rozwiązania organizacyjne są bowiem częstymi przyczynami ich niepowodzeń. Problemom organizacji projektowej jest poświęcona niniejsza książka. Jej celem jest przedstawienie zarówno podstaw teoretycznych, problemów praktycznych, jak i propozycji rozwiązań organizacji projektowej.
Publikacja składa się z pięciu części: • Część I zawiera wprowadzenie do organizacji projektowej. • W części II jest omówione funkcjonowanie organizacji macierzystej, czyli realizującej projekt. • Cześć III zawiera przegląd modelowych rozwiązań organizacji projektowej. • Część IV dotyczy specjalnych zagadnień organizacji projektowej. • Część V jest poświęcona projektowaniu organizacji projektowej.
Książka jest adresowana w pierwszej kolejności do specjalistów od zarządzania projektami. Poza tym może być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna do zajęć z zakresu zarządzania na wyższych uczelniach ekonomicznych, technicznych, uniwersytetach i w szkołach biznesu, a także do szkoleń z zakresu zarządzania projektami na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych.
Spis treści:
Część I. Wprowadzenie do organizacji projektowej
Rozdział 1. Podstawy organizacji projektowej 1.1. Organizacja — zakres i treść pojęcia 1.2. Aspekty organizacji 1.3. Cykl działania zorganizowanego 1.4. Funkcje zarządzania 1.5. Podział i grupowanie zadań 1.6. Rozpiętość kierowania 1.7. Zależności organizacyjne 1.8. Delegacja kompetencji
Rozdział 2. Problematyka organizacyjna w zarządzaniu projektami 2.1. Znaczenie projektów w zarządzaniu 2.2. Zarządzanie projektami 2.3. Problemy organizacyjne zarządzania projektami
Rozdział 3. Środowisko organizacyjne projektów 3.1. Środowisko projektowe 3.2. Interesariusze projektu
Część II. Organizacja macierzysta
Rozdział 4. Organizacja macierzysta projektów 4.1. Rola organizacji macierzystej w zarządzaniu projektami 4.2. Procesy organizacji macierzystej 4.3. Struktury działalności 4.4. Modelowe struktury organizacyjne 4.5. Modyfikacje struktur organizacyjnych 4.6. Struktury kapitałowe i kontraktowe 4.7. Elementy składowe struktur organizacyjnych 4.8. Dokumentacja struktur organizacji macierzystej
Rozdział 5. Projekty w organizacji 5.1. Sytuacje projektowe 5.2. Zadania i procesy projektowe 5.3. Uczestnicy projektu i ich role
Część III. Modelowe rozwiązania organizacji projektowej
Rozdział 6. Przegląd modelowych rozwiązań organizacji projektowej 6.1. Zróżnicowanie elementów organizacji projektowej 6.2. Modelowe rozwiązania organizacji projektowej w poglądach specjalistów i standardach zarządzania projektami 6.3. Charakterystyka modelowych rozwiązań organizacji projektowej
Rozdział 7. Organizacja projektu w strukturze liniowej 7.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt wprowadzenia niewielkich usprawnień konstrukcyjnych wyrobu w przedsiębiorstwie produkcyjnym opartym na rodzajowym podziale zadań (rysunek 7.1P, projekt A) Przykład. Projekt kompleksowej modernizacji nadwozia (rysunek 7.2P, projekt C) oraz projekt opracowania i wdrożenia do produkcji nowego modelu osprzętu (rysunek 7.2P, projekt D) Przykład. Projekt kompleksowej reorganizacji działalności handlowej w regionie południowym (rysunek 7.3P, projekt E) oraz projekt opracowania i wdrożenia systemu oceny przedstawicieli handlowych działających w regionie północnym (rysunek 7.3P, projekt F) 7.2. Modyfikacje rozwiązań Przykład. Projekt opracowań technicznych wykonanych przez dział koordynacji projektów Przykład. Projekt wprowadzenia nowego produktu na rynek
Rozdział 8. Organizacja projektu w strukturze liniowo-sztabowej 8.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt wprowadzenia na rynek nowego wyrobu w przedsiębiorstwie produkcyjnym (rysunek 8.1P, projekt A) 8.2. Modyfikacje rozwiązań
Rozdział 9. Projektowa organizacja macierzowa 9.1. Rozwiązania podstawowe 9.2. Modyfikacje rozwiązań Przykład. Projekty kompleksowej dostawy systemów automatyki przemysłowej (rysunek 9.3P, projekty A, B, C)
Rozdział 10. „Czysta” organizacja projektowa 10.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt budowy nowego wydziału produkcyjnego w ramach istniejącego przedsiębiorstwa produkcyjnego (rysunek 10.1P, projekt X) 10.2. Modyfikacje rozwiązań
Rozdział 11. Spółka-córka projektowa 11.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt budowy siedziby banku (rysunek 11.1P) 11.2. Modyfikacje rozwiązań Przykład. Projekt budowy elektrowni jądrowej w Polsce Przykład. Projekt budowy centrum handlowo-biznesowego
Rozdział 12. Zewnętrzna organizacja projektu 12.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt budowy nowego budynku dydaktyczno-naukowego uczelni (tablica 12.2P) 12.2. Modyfikacje rozwiązań Przykład. Projekt budowy bloku energetycznego Przykład. Projekt resocjalizacji, podnoszenia kwalifikacji i ochrony przyrody
Rozdział 13. Projektowa organizacja sieciowa 13.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Projekt wprowadzenia na rynek modelu designerskiego fotela (rysunek 13.1P) 13.2. Modyfikacje rozwiązań Przykład. Projekt modernizacji systemu informatycznego Telekomu X (rysunek 13.2P)
Rozdział 14. Hybrydowe formy organizacji projektowej 14.1. Rozwiązania podstawowe Przykład. Program restrukturyzacji strategicznej przedsiębiorstwa produkcyjnego (rysunek 14.1P)
Część IV. Specjalne zagadnienia organizacji projektowej
Rozdział 15. Organizacja zespołu projektowego 15.1. Istota zespołu projektowego 15.2. Zakres zadań zespołu projektowego 15.3. Podział zadań zespołu projektowego 15.4. Klasyczne struktury organizacyjne zespołu projektowego 15.5. Innowacyjne struktury zespołów projektowych
Rozdział 16. Organizacja biur zarządzania projektami 16.1. Geneza i istota biur zarządzania projektami 16.2. Zakres zadań biur zarządzania projektami 16.3. Organizacja biura zarządzania projektami
Rozdział 17. Outsourcing w zarządzaniu projektami 17.1. Specyfika outsourcingu w zarządzaniu projektami 17.2. Tryb outsourcingu w zarządzaniu projektami 17.3. Outsourcing kontraktowy w zarządzaniu projektami 17.4. Outsourcing kapitałowy w zarządzaniu projektami 17.5. Outsourcing wewnątrzorganizacyjny w zarządzaniu projektami
Rozdział 18. Dojrzałość projektowa organizacji 18.1. Istota dojrzałości projektowej 18.2. Modele dojrzałości projektowej organizacji 18.3. Dojrzałość projektowa jako metoda rozwoju organizacji projektowej
Część V. Projektowanie organizacji projektowej
Rozdział 19. Dobór formy organizacji projektowej 19.1. Proces projektowania organizacji projektowej 19.2. Sformułowanie założeń i analiza zadań projektowych 19.3. Analiza środowiska projektu 19.4. Analiza i wybór rozwiązań modelowych 19.5. Zaprojektowanie rozwiązań szczegółowych
Rozdział 20. Dokumentacja organizacji projektowej 20.1. System dokumentacji organizacyjnej 20.2. Listy zadań 20.3. Schematy organizacyjne 20.4. Wykresy kompetencyjne 20.5. Opisy stanowisk pracy 20.6. Schematy procesów
Organizacja projektowa --- Pozycja niedostępna.---
|